2019-10-09, 22:28
Medlem
Gabogibos avatar
Kanske Syrien 2 nu när Turkiet verkar gått in där.
Kurdernas situation, jämförelser med vinterkriget.
Väpnat stöd till kurder + ökat intag av flyktingar.

Det lär dränera och sätta sista spiken i kistan.
Citera
2019-10-09, 22:29
Medlem
Rosteres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subverteramera
Nästa steg blir destabilisering, sedan kris - sedan normalisering... Där normaliseringen utgörs av att en annan regim i princip tar över rodret.. Där folket ber om att någon annan(fiende) tar över rodret.

Precis.

Här får vi inte glömma Romarrikets fall. Med de höga skatterna, kombinerat med spannmålsbidrag finanserat av slaveri och inflationen som följd av oansvariga spenderingar, sågs Rom som en förtryckande byråkrati av många av dess medborgare. I vissa omständigheter var det mer lönsamt att frige sina lojala slavar så att de skulle kunna håva in bidrag, ibland var det mer lönsamt för småbönder att bli slavar för att undvika skatt och säkra levebrödet på stora gårdar. Den gemensamma nämnaren i alla situationer var kampen mellan individerna och den statliga byråkratin, och ett ständigt förskjutande av ansvar på andra.

När de gotiska flyktingarna kom på 370-talet fick de besätta sig i Illyrien trots våld och stöld - antagligen med vissa romerska politikers förhoppning om att de kunde användas som soldater vid interna stridigheter. När de sedan plundrade Rom år 410 fanns knappt ens någon armé där för att försvara staden.

Allt detta vill dagens politiska etablissemang skjuta under mattan och ta bort från skolundervisningen. Berättelsen om världen skall starta det nya år noll med Hitler som anti-Kristus och sedan dess en ständig "progressiv" utveckling.

Frågan är vem som tar över Sverige, om kärnbefolkningen inte vänder tillbaka mot sunda moraliska värderingar. Islam känns troligast. Ryssland, Kina och USA (om inte de faller först) kanske även betraktar utvecklingen med intresse. Kanske är Brexit ett väg för USA att "paxa" eller dra till sig Storbritannien innan den brittiska statsmakten blir oförmögen att kontrollera det egna landet.
Citera
2019-10-09, 23:54
Medlem
Yatsys avatar
Turkiet går in Syrien nu, så det kan vara =

Refugees Welcome del 2
Citera
2019-10-10, 01:57
Medlem
Tamborinos avatar
2020
När Annie är barnledig kollapsar regeringen, och paniken är total inför ett nyval nästa höst.
SVT och skittidningarna kommer att spy galla över borgliga partier och SD 24/7.
Valrörelsen blir som ett inbördeskrig, och jag ser redan fram mot det
Citera
2019-10-11, 05:50
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostere
Precis.
Text
Frågan är vem som tar över Sverige, om kärnbefolkningen inte vänder tillbaka mot sunda moraliska värderingar. Islam känns troligast. Ryssland, Kina och USA (om inte de faller först) kanske även betraktar utvecklingen med intresse. Kanske är Brexit ett väg för USA att "paxa" eller dra till sig Storbritannien innan den brittiska statsmakten blir oförmögen att kontrollera det egna landet.
Detta sista har jag funderat lite på också. Sverige kommer bli islamistiskt under saudis kontroll. Det är redan planerat. Ryssarna, som vår vänstermedia är väldigt rädda för skiter helt i tzverige.

Men jag är inte med riktigt på vad vänstermedia tycker om islam. Vänstern har använt islamisterna som dumma idioter. Men jag tror det blir precis tvärtom.

