2019-10-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag tror du haft en stroke, hjärnblödning eller liknande. När ändrades din personlighet till att vara så här småaktig? Har du alltid varit det? Nu försöker du dessutom komma med personpåhopp om att man är psykopat. Hahaha. Läs svaren du fått i tråden. Du är trasig och en belastning för vårt samhälle. För att du själv sätter dig i trubbel. Som du sedan njuter av att dra så långt som möjligt, in i absurdum. Du har en åkomma.

Aldrig i livet att jag hade påbörjat en stämning om min Powerbank för 162 kr går sönder. Min tid är värd mer än 162kr. Jag hade alltså gått back på att börja processa.

Inte omöjligt. Jag blev bestulen på min nya BMW 8 månader gammal som kostar 500 000kr. Det blev en enorm orättvisa när jag inte fick ersättning.
2.7 miljoner förlust idag med dröjsmålsränta , and counting .

Efter det blev jag sån som inte drar mig för en process

Revanschsugen

Jag hade nog inte stämt cdon på 167 kr men som sagt det finns 1000-tals fall bara senaste 3-4 åren där svenskar stämmer varandra på 20kr 30kr 50kr.

Jag bad att få ut listan på dessa mål efter att ha blivit rättegång om 20 kr mot mig från Ett inkassobolag
De ville även ha 5 kr ränta

Vakna. Du lever på rosa moln. När ska du också få ta del av verkligheten där alla roffar av alla och alla stämmer alla.
Ser du inte uppdrag granskning

Det var inte jag som började
Citera
2019-10-09, 13:14
Medlem
Jag ringde domaren
Han ville bara veta om jag släpper målet eller inte

Jag upprepade att det gör jag inte. Jag vill inte att andra i framtiden inom 10 år får 10 lax i skadestånd och då avsäga mig den möjligheten

Tror inte mina barn skulle uppskatta att jag slarvar bort förmögenheten
Citera
2019-10-09, 13:21
Medlem
Jag kan tillägga att efter ett par år var jag beredd att lägga bilstölden bakom mig och jag hade betalat av skulderna på den avbetalningen
Det gick bra. Jag fick jobb som chef för 20000 personers pensioner. Köpte villa , sommarhus m m . Sen dök det upp nya orättvisor med skönsbeskattning när jag jobbade som chef på bank. Sedan tog förhållandet slut och alla fastigheter skulle säljas av
Jag föll tillbaka i offer rollen där jag blev kvar ett antal år.

Tror inte det är något psykiskt sjukt med att man blir präglad av en ekonomisk katastrof som kanske för all tid ställer tillvaron i en sämre sits

Vissa tar självmord, andra är optimister
Citera
2019-10-09, 13:26
Medlem
Om inte skatteverket utfärdat skönsbeskattningen , 6 siffrigt belopp , och jag sluppit den smällen hade jag nog repat mig.

Dagen brevet kom från skatteverket övervägde jag sälja allt av värde , utebli från jobbet och ta med mig min flickvän på en flight till New York och gömma bort att Sverige finns

Jag hade nyss fått ut min examen. Jag tror det hade varit bättre för SAMTLIGA parter men nu blev det inte så .

SKATTEVERKET RÄTTADE och plockade bort skönsbeskattningen 11 år senare efter att jag fått resning
Citera
2019-10-09, 13:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
Jag kan tillägga att efter ett par år var jag beredd att lägga bilstölden bakom mig och jag hade betalat av skulderna på den avbetalningen
Det gick bra. Jag fick jobb som chef för 20000 personers pensioner. Köpte villa , sommarhus m m . Sen dök det upp nya orättvisor med skönsbeskattning när jag jobbade som chef på bank. Sedan tog förhållandet slut och alla fastigheter skulle säljas av
Jag föll tillbaka i offer rollen där jag blev kvar ett antal år.

