Citat:
Ursprungligen postat av
Against-modernity
I o m knivvåldet numera i kära gamla Svedala, så har jag funderat på att börja använda byxor förstärkta med kevlar (jag har t ex sett att det finns några slags hantverkarbyxor, men som nästan ser ut som en blandning av finbyxor och mörka jeans), MEN, jag har samtidigt tänkt på vikten av att alltid bära byxor som är "stretch" eller vad det heter (dvs som är lite elastiska), i o m att det alltid är lättare att springa, försvara sig, sparka (ja, jag vet, höga sparkar är aldrig bra på gatan, men jag håller inte riktigt med, orkar inte gå in på varför jag inte håller med alltid om detta) högt med, klättra (ifall man flyr från 3 st kokain-, melatoninhandikappade/hudfärgshandikappade, och testosteronstinna grottmongon, som viftar med t ex knivar) osv.
Då uppstår den intrikata frågan: finns det byxor, som både är mörka (dvs lite halveleganta, dvs som INTE direkt ser ut som hantverksbyxor), har kevlar, och som dessutom är stretch?
Jag är mycket tacksam ifall någon användare vet något och vill dela med sig av information/länkar osv?
Tack på förhand.
Mvh
Korta svaret är "spring".
Så löpträning är inte fel, vid knivattacker så skadas man alltid vid försvar mot dessa desperados, även om man har träning i självförsvar så har hög skadenivå. Så springa är det bästa för din överlevnad.
Sen har du det nya med knivande somalier (mestadels dessa svartråttor/apor) och smutsaraber, att de räknar med att man har skyddsvästar och numera hugger oftast mot halsar...
Ett annat tips är att du röstar på det parti som vill minska invandringen av de kriminella elementen med okänd härkomst.