Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Swebbtvs senaste program om de apatiska barnen är både skakande, relevant o mycket sevärt.
Stämmer det som sägs så är det en praktskandal utan dess like.
O som jag ser det så stödjer en rad andra mer etablerade medier det som framkommer.
Det är dags att ta tag i aktivist journalistiken o dess agenda drev.
Svt, SR och DN är medskyldiga.
När de nyttjat sin höga trovärdighet hos tittare, läsare o lyssnare för agendasättande journalistik.
Om den lilla detaljen om att SvD tvingades ”städa bort” artiklar efter påtryckningar så är det dessutom rent Orwellskt. Har någon trovärdig info om vad som hände så bör denne träda fram med det.
Bra jobbat o tack för att ni var tidigt på bollen o försökt.
Ja, det är dags att ifrågasätta aktivistjournalistiken. Och det är tacksamt varje gång det görs.
Med de apatiska barnen, de Swedish mystery, var min uppfattning initialt att jag förutsatte att barnen behandlades och diagnostiserades på sjukhus, inneliggande, utan anhöriga vuxna som vårdgivare. Jag förstod inte att vi här handlade de här barnen på annat sätt än t ex i Norge.
"En psykosomatisk stressreaktion som får fäste i en speciell kontext" Jo, man tackar. I kontexten Sverige är förstås allt möjligt. Men mer troligt är förstås att kontexten är likvärdig i hela västvärlden och att det istället handlar om tvångssimulering som egentligen inte har med simulering att göra. Det har med tvång och misshandel att göra.
Denna barnmisshandel har även getts en sjukdomsdiagnos. Fel formulerat men det tycks vara så det ligger till. Man använder en diagnos på barnen där barnens läge är en konsekvens av misshandel.
Man har gjort friska barn sjuka med skattemedel. Och det fortsätter idag.
Edit: Det kursiva ovan var citat från tempus presens. Men syftningen i uttrycket är fel. Betydelsen är vad jag förstår att vi gjort och fortsatt gör barn sjuka och det fortsatt finansieras med skattemedel.