2019-10-11, 15:42
Medlem
I o m knivvåldet numera i kära gamla Svedala, så har jag funderat på att börja använda byxor förstärkta med kevlar (jag har t ex sett att det finns några slags hantverkarbyxor, men som nästan ser ut som en blandning av finbyxor och mörka jeans), MEN, jag har samtidigt tänkt på vikten av att alltid bära byxor som är "stretch" eller vad det heter (dvs som är lite elastiska), i o m att det alltid är lättare att springa, försvara sig, sparka (ja, jag vet, höga sparkar är aldrig bra på gatan, men jag håller inte riktigt med, orkar inte gå in på varför jag inte håller med alltid om detta) högt med, klättra (ifall man flyr från 3 st kokain-, melatoninhandikappade/hudfärgshandikappade, och testosteronstinna grottmongon, som viftar med t ex knivar) osv.

Då uppstår den intrikata frågan: finns det byxor, som både är mörka (dvs lite halveleganta, dvs som INTE direkt ser ut som hantverksbyxor), har kevlar, och som dessutom är stretch?

Jag är mycket tacksam ifall någon användare vet något och vill dela med sig av information/länkar osv?

Tack på förhand.

Mvh
Citera
2019-10-11, 15:56
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
I o m knivvåldet numera i kära gamla Svedala, så har jag funderat på att börja använda byxor förstärkta med kevlar (jag har t ex sett att det finns några slags hantverkarbyxor, men som nästan ser ut som en blandning av finbyxor och mörka jeans), MEN, jag har samtidigt tänkt på vikten av att alltid bära byxor som är "stretch" eller vad det heter (dvs som är lite elastiska), i o m att det alltid är lättare att springa, försvara sig, sparka (ja, jag vet, höga sparkar är aldrig bra på gatan, men jag håller inte riktigt med, orkar inte gå in på varför jag inte håller med alltid om detta) högt med, klättra (ifall man flyr från 3 st kokain-, melatoninhandikappade/hudfärgshandikappade, och testosteronstinna grottmongon, som viftar med t ex knivar) osv.

Då uppstår den intrikata frågan: finns det byxor, som både är mörka (dvs lite halveleganta, dvs som INTE direkt ser ut som hantverksbyxor), har kevlar, och som dessutom är stretch?

Jag är mycket tacksam ifall någon användare vet något och vill dela med sig av information/länkar osv?

Tack på förhand.

Mvh
Korta svaret är "spring".
Så löpträning är inte fel, vid knivattacker så skadas man alltid vid försvar mot dessa desperados, även om man har träning i självförsvar så har hög skadenivå. Så springa är det bästa för din överlevnad.

Sen har du det nya med knivande somalier (mestadels dessa svartråttor/apor) och smutsaraber, att de räknar med att man har skyddsvästar och numera hugger oftast mot halsar...

Ett annat tips är att du röstar på det parti som vill minska invandringen av de kriminella elementen med okänd härkomst.
Citera
2019-10-11, 16:32
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Korta svaret är "spring".
Så löpträning är inte fel, vid knivattacker så skadas man alltid vid försvar mot dessa desperados, även om man har träning i självförsvar så har hög skadenivå. Så springa är det bästa för din överlevnad.

Sen har du det nya med knivande somalier (mestadels dessa svartråttor/apor) och smutsaraber, att de räknar med att man har skyddsvästar och numera hugger oftast mot halsar...

Ett annat tips är att du röstar på det parti som vill minska invandringen av de kriminella elementen med okänd härkomst.
Brenton sa ju "spring emot dom, inte ifrån dom." 😓
Citera
2019-10-11, 20:46
Medlem
HRTs avatar
Finns som kalsonger med långa ben används av militärer och säkerhetsfolk
Det finns taktiska byxor som är knivresistenta man kan alltså skära mot byxorna utan att de går sönder dessa finns med flex/stretch tyg.
Citera
2019-10-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Finns som kalsonger med långa ben används av militärer och säkerhetsfolk
Det finns taktiska byxor som är knivresistenta man kan alltså skära mot byxorna utan att de går sönder dessa finns med flex/stretch tyg.

Hej och tack för ditt svar. Du brukar ju vara väldigt kunnig inom frågor som dessa, vill jag minnas av dina övriga skriverier. Du råkar inte ha några länkar, eller namn på produkterna (märken/modell osv?)?

Mvh
Citera
2019-10-12, 20:00
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Hej och tack för ditt svar. Du brukar ju vara väldigt kunnig inom frågor som dessa, vill jag minnas av dina övriga skriverier. Du råkar inte ha några länkar, eller namn på produkterna (märken/modell osv?)?

Mvh

Ska lägga in lite länkar:

BCB International: Blastboxers https://www.youtube.com/watch?v=hNSmG8iMOSU

Fancyrunaways: https://www.youtube.com/watch?v=LL2Pykgk9ds

När det gäller flex och kevlar/aramid förstärkta kläder är det främst MC relaterat men ser ut som vilka taktiska byxor som helst.

Sliders (Mc byxor) i cargo stil med kevlar. https://www.youtube.com/watch?v=6kiPjgHNXFY
Finns också kevlarförstärkta Jeans som säljs i MC butiker

Course Wasteland från xlmoto: https://www.youtube.com/watch?v=xq6hH-lcGaU

Finns otroligt mycket
Citera
2019-10-12, 20:09
Medlem
BlackCarbons avatar
Jag är också på jakt efter kläder av det slag du beskriver TS. Funderar på dessa https://www.elite-armor.se/shop/kniv...r-17781c1.html men dem kanske är utan stretch? Minns att jag sett ett par tights som var gjorda att ha under jeansen när du kör MC, har för mig det var med dyneema i dem med mycket stretch men kommer inte ihåg vad sidan hette. Någon MC-sida iaf. Det är värt att tänka på att knivskyddet inte lär bli optimalt med sådana byxor, lite skillnad på att glida på asfalten och att motta knivhugg. Desto mer stretch desto mindre skydd.

En eventuell lösning vore att ha tjockare stumt tyg som täcker delar som inte hindrar rörligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in