Tror inte det är något psykiskt sjukt med att man blir präglad av en ekonomisk katastrof som kanske för all tid ställer tillvaron i en sämre sits

Vissa tar självmord, andra är optimister

Nä psykiskt sjuk kanske var att ta i, men du är ju inte i nån bra plats i livet om du processar till denna grad i domstolar nästan mot allt och alla som går emot dig det minsta. Som exemplet om 20kr + 5 kr i ränta. Vårt rättsväsende går på knäna på grund av den ökade kriminaliteten och skjutningar men samtidigt ska dom ta hand om tvister om 20kr+ränta.

Jag säger bara att du eventuellt skulle kunna må bättre med en annan inställning till ekonomiska motgångar. De flesta hade betalat 25kr och bara varit färdiga där. Oavsett om det var rätt eller inte. Lite mer rosa moln skulle nog göra gott för dig.

Nåväl, jag hoppas du tar dig genom denna jobbiga period och piggnar till en dag och ser den väldiga mängden energi du lagt på dessa ärenden, om nästan ingenting annat än att din självkänsla blir sårad.
Citera
2019-10-09, 14:05
Medlem
Citat:
Nä psykiskt sjuk kanske var att ta i, men du är ju inte i nån bra plats i livet om du processar till denna grad i domstolar nästan mot allt och alla som går emot dig det minsta. Som exemplet om 20kr + 5 kr i ränta. Vårt rättsväsende går på knäna på grund av den ökade kriminaliteten och skjutningar men samtidigt ska dom ta hand om tvister om 20kr+ränta.

Jag säger bara att du eventuellt skulle kunna må bättre med en annan inställning till ekonomiska motgångar. De flesta hade betalat 25kr och bara varit färdiga där. Oavsett om det var rätt eller inte. Lite mer rosa moln skulle nog göra gott för dig.

Nåväl, jag hoppas du tar dig genom denna jobbiga period och piggnar till en dag och ser den väldiga mängden energi du lagt på dessa ärenden, om nästan ingenting annat än att din självkänsla blir sårad.

Håller med här fullt ut men självkänsla ? nja mest irritation, tid och pengar i sjön och trött och slut som människa efter att ha tvingats ge så mkt av sin tid och energi.

Utöver det har jag kommit fram till att på de 1000-tals timmar jag lagt på ärenden har jag i genomsnitt dragit in 130-200 kr/tim konstant. Så jag har inte gått lottlös. 100000-tals kr har vunnits i rättegångar och drivits in men det är s k PYRRHUS segrar allihop i princip. Det är för låg timlön för arbete som helt kan ta kål på en

Jag fick aldrig chansen att betala in de 20 kr. Jag hann inte med. De skickade till Kronofogden och rättegång efter bara några dagars PÅGÅENDE DIALOG som jag trodde. Det är det jag menar med fulspel.
Jag skulle aldrig drömma om att behandla någon så förr i tiden. Någon som var skyldig 20 kr hade jag inte skickat till KFM och särskilt inte förrän jag förvissat mig om att han förstod att det var det som kommer att hända.

Idag har jag inga problem med att skicka folk till KFM för 20 kr om jag efter eget gottfinnande tycker förtjänar det för att göra livet surt för dem. Varför ska just jag som tillhör den grupp på 0,1% som utsatts för mest ekonomiska orättvisor i Sverige/västvärlden , varför ska JUST JAG vara helgonet när 1000-tals andra håller på så och bråkar och stämmer varandra för 20 kr.

Det är lite för mycket man begär då
Citera
2019-10-09, 14:07
Medlem
Citat:

Fast du får ha i åtanke att PerGunnar76 har ett väldigt komplicerat förhållande till sanningen, som vi sett här i tråden, hur många av hans betalningsanmärkningar har faktiskt tagits bort? Alla eller somliga? Men alla var fel.

