2019-10-10, 20:22
Medlem
LW var hemma på måndagskvällen och chattade med flera olika personer.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, vi har ju MGK att placera fortfarande och så fick vi det här som lök på laxen.

Har svårt att tro att det är fel på datumen i boken, borde ha upptäckts av PS om inte annat.

Fan vad det känns komplicerat just nu, kanske klarnar under resans gåmg.

Jag tror också att hans datum stämmer.

T.ex. i samband med mötet måndagen den 14 maj framgår att 'den förundersökningsledare som hade jouren var på väg upp till oss" /../ "hantera ett anmält försvinnande".

Och jour skulle ju i så fall kunna vara någon som tjänstgör/tjänstgjort just under exempelvis helger.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-10-10 kl. 20:26.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du kan ha rätt men jag har svårt att se hur en så pass viktig detalj i ett för Springare så avgörande fall ska kunna bli så fel (tänker på Springares karriär som fick ett abrupt avslut), jag tror tråkigt nog att bokens uppgifter stämmer och det kastar ju om pusslet helt.

Vi får se vad som händer i media, de borde ju reagera på uppgifterna.
Och min gissning är att ingen bad PS slutgranska innan det gick till tryck...
Citera
2019-10-10, 20:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det räcker med att ett datum blivit fel i början, sen ser jag inget konstigt med att felet sprider sig även om vissa datum sen stämmer. Som jag antydde, förlagen spenderar inga nämnvärda pengar på att dubbelkolla sånt
Boken har förkortats och är färre sidor än vad som sas från början.
Kan vi inte anta att Springare har deltagit i den redigeringen?
Då är det konstigt att han inte har läst allt för att kolla att infon blir konsekvent.

Citat:
Yes, vi har ju MGK att placera fortfarande och så fick vi det här som lök på laxen.
Har svårt att tro att det är fel på datumen i boken, borde ha upptäckts av PS om inte annat.

Fan vad det känns komplicerat just nu, kanske klarnar under resans gåmg.
Det tycker jag också.
Han måste ha varit med vid förkortningen och redigeringen av boken.
Fast han brukar ju skylla på andra så han kommer nog att skylla på redigeraren oavsett om han själv var med eller inte.
Citera
2019-10-10, 20:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja som sidofråga i fallet så kan det bli lite intressant att se om det blir någon rättslig 'uppföljning' av det inofficiella inresestoppande.
Får makthavares misstag eller egna tolkningar av lagen någonsin några följder i Sverige?
Citera
2019-10-10, 20:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och min gissning är att ingen bad PS slutgranska innan det gick till tryck...

Vete fan vad man ska tro just nu, din gissning är helt klart trovärdig och kan mycket väl vara sann, jag hoppas att media reagerar på uppgifterna så att PS får förklara sig, är det en miss så ska det givetvis ut en förklaring.
Citera
2019-10-10, 20:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Boken har förkortats och är färre sidor än vad som sas från början.
Kan vi inte anta att Springare har deltagit i den redigeringen?
Då är det konstigt att han inte har läst allt för att kolla att infon blir konsekvent.

Det tycker jag också.
Han måste ha varit med vid förkortningen och redigeringen av boken.
Fast han brukar ju skylla på andra så han kommer nog att skylla på redigeraren oavsett om han själv var med eller inte.
Jag är ingen expert på det förlagsmässiga men för att sätta det i perspektiv läste jag idag en bok av en brittisk författare som säljer miljoner (och mer) på varje bok och irriterade mig som fan på att den var så illa korrläst. Hur mkt tror du förlaget satsar på en smal bok med en förväntad upplaga på några tusen ex?

Men vi får helt enkelt vänta och se, jag letar efter en lagom marinerad hatt att inmundiga om det visar sig att hon verkligen försvann den 13/5
Citera
2019-10-10, 20:29
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Norgeresenärerna skulle från början åka 15/5 men det sades att ändring gjordes för Ar*ns födelsedag.

Men tänk om Norgeresans datum inte ändrades utan Ar*ns födelsedagsfirande flyttades till den 14/5?
Eller gjordes ändringen för att ge polisen tid att hitta den/de skyldige till försvinnandet..som det ju var från början.

Len*a var kanske försvunnen redan på lördagen? Vet vi med säkerhet att dörren stod på glänt och att LW var i färd med att fixa inför sonens födelsedag? Vem kom med den uppgiften? Anta att SD och HD skrivit i tråden för att förvilla. Anta att Polisen gjort detsamma. JokerM kanske har haft rätt i allt hela tiden? LW kanske försvann den 12e men dog inte förrän den 14e, finns datum för döden bekräftad?
Citera
2019-10-10, 20:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du kan ha rätt men jag har svårt att se hur en så pass viktig detalj i ett för Springare så avgörande fall ska kunna bli så fel (tänker på Springares karriär som fick ett abrupt avslut), jag tror tråkigt nog att bokens uppgifter stämmer och det kastar ju om pusslet helt.

Vi får se vad som händer i media, de borde ju reagera på uppgifterna.
Om datumen stämmer så har polisen ljugit för massmedia i ett och ett halvt år.
Tycker du det är rimligt att tro det?
Citera
2019-10-10, 20:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Eller gjordes ändringen för att ge polisen tid att hitta den/de skyldige till försvinnandet..som det ju var från början.

Len*a var kanske försvunnen redan på lördagen? Vet vi med säkerhet att dörren stod på glänt och att LW var i färd med att fixa inför sonens födelsedag? Vem kom med den uppgiften? Anta att SD och HD skrivit i tråden för att förvilla. Anta att Polisen gjort detsamma. JokerM kanske har haft rätt i allt hela tiden? LW kanske försvann den 12e men dog inte förrän den 14e, finns datum för döden bekräftad?
Det finns ett angivet dödsdatum så vitt jag vet... du tror alltså att hon försvann den 12/5, levde två dagar och avled till slut på fyndplatsen?
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll

Det kan möjligen vara så från början men att anta att polisen har ljugit under ett och ett halvt år är inte rimligt.
Förutom all förvirrad info som finns i tråden så finns det vanliga massmedia.
De borde ha fått rätt info från polisen, i alla fall efter att hon hittades död.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag tror också att hans datum stämmer.

T.ex. i samband med mötet måndagen den 14 maj framgår att 'den förundersökningsledare som hade jouren var på väg upp till oss" /../ "hantera ett anmält försvinnande".

Och jour skulle ju i så fall kunna vara någon som tjänstgör/tjänstgjort just under exempelvis helger.
Det har ju tidigare spekulerats kring ev. hemlighetsmakeri angående anhållandet tisdagen den 15/5 2018, och ev. säpo- eller jouråklagare. När 'Cloudedcrystalbeam' frågade åklagarkammaren vem som fattade beslutet ville man inte svara med hänvisning till att det var åtkomstskyddat.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-10-10 kl. 20:45. Anledning: hade skrivit fel veckodag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in