Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Du ska vara glad över att de flesta män ändå kan hitta vägar att bli sexuellt tillfredsställda, t ex genom sexköp och porr. Jag kan tänka mig att alternativet (dvs att du själv måste ställa upp på sex) är värre.
Ändå tänker jag att ni kanske inte borde tänka att det hade varit värre. De män här på forumet brukar ju skriva att kvinnor bara följer och anpassar sig till rådande ordning.
Så med det facitet så spelar det egentligen ingen roll vilken samhällsordning vi har eftersom kvinnor ändå skulle anpassa sig och följa männen. Med det resonemanget existerar heller inte våldtäkt, sålänge det inte är männen som anser att det är våldtäkt.
Ibland tänker jag att det vore bra om bara djungelns lag kunde råda. Ja kvinnor hade antagligen avskytt män likt pesten och varit rädda för de flesta av dem, men hatet hade iallafall varit legitimt. Nu hamnar man i nåt konstigt mellanläge eftersom det finns en del män som häver ur sig helt avskyvärda saker som framkallar avsky. Och en del män gör saker som framkallar avsky.
Samtidigt som detta sker skyller vissa män på kvinnor för det som männen säger och gör. Fullständigt felvridet har alltihop blivit.
Råder djungelns lag så blir det som det blir och ingen kan böla om orättvisor. Finns ingenting som heter rättvisa, finns bara råhet och barbari.