Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Det är klart den är prövad. Jag är väl inte den första som varit i kontakt med dem ang det här.
Berätta för oss varför en reporter på en tidning får ut den och inte en privatperson?
Till säkert mångas muntration, ämnar jag iom detta inte göra någon slags diskussions-comeback i denna tråd, men läser konsekvent och jag kanske kommer lägga mig i när något spårar allt för mycket.
Som vanligt, kan/vill jag inte lämna belägg på vad jag anför.
Sekretessprövning görs
en gång. I det här fallet, där du får besked att man från SU måste pröva innan utlämning, är ett av alla tusen sätt för myndigheten att krångla för den som begär.
Nina Svanberg/Expressen har läst/har tillgång till materialet sedan åtminstone tre veckor tillbaka, men hon är journalist som måste hålla sig till en viss etik.
Ärendet innehåller ordentligt känsliga uppgifter, och det kan vara en av anledningarna till varför det lades ned trots gott bevisläge.
Jag vet det mesta värt att veta om den aktuella utredningen. Fråga mig ej varför.
Det är korrekt att den kvinnliga polisen är kvinnan med initialer NH. Densamme som dömts i annat ärende inblandat en polischef och en svärdotter.
Men det är också där det smaskiga upphör. Uppgifterna i SU-utredningen ser ungefär ut som följande;
NH lär ha känt Karin genom att dom båda haft liknande hjärnblödning. Troligtvis möts på uppföljning på vårdcentral Serafen eller genom annan vårdinstans.
Två kvinnor inom rättsväsendet med samma åkomma.
Att det sedan nog finns en anledning att NH gjorde sig kvitt med Karin, kan nog alla här lista ut varför. Karin var/är rabiat, även om hon kan bete sig för stunden.
NH kickade helt sonika ut henne, varpå hon senare skulle hämta kläder/tillhörigheter som kvarglömts hos NH.
Tumult uppstod då NH försökte tvinga iväg Karin efter att hon fått vad som var hennes. Karin vägrade lämna och började slåss. NH blev slagen ur sin bostad och Karin låste in sig.
Karin hade vid tillfället med sig en man som bär initialerna PA. Denna PA är den som delvis blev vittne till misshandel. Han lämnade uppståndelsen när Karin började bli högljudd och förloppet eskalerade. Hunden Ester var med och började skälla - PA gick utomhus för att få bort hunden, så han bevittnade inte hela förloppet.
I NH´s telefon fanns NH´s partner som hörde hela förloppet. NH verkade alltså förberedd på att något skit skulle ske.
Även en eller flera grannar bevittnade denna beskrivet högljudda uppståndelsen. Detta hände en kväll i mellandagarna December 2017, så många var hemma.
Eventuellt tre eller fler larmsamtal inkom på 112.
När Karin väl blev varse om att polis var på ingång, verkar hon valt att lämna platsen. Det dröjde flera månader innan man kunde lokalisera Karin och ta in henne på förhör.
PA blev sedan separat
misstänkt misshandlad av Karin under första kvartalet 2018. Han anmälde.
Anmälan tillbakadragen utan förklaring i första förhör, och inga bevis fanns. PA är i övrigt helt irrelevant för både detta ärende samt allt annat runt Karin. Detta var bara en till synes snäll man som snabbt passerat förbi i Karins liv.
Om någon mot starkast möjliga förmodan får ut denna utredning, lär ovanstående redogörelse få substans här.
Ärendet innehåller som sagt även annat som helt säkert gör att den aldrig kommer komma ut till allmän beskådan. Inget rättsfuffens direkt, men jag tror rent av brottsoffret NH accepterade nedläggning. Det blev väl s.a.s polisiärt känsligt med angelägenheter man hittade i ärendet.
Eller rättare sagt åklagar-känsligt. Det var åklagare som valde nedläggning, medans ansvarig utredare på SU motsatte sig kraftigt. Det har sällan varit sådan friktion mellan SU och Särskilda åklagarkammaren, som det var i detta ärende.
Nåväl, jag föreslår att du/ni släpper inblandning av ovanstående ärende eftersom jag med stora bokstäver låter meddela att det inte berör mordförsöket på Henrik.
Jag är fullt medveten om det snaskiga i att det är NH som är offret där, samt även kopplingen Friberg, Simmerud/Andersson, den där Julia osv osv.
Det är precis som något dragit upp ett gammalt fiskenät fullt av skräp.. Jag har givetvis granskat detta nät.
Enda beröringspunkten är egentligen att det förstärker en del om uppfattning av Karin´s person.
Massmedia är rätt tysta, men Mitti skrev lite häromdagen.
https://mitti.se/nyheter/advokat-kungsholmen-fortfarande/?omrade=hela-stockholm
Citat:
Åklagaren i ärendet heter Lucas Eriksson. Han vill inte kommentera utredningen.
– Det är inte mycket jag kan säga om det här, säger Lucas Eriksson.
Är någon frihetsberövad?
– Nej.
Hur går utredningen?
– Det har jag inga kommentarer kring. Men vid varje utredningsåtgärd så går utredningen framåt såklart.
Är toppjuristen fortfarande ett spår?
– Inga kommentarer, säger Lucas Ericsson.
Jag är övertygad om att Karin har span på sig dygnet runt, men det är samtidigt märkligt att man inte agerat med något från utredningens håll ännu.
Man borde rimligtvis ha uppslag nu. Karin är trots sin erfarenhet absolut inte så skärpt att hon slinker undan utredarna på grova brott så här länge.