Citat:
Ursprungligen postat av
WGAS
Min spontana tanke är att det mesta ff levereras av statliga företag och det här är statens försök att först förstöra och sen ta tillbaka den privatiserade vården som Obersturmbannführer Reinfeldt sålde till sina kompisar.
Finns det ens nånting som har privatiserats och blivit bättre för brukarna? Posten, Skolan, Apoteket, Vården, Kommunikationerna, Vad som helst? Jag hajar att nåt jävla äckel sitter nånstans och skrattar sig fördärvad men vad fan hjälper det mig?
Vården tvingas ställa in operationer och folk dör på kuppen. Det schackras en del med oss fast det är kanske som det ska vara. Världens hårdaste skattetryck och världens sämsta service.
Hur i helvete kunde det bli så här?
man bromsar förbrukningen för att hålla nere kostnaderna och så att pengarna kan slussa om till socialen och den tillgången. mediciner är en annan post som man för ett tag sedan såg över. de mediciner som man tillverkade på licens slutade man med och köper in med lägre frekvens vilket innbär att det är en brist på mediciner. har man en vanlig "läkare" har han sagt till en att man ska sluta förbruka vissa mediciner, att han inte kommer att skriva ut något av vissa mediciner för att de sagt till dem att sluta skriva ut. åengarna ska gå till de stora tillgångarna som drar bidrag. man skapar en brist för att kunna skicka över pengarna till bidragsproffsen. de vill ju stndigt ha mer.