2019-10-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerff
Är det bara män, eller finns det kvinnor som är med i Nordiska Motståndsrörelsen också?
Ja

Citat:
Ursprungligen postat av Yebutchy
Är de chill att hänga med? Är alla vältränade och ingen som äter skräpmat. Är det många som snusar för att det är svenskt. Har många medlemmar ADHD eller någon annan form av diagnos?
Jag känner en del inom rörelsen och har även träffat andra på lite öppnare tillställningar. Generellt så är folk väldigt trevliga och hjälpsamma. Det bjuds alltid på mat och folk hjälper till med städningen. Ofta är det även öppet för hela familjen/barnen och då alkoholfritt.
Jag har även varit med när det serverades öl och vin, men det var lugn stämning och folk drack nog som mest 3-4 öl.
Det verkar vara mycket gemensamma (frivilliga) aktiviteter så som kampsportsträning, gym, friluftsliv och seminarier i olika ämnen.
De verkar också mer eller mindre alltid ha någon typ utav projekt på gång, stora som små.
En väldigt intressant rörelse som värvar nya medlemmar varje vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kul att du säger det. Från högerhåll hörs ofta att vänsterextremister utgör ett sånt jäääävla hot. Hur ska ni det?
Ingen är väl rädd för vänstern?
Ok att de i stora grupper kan kasta sten och grejer, men vid en konfrontation så löper de alltid. Hade inte polis varit närvarande så hade inte heller vänstern varit det.
Citera
2019-10-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kul att du säger det. Från högerhåll hörs ofta att vänsterextremister utgör ett sånt jäääävla hot. Hur ska ni det?

Har nog aldrig hört det påståendet någonstans. Det jag däremot hört är att stenkastningar och våld vid demonstrationer står vänstern för totalt överlägset.

Vänstermänniskor är bara tuffa i grupp och i skyddade miljöer. Att de skulle våga utmana en mot en på öppen gata har jag väldigt svårt att tro.

Viktigt att poängtera är också att jag inte är med i någon organisation.
Citera
2019-10-09, 19:49
Medlem
Nyarlahoteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Ja det är väl ett ganska väldokumenterat faktum att medlemmarna i näste 3 ägnar sig åt kvinnoskändning och droger. Ingen bör vara förvånad över Simons misslyckade äktenskap.

Att dom valde sonen av Scania har ju visat sig vara ett bra move. Resulterat i splittringar och ett helt näste fyllt med drägg. Sen att övriga nästen också bidrar med raketforskare är inget vi ska sticka under stolen med men näste 3 tar nog priset.

Ser fram emot ett nytt ledarperspektiv där talfelet kan förklara splittringen, hustrumisshandeln och annat tokigt på sitt egna lilla vis.

Kommer bli riktigt bra underhållning!
Citera
2019-10-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
De allra flesta är vältränade. Inte alla är biffar utan det finns sådana som hellre ägnar sig åt löpning. Är man aktivist (eller asprirerande sådan) så deltar man regelbundet i kampsportsträningar/fysiska träningar så där kan man väl säga att alla är vältränade.

Skräpmat undviks av dels hälsoskäl men i en del fall även av ideologiska skäl (globalistiska företag undviks). En del äter inte skräpmat överhuvudtaget, men det förekommer hos andra även om det är ovanligt.

Enligt mig är det för många som snusar men det är nog under genomsnittet i alla fall om man ser till befolkningen i stort. Extremt få röker. Det har nog inte så mycket att göra med att snusning är svenskt, mer att det är mindre ohälsamt att ha den lasten (jämfört då med rökning) om man nu behöver en sådan.

Det finns en hälsomedvetenhet och en stark träningskultur/anda inom organisationen, så det är nog svårt för nya medlemmar att komma in med osunda/ohälsosamma värderingar. Där behöver man som ny medlem anpassa sig.

Jag vet inte hur många medlemmar som har ADHD/diagnos. Tror det är ytterst ovanligt. Av de som är faktiska medlemmar (inte stödmedlemmar eller hangarounds) så skulle jag påstå att alla/i princip alla är stabila.

Självklart är det chill att hänga med Motståndsrörelsens medlemmar. De är smarta grabbar och tjejer och det händer alltid saker. Sedan kan jag väl hålla med Befelhafvarn om att stämningen kan vara stel (eller allvarsam snarare) i vissa situationer. De är som vikingar som värderar vad de säger och därför ibland föredrar att vara tysta. Det är väl motsatsen till alla flabbande NPC:er av idag.

😂 *hosthost*bullshit*hosthost*

Männen och kvinnorna är precis som folk i Sverige överlag, de flesta röker (ev +snusar), dricker och äter skräpmat i lika stor utsträckning som övrigt folk, etc.. En hel del yta/snack, inte mycket leva som man lär
Blandat vad gäller intellekt, diagnoser, sociala förmågor, intressen, kost/hälsa osv.. som sagt, precis som befolkningen i stort du har de du kommer bra överens med och andra som du har mer delade meningar med (medlemmar i nmr är trots allt 'bara' helt 'vanligt' folk)
Citera
2019-10-09, 20:33
Medlem
Jerzy.Sarneckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifedontlivehere
😂 *hosthost*bullshit*hosthost*

Männen och kvinnorna är precis som folk i Sverige överlag, de flesta röker (ev +snusar), dricker och äter skräpmat i lika stor utsträckning som övrigt folk, etc.. En hel del yta/snack, inte mycket leva som man lär
Blandat vad gäller intellekt, diagnoser, sociala förmågor, intressen, kost/hälsa osv.. som sagt, precis som befolkningen i stort du har de du kommer bra överens med och andra som du har mer delade meningar med (medlemmar i nmr är trots allt 'bara' helt 'vanligt' folk)

Du har verkligen noll koll. Eller så är du bara bitter på något. Kanske såg det ut så i din närmaste krets, men det gör inte det överlag. "De flesta röker"
Citera
2019-10-09, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yebutchy
Är de chill att hänga med? Är alla vältränade och ingen som äter skräpmat. Är det många som snusar för att det är svenskt. Har många medlemmar ADHD eller någon annan form av diagnos?

