2019-10-09, 17:02
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, den började snarast med en mystiskt försvunnen trebarns-mor från Nya Hjärsta, utanför Örebro.

Nya Hjärsta ligger I Örebro, inte utanför
Citera
2019-10-09, 17:35
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Hur LW skulle kunna lämna sina barn ensamma hemma för att sticka ut kväll natt det är mycket svårt att förstå. Vad var hon för slags mor egentligen?
Vart har du fått det ifrån? Ganska hemsk anklagelse tycker jag.
Citera
2019-10-09, 17:38
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, man kan ju undra vad det är de
inte vill kommentera ”pga respekt
för LW”.

Är hennes rykte (eller kyrkans ?)
viktigare än sanningen?

Varför skulle de dela något om LW i den här tråden? När man skriver att hon hade kvinnliga nära vänner (som jag vet att hon hade) så ska det motbevisas av er som INTE kände LW, ganska lustigt ändå. Ni tror er veta att hon inte hade nära vänner, trots att ni inte kände henne. Hon hade både manliga och kvinnliga vänner. De närmast kvinnliga var utanför geogänget.

De kanske inte skriver något av just den anledningen att ni bortfördar allt positivt med LW utan att känna henne. De värdesätter vänskapen högre än att skriva om hennes privatliv här. Det finns några tappra kvar i tråden som kände LW och
försöker få fram en rättvis bild av henne.
Hon föll offer för en mördare. Kanske bättre att ni sprider osanningar om honom som så mycket mer förtjänar det. Kan lova att det kommer komma fram en hel del uppseendeväckande saker om SD om detta leder till åtal.!
Senast redigerad av flixa81 2019-10-09 kl. 17:47.
Citera
2019-10-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78

Läs de andra inläggen ovan! Det finns vittnesmål om att det har hänt!!! Det jag tycker är konstigt är påståendet om massor av nattligt cachande för att få FTF;er när man har små barn hemma.
Citera
2019-10-09, 17:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur många gånger var lilleman sjuk och lämnad hemma? Jag minns bara en gång och det är vad inlägget handlar om att hon var iväg flera timmar etc. Eller menar du att A var sjuk också när Lena var ute 17/4-18?

Edit
Egentligen har det här inget med mordet att göra och det känns meningslöst att diskutera. Anledningen varför jag ens drog upp det var för att visa att kontot som skrev att barnen lämnades själva inte tog det ur luften.

"En febrig önskan om Alvedon gjorde att jag vaknade ännu astidigare än jag trott (inte jag, den yngste hemma)."
"Viskade till gossen att jag kommer snart och brummade iväg i gryningen."

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b3f3c28d-1d19-4639-a868-94a3397097d9&IID=df63f588-d86f-4882-afef-2f6b2687abbf
Citera
2019-10-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Varför skulle de dela något om LW i den här tråden? När man skriver att hon hade kvinnliga nära vänner (som jag vet att hon hade) så ska det motbevisas av er som INTE kände LW, ganska lustigt ändå. Ni tror er veta att hon inte hade nära vänner, trots att ni inte kände henne. Hon hade både manliga och kvinnliga vänner. De närmast kvinnliga var utanför geogänget.

Kristna brukar kalla andra i församlingen för "vännerna". Jag vet, var ihop med en i flera år. Men hon träffade sällan de här vännerna, det var bara ett talesättet.

Jag har även jobbat med en stor grupp kristna. De var från olika församlingar men hade en enorm sammanhållning. De visst ju vilka som skulle sättas i första rummet vid någon typ av intressekonflikt. Det var bara människor på alla sätt och vis, trevliga, snälla men man behövde inte tveka om vilkas intressen som gick före, intressen som skulle skyddas, det var den kristna gruppens.
Citera
2019-10-09, 17:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hemskt gjort menar du följdakligen ?
Citera
2019-10-09, 17:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"En febrig önskan om Alvedon gjorde att jag vaknade ännu astidigare än jag trott (inte jag, den yngste hemma)."
"Viskade till gossen att jag kommer snart och brummade iväg i gryningen."

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b3f3c28d-1d19-4639-a868-94a3397097d9&IID=df63f588-d86f-4882-afef-2f6b2687abbf

Ok tack då var minimannen sjuk både 2014 och 2018. Det hade jag missat.
Citera
2019-10-09, 17:59
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Läs de andra inläggen ovan! Det finns vittnesmål om att det har hänt!!! Det jag tycker är konstigt är påståendet om massor av nattligt cachande för att få FTF;er när man har små barn hemma.
Ok, nu har jag läst. Sorry, skickade lite förhastat. Verkar ju finnas väldigt säkra källor (LW själv) på att de lämnades ensamma. Mem varför i hela friden måst hon skriva det i loggen?? För att hon var hemma och vabbade och behövde ursäkta sig?
Citera
2019-10-09, 18:01
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hemskt gjort menar du följdakligen ?
Ja jo...se mitt inlägg till 314Pi...
Citera
2019-10-09, 18:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ok, nu har jag läst. Sorry, skickade lite förhastat. Verkar ju finnas väldigt säkra källor (LW själv) på att de lämnades ensamma. Mem varför i hela friden måst hon skriva det i loggen?? För att hon var hemma och vabbade och behövde ursäkta sig?

Vabbade kanske hon inte gjorde. Den yngste var 11 år 2018 i april. Nästan 12 (maj)
Dessutom kom hon från jobbet den dagen.
Om hon hade A**n hemma, kanske även de andra var hos henne denna vecka?
Då har A**n två äldre syskon, varav den äldste är 16 år.

Vid det andra cachtillfället, var hon inte långt hemifrån (270 m) och cachade minsta sonens cache. Tror inte att hon var länge borta. Den hade ju svårighetsgrad lätt, anpassad till barn.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=e9922476-ae8f-4d2a-b72e-494a0618abff
Citera
2019-10-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo är med på det, att fall med häktade ges förtur etc. Men menade bara att påtala att i detta fall har den nu häktade varit misstänkt under en längre tid innan häktning på sannolika vilket inte var fallet i de exempel du angav.
Och någon skillnad bör ju det utredningsmässigt trots allt innebära.

Ja framtiden får utvisa. Som brukligt.
I nuläget är vi utlämnade åt vårt troende. Tycker personligen inte att något öht har framkommit som visar på att bevisningen är stark.
Förutom då det faktum att SD nu sitter på sannolika skäl. Men som bekant är ju inte det i sig någon garant för åtal och fällande dom.
Japp som polisson är jag postIv iallafall och är ganska säker på att de har rätt gärningsman i häkte iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in