Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Tysken spelade verkligen jättebra i andra och tredje set, kan inte tänka mig att han missar så lite i en medelmatch för då hade han varit rankad mycket högre. Kanske är det just på såna här underlag med hög studs han är bra på dock, var ju i andra omgången i RG t.ex. Tuffaste motståndet som Micke mött senaste veckorna tycker jag, men talande att han ändå vann till slut. Otrolig boll vid 6-6 i avgörande tiebreaket när han hade tappat 6-2, egentligen kan man ju koka ned hela matchen till den.
Ibland blir man väldigt imponerad över nivån som är i challengers numera och detta var en sån match. Bra matchup med en hårdslående och en bollmotande på ett bra underlag(snabbt men med hög studs).
Det är det här Micke får vänja sig vid kanske, alla vill tvåla dit han nu , dom flesta får lite mer inspiration när dom möter en topp 100 lirare, särskilt på challengenivå .
Och håller med Otte spela riktigt bra, men tycker mycket var för passiv, hans offensiva spel har han förbättrat men igår tyckte jag han stod för långt bak i banan , Otte tog ofta intiativ efter ett par tillslag , gäller va den som tar det först.