2019-10-03, 11:20
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/taWfmJKU-a0

Nytt avsnitt av fjärde statsmakten, lika bra som alltid!
Citera
2019-10-04, 20:47
Medlem
olasvenssons avatar
Jan Sjunnesson (orginalet) är tillbaka:

https://www.youtube.com/watch?v=Zmy-oeUg--A
Citera
2019-10-05, 12:42
Medlem
Haddock93s avatar
Otroligt kul att se SwebbTV uppe och trenda på Youtube varje gång de släpper nytt avsnitt med Bern. Jag delar alltid till mina nära och kära för det här är en väldigt viktig kanal som bryter massmedias hjärntvätt över befolkningen. Försöker också dela i sociala medier.

De växer hela tiden med, Svensson gillar uppenbarligen kanalen.

Undrar hur länge Youtube och staten kommer tolerera att de syns såpass mycket på Youtube.. dock blev de motsatt effekt när de stängde kanalen förra gången, fick en jävla massa uppmärksamhet
Citera
2019-10-05, 21:32
Medlem
Zneds avatar
Här är Willgert i bra form. Håller tal om yttrandefriheten, mycket bra och intressant.

Yttrandefrihet är ju någonting mycket viktigt.

Citat:
Titta på ”Mikael Willgert på Mynttorget 15 sep angående yttrandefrihet.” på YouTube
https://youtu.be/cYBzdC0N-aE
Publicerades den 5 oktober.
Citera
2019-10-05, 21:40
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Undrar hur länge Youtube och staten kommer tolerera att de syns såpass mycket på Youtube.. dock blev de motsatt effekt när de stängde kanalen förra gången, fick en jävla massa uppmärksamhet

Att de fick öppna Swebbtv kanalen igen, ( och ganska så snart) visar kanske att det börjar vända. Oppositionen har blivit större och starkare än tidigare.
Citera
2019-10-07, 22:34
Avslutad
https://www.friatider.se/vittne-s-g-saknad-estonia-kapten-vid-liv-p-finska-ut

Citat:
Estonias andrekapten Avo Piht, som officiellt omkom i färjekatastrofen för 25 år sedan, räddades i själva verket och fördes till finska Utö. Det hävdar nu fartygets taxfreechef Raivo Martinson, som träder fram med nya vittnesuppgifter.
– Jag har varit tyst i alla år, men nu vill jag berätta, säger Martinson till svenska YLE.

Som sagt, det finns flera märkliga omständigheter kring Estonia, som förtjänas att diskuteras och analyseras.
Citera
2019-10-08, 16:43
Medlem
Mycket bra program. Sevärt till 100%.
Citera
2019-10-09, 00:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Swebbtvs senaste program om de apatiska barnen är både skakande, relevant o mycket sevärt.

Stämmer det som sägs så är det en praktskandal utan dess like.
O som jag ser det så stödjer en rad andra mer etablerade medier det som framkommer.

Det är dags att ta tag i aktivist journalistiken o dess agenda drev.

Svt, SR och DN är medskyldiga.
När de nyttjat sin höga trovärdighet hos tittare, läsare o lyssnare för agendasättande journalistik.

Om den lilla detaljen om att SvD tvingades ”städa bort” artiklar efter påtryckningar så är det dessutom rent Orwellskt. Har någon trovärdig info om vad som hände så bör denne träda fram med det.

Bra jobbat o tack för att ni var tidigt på bollen o försökt.
Citera
2019-10-10, 16:37
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Swebbtvs senaste program om de apatiska barnen är både skakande, relevant o mycket sevärt.

Stämmer det som sägs så är det en praktskandal utan dess like.
O som jag ser det så stödjer en rad andra mer etablerade medier det som framkommer.

Det är dags att ta tag i aktivist journalistiken o dess agenda drev.

Svt, SR och DN är medskyldiga.
När de nyttjat sin höga trovärdighet hos tittare, läsare o lyssnare för agendasättande journalistik.

Om den lilla detaljen om att SvD tvingades ”städa bort” artiklar efter påtryckningar så är det dessutom rent Orwellskt. Har någon trovärdig info om vad som hände så bör denne träda fram med det.

Bra jobbat o tack för att ni var tidigt på bollen o försökt.

Ja, det är dags att ifrågasätta aktivistjournalistiken. Och det är tacksamt varje gång det görs.

Med de apatiska barnen, de Swedish mystery, var min uppfattning initialt att jag förutsatte att barnen behandlades och diagnostiserades på sjukhus, inneliggande, utan anhöriga vuxna som vårdgivare. Jag förstod inte att vi här handlade de här barnen på annat sätt än t ex i Norge.

"En psykosomatisk stressreaktion som får fäste i en speciell kontext" Jo, man tackar. I kontexten Sverige är förstås allt möjligt. Men mer troligt är förstås att kontexten är likvärdig i hela västvärlden och att det istället handlar om tvångssimulering som egentligen inte har med simulering att göra. Det har med tvång och misshandel att göra.

Denna barnmisshandel har även getts en sjukdomsdiagnos. Fel formulerat men det tycks vara så det ligger till. Man använder en diagnos på barnen där barnens läge är en konsekvens av misshandel.

Man har gjort friska barn sjuka med skattemedel. Och det fortsätter idag.

Edit: Det kursiva ovan var citat från tempus presens. Men syftningen i uttrycket är fel. Betydelsen är vad jag förstår att vi gjort och fortsatt gör barn sjuka och det fortsatt finansieras med skattemedel.
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-10-10 kl. 17:11.
Citera
2019-10-10, 17:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Och han tar upp betydelsen av läkarens perspektiv, att behöva förhålla sig till media och anmälningsbenägenheten. Läkaren kan ha svårt att omvärdera sin tidigare diagnos och vara mer lyhörd för fortlöpande status och behandling - med hänsyn till anmälningsbenägenheten hos anhöriga.

Och hade media hållit sina tassar borta hade man kunnat fördjupa sig i by Proxy-övergreppen och kunnat stödja läkarna och kanske kunna förhindra övergrepp på tusentals barn.
Citera
2019-10-10, 17:50
Medlem
FedupFlorences avatar
Men varför sänder Swebb-tv vad en Anaid(?) säger, när det sägs på det här viset?

Det här är inte bra.
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-10-10 kl. 17:57.
Citera
2019-10-10, 21:32
Medlem
Zneds avatar
Om de apatiska barnen var så dåliga, apatiska, utmärglade, och deprimerade så är det väl konstigt att de inte kunde tvångsomhändertas. En av de apatiska har uttalat att den ibland smög upp på natten för att leta mat.

Om de då kommit in på sjukhus så hade de ju givetvis ätit, gått upp i vikt och slutat vara apatiska? MEN, då hade ju bluffen avslöjats, och det varit slutbölat i press och TV om de så kallade "apatiska barnen".

SÅ, barnen hade alltså ett syfte som var överordnat barnens bästa. Kan syftet ha varit att driva en agenda för mångkultur människorättsrörelse solidaritet över gränserna allas lika människovärde och så vidare. Sedan satt svenska folket framför TV apparaterna som ena riktiga arslen och bölade med i kören.

Synismen når oanade höjder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in