Normalfallet är att dessa två grupperingar (vänster respektive islamister) egentligen är diametrala motpoler. Så fungerar det runt om i hela världen. Exempelvis i Syrien krigar i skrivande stund AFA-anhängare som anslutit från hela världen mot ISIS, vilket jag måste säga att jag inte kände till och är statushöjande från absoluta botten som jag sett AFA. Nu tror jag absolut ingen chans i helvetet att det är svenska AFA-medlemmar som vågar sig till Syrien för att kriga mot ISIS, de kan på sin höjd misshandla någon stackare i grupp. Men AFA-medlemmar från USA är i Syrien. Turkiet försöker å andra sidan utrota kurder+AFA.

Det har uppstått märkliga allianser. Turkiet+Saudi+Israel+Turkiet+ISIS mot kurder+AFA+Yemen+Syrien+Iran+Ryssland.
Citera
2019-10-11, 05:58
Medlem
Jag tror det kommer handla om abortering och explicit rasblandning, än så länge har dessa mest varit implicita och outtalade. Abortering är redan nu något gott och en manifestation av kvinnans makt över skapelsen. Rasblandningen har visats i alla möjlig reklam samt samhällsinformation från myndigheter och verk. Vissa excentriska kvinnor har förordat den men de har varit få, betydligt fler har dock skridit till handling. Där jag bor ser man lika många eller fler vita unga kvinnor med araber eller svarta på stan om man gör en liten räkneövning.
Jag tror det blir stora släggan för detta nu – barnamord och rasblandning, dvs 100% kvinnomakt över livet.
Citera
2019-10-11, 13:43
Medlem
I synnerhet kvinnor verkar vara mottagliga för denna typen av propaganda.

2015
#vigillarolika

2017
#metoo

2019
#klimatvän

2021
#?

Går det att göra en omröstning ?
Citera
2019-10-11, 13:44
Medlem
Kloning av djur och människor.
Citera
2019-10-12, 04:09
Medlem
Skambeläggning av allt möjligt i Gretas fotspår. Vilket redan börjat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/zGXRlO/satt-torktumlaren-och-poolen-pa-utelistan

Det här är inte hela listan. Den är ett urval av saker som till helt nyligen var toppmoderna men som snabbt, i alla fall ganska snabbt, hamnat på utelistan:

Bensinbil

Torkskåp

Pool

Torktumlare

SAS guldkort

Självgående gräsklippare

Gasolvärmare

Tvåtaktsmotor till båten

Stort klädkonto

Att duscha flera gånger om dagen
Senast redigerad av Mentapesola 2019-10-12 kl. 04:13.
Citera
2019-10-12, 08:09
Medlem
RogerRogers avatar
Barnlöshet för att rädda planeten. Givetvis endast riktat mot de redan lågfertila svenskarna. Invandrarnas barnafödande kommer att fortsätta uppmuntras, och de verkliga problemen i Afrika m.m. kommer att ignoreras.
Citera
2019-10-12, 10:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Turkiet går in Syrien nu, så det kan vara =

Refugees Welcome del 2
Hm, mina avlästa vibbar i Sverige är nog snarast Refugee go home och Turkey go away. Ska bli intressant att se om det är möjligt för en masspsykos att vända 180 grader. "Är du för att Sverige tar emot fler flyktingar? Vill du att de tar våra jobb och bostäder?"
Citera
2019-10-12, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hm, mina avlästa vibbar i Sverige är nog snarast Refugee go home och Turkey go away. Ska bli intressant att se om det är möjligt för en masspsykos att vända 180 grader. "Är du för att Sverige tar emot fler flyktingar? Vill du att de tar våra jobb och bostäder?"

Varför ser man aldrig invandrare som är aktiva i organisationer som arbetar för att folk ska kunna återvända till sina hemländer? Varför finns inga sådana organisationer...

till släkt, rötter, historia?

häpnar varje gång jag hör en person säga hur denne lämnat systrar och familj bakom sig och åkt till sverige? vad är det för man....?? de lämnar arbetarna bakom sig, vilka ska bygga upp dessa länder?
de rika, friska lämnar... vilka blir kvar då?

sjukt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in