Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Nä psykiskt sjuk kanske var att ta i, men du är ju inte i nån bra plats i livet om du processar till denna grad i domstolar nästan mot allt och alla som går emot dig det minsta. Som exemplet om 20kr + 5 kr i ränta. Vårt rättsväsende går på knäna på grund av den ökade kriminaliteten och skjutningar men samtidigt ska dom ta hand om tvister om 20kr+ränta.
Jag säger bara att du eventuellt skulle kunna må bättre med en annan inställning till ekonomiska motgångar. De flesta hade betalat 25kr och bara varit färdiga där. Oavsett om det var rätt eller inte. Lite mer rosa moln skulle nog göra gott för dig.
Nåväl, jag hoppas du tar dig genom denna jobbiga period och piggnar till en dag och ser den väldiga mängden energi du lagt på dessa ärenden, om nästan ingenting annat än att din självkänsla blir sårad.
Håller med här fullt ut men självkänsla ? nja mest irritation, tid och pengar i sjön och trött och slut som människa efter att ha tvingats ge så mkt av sin tid och energi.
Utöver det har jag kommit fram till att på de 1000-tals timmar jag lagt på ärenden har jag i genomsnitt dragit in 130-200 kr/tim konstant. Så jag har inte gått lottlös. 100000-tals kr har vunnits i rättegångar och drivits in men det är s k PYRRHUS segrar allihop i princip. Det är för låg timlön för arbete som helt kan ta kål på en
Jag fick aldrig chansen att betala in de 20 kr. Jag hann inte med. De skickade till Kronofogden och rättegång efter bara några dagars PÅGÅENDE DIALOG som jag trodde. Det är det jag menar med fulspel.
Jag skulle aldrig drömma om att behandla någon så förr i tiden. Någon som var skyldig 20 kr hade jag inte skickat till KFM och särskilt inte förrän jag förvissat mig om att han förstod att det var det som kommer att hända.
Idag har jag inga problem med att skicka folk till KFM för 20 kr om jag efter eget gottfinnande tycker förtjänar det för att göra livet surt för dem. Varför ska just jag som tillhör den grupp på 0,1% som utsatts för mest ekonomiska orättvisor i Sverige/västvärlden , varför ska JUST JAG vara helgonet när 1000-tals andra håller på så och bråkar och stämmer varandra för 20 kr.
Det är lite för mycket man begär då