Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Du är dåligt påläst.
Jaså.
Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
https://www.politico.com/magazine/story/2019/10/07/trump-lindsey-graham-syria-kurds-turkey-229541
Nästan ingen republikan eller demokrat har någonsin stöttat Trumps idéer om tillbakadragande av trupper. Du är dåligt insatt i USAs utrikespolitik. Precis som Trump.
Har du problem med läsförståelse?
Jag skrev att Graham aldrig stöttat Trump anti-krig impulser. Inte idag, inte igår. Aldrig.
Och har stöttat Trump i alla andra frågor. ALLTID.
Det är du som påstod att "Graham har stöttat Trump den senaste tiden. Tills nu."
Det är fel.
Graham har alltid kritiserat Trumps anti-krig. Precis som han gör det idag.
Graham har alltid försvarat allt annat. Precis som han gör det idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
EU kan inte göra annat än att invänta att rättegångar hålls. Låt mig försöka förklara varför. Om de skickas tillbaka till EU kan vi inte döma de för brott som begåtts i Syrien och Irak, samtidigt som de utgör ett hot mot vår säkerhet. När de får dödsstraff är det problem solved, medan Trump i sin enfald tror att han bara kan FLYTTA problemet. Så har våra politiker agerat i årtionden, bara flytta problemet nån annanstans så är det inte längre mitt problem. Men det skyddar inte amerikanske eller europeiska liv i andra länder över hela världen, bland annat turister. Du kanske minns vad som hände i Tunisien? Egypten?
Och jag vill bli en miljardär, men jävla Trump vägrar ge mig en miljard
Vänta. En galen tanke. Kanske det upp till mig? Och upp till EU?
Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Trump vill det.
https://www.washingtonpost.com/world/european-leaders-hit-at-trumps-demands-that-they-take-back-ex-isis-citizens-from-syria/2019/02/18/62a32794-338e-11e9-8375-e3dcf6b68558_story.html
Det är brott som begåtts i Irak och Syrien, och de har rätt att döma efter sina egna lagar. Hur rättssäkert det är får vi se. Det övervakas säkert av NGOs och FN-organ. Vi kan inte gå inte och styra upp hur de dömer i Indonesien heller. Irak och Syrien är suveräna stater.
Nej. Trump bara föreslog det
Han bryr sig inte vad som händer med EU-medborgarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Irak och Syrien är suveräna stater.
Exakt. Trump & USA ska hem!
Om dessa "suveräna stater" låter ISIS-fångarna åka hem så be it