2019-10-10, 20:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hur *vet* vi iofs att han sov där just den natten?

Han kan ju ha sovit där 13-14 maj. De kanske skulle fira honom en dag innan hans officiella födelsedag.
Om datumen i boken stämmer får man väl flytta bak allt en dag.
Citera
2019-10-10, 20:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
DU GLÖMDE: ” Jag gråter och gråter och till slut messar jag en vän. "Är du hemma?" "Behöver du hjälp? Jag kommer!" Hon är här på en halvtimme. Vi åker till Ica Maxi. För första gången på över en månad är jag i en affär! Jag väljer själv mina varor från hyllan! Sakta går det, men jag FÅR nu stödja lite på det brutna benet och det är underbart.

Vilken trångbröstad, oempatisk bitter person du måste vara.
Du lyckas nå nya bottennivåer...Nej det är inget personligt påhopp.
Detta är ett påhopp på offret.

OnTopic
Oavsett. Den 18 februari går hon alltså med kryckor och har ett brutet inte helt läkt ben och ett trasigt knä på det andra. Hur pass återställd var hon mindre än 2 månader senare den 14 maj? Lätt att få ur balans? Använde hon fortfarande kryckor ibland?

”Ett brutet och ett med trasigt knä = noll kvar att gå ordentligt med.

” För första gången på över en månad är jag i en affär! Jag väljer själv mina varor från hyllan! Sakta går det, men jag FÅR nu stödja lite på det brutna benet och det är underbart.”

”Jag blir rätt trött i axlarna, inte van att gå mer än några steg på kryckor. ”

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=efea05f1-24c0-4c84-bbce-3018766b2057&IID=6468e816-86ae-490e-9455-af25b675d62c

Kan de skrik som ev kom från LW bero av att GM skadat hennes nästan läkta (?) knä?
Citera
2019-10-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Angående att mordet skedde på måndagen kan bero på att under helgen hade SD barnen och HD var i Norrköping.

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Slutsatsen är helt felaktig

➡ Varför valde ➡ Gärningsmannen en sen Måndags-kväll den 14 Maj 2018 , istället för att ha begått gärningen under en sen helg-kväll ?

➡ Frågan är otroligt viktig till en bättre förståelse

Mvh/"JokerMannen"

Kan det finnas något i detta inlägg av JM från 2018-12-20.
Var SD i häkte söndag? Kanske därför HD sjukskrev sig måndagen. Fick ta hand om barnen.
Senast redigerad av Lekatt 2019-10-10 kl. 20:19. Anledning: tillägg
Citera
2019-10-10, 20:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Inte annat än att det är så media rapporterat om saken och hur låg respekt jag än har för dom...

Och Norgeresenärerna har också fel på dag eller är i alla förda bakom ljuset?

Norgeresenärerna skulle från början åka 15/5 men det sades att ändring gjordes för Ar*ns födelsedag.

Men tänk om Norgeresans datum inte ändrades utan Ar*ns födelsedagsfirande flyttades till den 14/5?
Citera
2019-10-10, 20:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men det hade eg. ingenting med just detta fallet att göra, det råkade bara sammanfalla med "skyddsombudets" längtan efter att hitta minsta orsak att trycka till PS och JR. Pokerkvällarna tror jag blev idiotens anledning denna gång...

Ja, det har varit några vändor runt det hela.
I första vändan sa man att det hade med detta fall att göra. Sedan under resans gång har det ändrats och det har dykt upp andra förklaringar.
Jag undrar ändå om det inte fanns lite sanning i den första versionen...
Citera
2019-10-10, 20:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Springare har inte koll på datumen, någon annan förklaring kan i varje fall inte jag se
Det räcker med att ett datum blivit fel i början, sen ser jag inget konstigt med att felet sprider sig även om vissa datum sen stämmer. Som jag antydde, förlagen spenderar inga nämnvärda pengar på att dubbelkolla sånt
Senast redigerad av DreamTwister 2019-10-10 kl. 20:13.
Citera
2019-10-10, 20:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Fan.
Hade vi inte nog med bekymmer innan.??
Nu hamnade vi 1-2 dygn snett också.
Vart skall detta sluta.?

Yes, vi har ju MGK att placera fortfarande och så fick vi det här som lök på laxen.

Har svårt att tro att det är fel på datumen i boken, borde ha upptäckts av PS om inte annat.

Fan vad det känns komplicerat just nu, kanske klarnar under resans gåmg.
Citera
2019-10-10, 20:15
Medlem
Om PS datum skulle vara rätt betyder det att skrikvittnets info om dödens skrik på måndagskvällen är planterad info i tråd och media?
Citera
2019-10-10, 20:15
Medlem
notknapparens avatar
Från Aftonbladet 18/5-18:

"I dag gick polisen i Örebro ut med namn och bild på den försvunna kvinnan.

Mellan den 14-15 maj försvann Lena Wesström från sitt hem i Örebro. Okänt hur hon var klädd. Lena är 45 år, 164 cm lång”, skriver polisen på sin hemsida."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oRQ9m7/lena-45-ar-forsvunnen--polisen-vadjar-om-tips

Detta måste man ha tagit direkt från efterlysningen på polisens hemsida. Det är citattecken som markerar detta.
Det måste vara ett felaktigt datum, som följer med tills kroppen hittas 19/5.
Citera
2019-10-10, 20:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Om PS datum skulle vara rätt betyder det att skrikvittnets info om dödens skrik på måndagskvällen är planterad info i tråd och media?
Vilket är enklast att tro på? Att allt vi och media hittills trott oss veta om tidslinje är felaktigt, eller att datum i boken är felaktigt? Jag vet vad jag tror på...
Citera
2019-10-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte någon överraskning att en del personer här fantiserar rätt mycket, bl a om att de jobbar på FBI och känner till hur allting fungerar.

Man undrar vilka regler polisen har och om de följer dessa?
Assange anhölls några timmar innan han reste från Sverige med åklagarens goda minne.
De släppte ut honom ur landet men beslagtog hans tre datorer, helt inofficiellt förstås.
Det finns inga officiella dokument över det beslaget.

Ja som sidofråga i fallet så kan det bli lite intressant att se om det blir någon rättslig 'uppföljning' av det inofficiella inresestoppande.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det blev fel.
Anhållen tre dagar. Jag menar efter tre dagar måste man släppa en anhållen, om man inte har på fötterna för en häktning.

Men han anhölls bara en kortare tid 15 maj enligt media, släpptes iväg till USA. Stopp.
Media måste ha blivit förd bakom ljuset helt och hållet då?
Nä?

Förstod att du bara skrivit fel. Och nog har media blivit lite missledda. Springare uppgav tex den 17:e att de inte hade någon alls misstänkt.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det här en nyckelmening?
Knepiga omständigheter...

Att man trodde att LW var ute och jagade cache?
Citera
2019-10-10, 20:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag har inte ett dugg svårt att se att det slinker igenom, redaktören/korrläsaren låser sig tidigt vid ett datum och är det fel och inte upptäcks släpar det felet sen igenom hela luntan. Har som sagt sett det även i böcker med mångmiljonupplaga

Du kan ha rätt men jag har svårt att se hur en så pass viktig detalj i ett för Springare så avgörande fall ska kunna bli så fel (tänker på Springares karriär som fick ett abrupt avslut), jag tror tråkigt nog att bokens uppgifter stämmer och det kastar ju om pusslet helt.

Vi får se vad som händer i media, de borde ju reagera på uppgifterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in