2019-10-10, 21:33
Bannlyst
När slutade Birger Folke som tenniskommentator för eurosport?
Citera
2019-10-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33

Känns inte som det var längre än fem år sen men det är säkert lite mer än så?
Citera
2019-10-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33

En kort tid efter att han snarkade under en sändning av Australian Open.
Citera
2019-10-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Känns inte som det var längre än fem år sen men det är säkert lite mer än så?

Bör vara ca 9 år sedan.
Citera
2019-10-10, 23:53
Medlem
Micke:s vecka hittills har varit allt annat än bra, men han är i kvartsfinal , inte mycket som tydde på det vid 3-4 underläge i 3:e och break, men i slutet av dagen handlar det om att vinna tennismatcher.
Men han får höja sig för att slå hemmaspelaren Hoang.
Citera
2019-10-10, 23:58
Medlem
Tysken spelade verkligen jättebra i andra och tredje set, kan inte tänka mig att han missar så lite i en medelmatch för då hade han varit rankad mycket högre. Kanske är det just på såna här underlag med hög studs han är bra på dock, var ju i andra omgången i RG t.ex. Tuffaste motståndet som Micke mött senaste veckorna tycker jag, men talande att han ändå vann till slut. Otrolig boll vid 6-6 i avgörande tiebreaket när han hade tappat 6-2, egentligen kan man ju koka ned hela matchen till den.

Ibland blir man väldigt imponerad över nivån som är i challengers numera och detta var en sån match. Bra matchup med en hårdslående och en bollmotande på ett bra underlag(snabbt men med hög studs).
Citera
2019-10-11, 00:04
Medlem
Citat:
Tysken spelade verkligen jättebra i andra och tredje set, kan inte tänka mig att han missar så lite i en medelmatch för då hade han varit rankad mycket högre. Kanske är det just på såna här underlag med hög studs han är bra på dock, var ju i andra omgången i RG t.ex. Tuffaste motståndet som Micke mött senaste veckorna tycker jag, men talande att han ändå vann till slut. Otrolig boll vid 6-6 i avgörande tiebreaket när han hade tappat 6-2, egentligen kan man ju koka ned hela matchen till den.

Ibland blir man väldigt imponerad över nivån som är i challengers numera och detta var en sån match. Bra matchup med en hårdslående och en bollmotande på ett bra underlag(snabbt men med hög studs).
Tänkte ung. samma, Otte måste ha varit borta från tennisen ett bra tag med tanke på hans relativt låga ranking, fan vad han smällde på bollen ett tag och inte en miss, imponerande så länge det varade
Citera
2019-10-11, 00:11
Medlem
Humbert torskade i sin match, mot Vesely som såg nästan obrytbar ut. Vinner Mikael den här veckan nu skiljer inte många poäng på NextGen-racet. Små marginaler på ett sånt här underlag dock, och kanske vore det bättre om han sparar lite energi till Stockholm om man får tänka så.
Citera
2019-10-11, 05:23
Medlem
Och där drog sig del Potro ur. Synd, men inte helt oväntat. In kommer istället Tipsy Time.
Citera
2019-10-11, 09:32
Medlem
Citat:
Humbert torskade i sin match, mot Vesely som såg nästan obrytbar ut. Vinner Mikael den här veckan nu skiljer inte många poäng på NextGen-racet. Små marginaler på ett sånt här underlag dock, och kanske vore det bättre om han sparar lite energi till Stockholm om man får tänka så.
Under 2:a set igår var jag övertygad om att Micke ville hem och nöta lite i Kungliga, det som talade emot var hans synliga vilja att vinna sitt servgem i slutet av 2:a för att få börja serva i tredje, fattar fortfarande inte riktigt hur han kunde vinna denna match, han måste vara väldigt stark mentalt
Citera
2019-10-11, 09:46
Medlem
Citat:

Det är det här Micke får vänja sig vid kanske, alla vill tvåla dit han nu , dom flesta får lite mer inspiration när dom möter en topp 100 lirare, särskilt på challengenivå .
Och håller med Otte spela riktigt bra, men tycker mycket var för passiv, hans offensiva spel har han förbättrat men igår tyckte jag han stod för långt bak i banan , Otte tog ofta intiativ efter ett par tillslag , gäller va den som tar det först.
Citera
2019-10-11, 10:18
Medlem
Aldrig hört talats om Otte innan han mötte Fed i andra rundan av årets RG. Torsk i tre raka där, visst, men tyckte ändå att han spelade rätt habilt då.

Peterson har avverkat Wang no 2 i Tianjin. Jabeur väntar i semi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in