Det blir lite för intimt i omklädningsrummen för min smak men helt ok annars
Citera
2019-10-09, 21:10
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerzy.Sarnecki
Du har verkligen noll koll. Eller så är du bara bitter på något. Kanske såg det ut så i din närmaste krets, men det gör inte det överlag. "De flesta röker"

Skit samma om folk röker. Värre om de inte kan riktig svenska.

Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
[...]
När jag hängt med på lite internare aktiviteter så verkar de flesta snusa och stämningen är oftast ganska stel. De flesta verkar väldigt suspekta mot alla nya, vilket är förståeligt.
[...]

Det är de nya som är suspekta i gamla medlemmars ögon isåfall.

Gamla medlemmar är misstänksamma mot nya som är suspekta i deras ögon.

Citera
2019-10-09, 23:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VOCIFEROUS
Har nog aldrig hört det påståendet någonstans. Det jag däremot hört är att stenkastningar och våld vid demonstrationer står vänstern för totalt överlägset.

Vänstermänniskor är bara tuffa i grupp och i skyddade miljöer. Att de skulle våga utmana en mot en på öppen gata har jag väldigt svårt att tro.

Viktigt att poängtera är också att jag inte är med i någon organisation.

Tycker det är ett jävla liv från extremhögern när tex Exit gör ett reportage om nazister. Då skriks det: MEEEN VÄNSTEREXTREMISTERNA DÅÅÅ!!

Men skönt att höra att denna falang bara är ett gäng pussys som inte utgör nåt reellt hot säger jag som vanlig medborgare.
Citera
2019-10-09, 23:24
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det är väl ett fint sätt för brottsdömda WT, incels m.m. att få en gemenskap och ha något att göra när de är arbetslösa.

Jag tror inte det är så många incels faktiskt, tjejer dras till lite "farliga" killar. Jag tror en del vänstertjejer är intresserade av dem också. Men då kanske det blir lite smygförhållanden. Så kan de låtsas vara arga på varandra senare när de demonstrerar på olika sidor. Lite som en romantisk komedi.
Citera
2019-10-09, 23:55
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VOCIFEROUS
Det tror jag inte, känner flertalet som är medlemmar i både NMR och liknande organisationer och de upplever ingen rädsla överhuvudtaget då vänsterextremister bara skriker på internet.
Detta är väl även en medveten taktik från NMR att hela tiden bagatellisera vad deras medlemmar utsätts för. Det är givetvis förståeligt då det säkerligen hade varit svårare att rekrytera nya medlemmar om man varit helt ärliga. Sen är väl inte vänsterextremister det enda hotet mot nazister, de står inte så högt i kurs hos vanliga samhällsmedborgare heller.
Citera
2019-10-10, 05:01
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeTjackis
Haha wow, du vet verkligen inte vad projicerar betyder för annars hade du förstått hur himla roligt ditt svar var. Nåja, alla kan inte ha gått ut gymnasiet.

Men för gå tillbaka on-topic, något ni nazister verkar ha väldigt svårt för, hur tror ni Simon kommer göra med vårdnaden? Kommer han följa resten av Näste 3 exempel där och bara skita i sin unge? Kommer han kämpa för vårdnad? Eller kommer det bli som med Daniel Gerdås där han kämpa för vårdnad och fick lite umgängesrätt men ändå skiter i att umgås med sina barn så att barnens mamma måste försöka stämma honom för att ens få honom att umgås med sina barn? Hör ni kvinnor, skaffa aldrig barn med skånska nazister för de kommer ändå bara misshandla er och lämna ungarna.

Va!?!?!
Menar du att dom beter sig nästan lika illa som babbarna gör mot kvinnorna.
Jösses, det var inte bra!
Citera
2019-10-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag tror inte det är så många incels faktiskt, tjejer dras till lite "farliga" killar. Jag tror en del vänstertjejer är intresserade av dem också. Men då kanske det blir lite smygförhållanden. Så kan de låtsas vara arga på varandra senare när de demonstrerar på olika sidor. Lite som en romantisk komedi.

Vänstertjejerna har nog sina AFA-slynglar att tyda sig till.
Det finns ju alltid undantag men det är nog mest osäkra WT-brudar med självplågobetende som hänger med högerextremister, som i väldokumenterat hög utsträckning är kvinnomisshandlare.
Sen har det absolut sin komik, precis som du skriver, ändå till någon radikaliseras incels, som inte hunnit med i gruppen ännu, börjar mörda eller redan organiserade spränger benen av någon inte ont anande.
Senast redigerad av hex27 2019-10-10 kl. 08:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in