Citat:
Ursprungligen postat av
Backihallen
Hm... utplockade skulle jag inte kalla det. Inkludera alla vittnens uppgifter och sammanställ detta i tabeller vad dom egentligen säger. Då kommer du att se att detta inte är utplockade uppgifter.
Eller vad är ditt förslag? Ska vi strunta helt i vittnens uppgifter ang mördarens signalement, för ett enhälligt signalement kan vi glömma.
Förklara gärna oxå vart SE befann sig när skotten gick och varför han far med osanningar.
De som drog igång SE hoaxen var tidskriften Filter och Thomas Pettersson. Jag vet att Filter kan bättre, men de har blivit förda bakom ljuset av TP.
Filterredaktionen är nybörjare precis som TP, även om han själv anser att han har totalkoll på brottsplatsens olika moment, så skulle jag säga att majoriteten av debattörerna här i tråden har en bättre översikt.
Det tar tid att förstå att vissa självklarheter inte alltid är så självklara som de ser ut vid första påseendet.
Signalementet är inte självklart, ingen utom LP eller AB har haft möjligheten att se gm längre än en sekund, och beskrivningarna spretar.
Mörkt klädd, troligen rock som gick till knäna. Huvudbonad vet vi inte om han hade, än mindre vilket slag.
Väska har ingen förutom YN sett och den var av ett hårdare format, vilket inte passar in på SE:s sladdriga läderväska.
Det är bara ett tendentiöst tyckande och önskande som styr era tankar till SE. Inget annat.