PerGunnar76 ljuger om att ha blivit stämd för 20 kr + 5 kr ränta, det är möjligt att det är kapitalbeloppet men PerGunnar76 glömmer att nämna de tusentals kronor i inkassokostnader, avgift till KFM och ansökningsavgift + 1 h rättslig rådgivning som han också stämdes på i samma veva.

Det finns ingenting man kan skriva till PerGunnar76 som får honom att förstå att han inte kommer finna framgång genom att göra som han gör, han har bestämt sig för att alla är ute efter honom och därför tänker han själv vara ute efter alla andra. Det motiverar han med "det var inte jag som började".

Psykiskt sjuk är inte alls att ta i, det är alldeles uppenbart att PerGunnar76 antingen har eller borde ha en psykiatrisk diagnos och behandling. Kan garantera att en skrivning om hans sjukdomsbild är eller skulle vara: "Patienten saknar till synes all sjukdomsinsikt."
Senast redigerad av iloveass2 2019-10-09 kl. 14:09.
Citera
2019-10-09, 14:11
Medlem
Citat:
Som exemplet om 20kr + 5 kr i ränta. Vårt rättsväsende går på knäna på grund av den ökade kriminaliteten och skjutningar men samtidigt ska dom ta hand om tvister om 20kr+ränta.

Det är ju JAG som försökt förmå vårt rättsväsende att upphöra med detta.

Det är inte jag som stämmer folk på 20 kr. Har aldrig gjort det men ett inkasso bolag gjorde det på mig.

Jag sitter med en lista framför mig med ALLA mål i Sverige 2018. det är 5 762 mål där folk bråkar om 0-50 kr.

5 762 mål , 1 kr , 5 kr, 25 kr 50 kr men inte mer än så.

Låt det sjunka in.
Citera
2019-10-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Fast du får ha i åtanke att PerGunnar76 har ett väldigt komplicerat förhållande till sanningen, som vi sett här i tråden, hur många av hans betalningsanmärkningar har faktiskt tagits bort? Alla eller somliga? Men alla var fel.

PerGunnar76 ljuger om att ha blivit stämd för 20 kr + 5 kr ränta, det är möjligt att det är kapitalbeloppet men PerGunnar76 glömmer att nämna de tusentals kronor i inkassokostnader, avgift till KFM och ansökningsavgift + 1 h rättslig rådgivning som han också stämdes på i samma veva.

Det finns ingenting man kan skriva till PerGunnar76 som får honom att förstå att han inte kommer finna framgång genom att göra som han gör, han har bestämt sig för att alla är ute efter honom och därför tänker han själv vara ute efter alla andra. Det motiverar han med "det var inte jag som började".

Du får läsa bättre. De flesta av mina betalningsanmärkningar har faktiskt tagits bort. De har gallrats av KFM rättelseteam .

Jag blev stämd på 20 kr för lite betalt på en räkning. Jag hann inte kontakta dem eller betala in de 20 kr så de skapade ett KFM ärende på en gång och vips var de 20 kr uppe i (20+680+600+5+1600=) 2905 kr . Nog bara du som inte förstod detta.

Ja "det var inte jag som började" . Hade inte de andra 5 700 målen årligen i sverige om 0-50 kr funnits så hade moralen inte urholkats.

Nu är det ett roffarsamhälle och det var KNAPPAST JAG SOM BÖRJADE.
Citera
2019-10-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Psykiskt sjuk är inte alls att ta i, det är alldeles uppenbart att PerGunnar76 antingen har eller borde ha en psykiatrisk diagnos och behandling.

Säger du det? Så, vad hade du gjort i mitt läge då?
Citera
2019-10-09, 14:22
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Problemet är att det under 6 veckor låg uppgift om att jag hade KFM skuld så jag kunde inte söka jobb.

What? Tror fan att du kan söka jobb fast att du har skulder hos fogden. Vissa jobb kan dock uteslutas, då man vill ha folk att lita på.
Citera
2019-10-09, 14:22
Medlem
Citat:
Säger du det? Så, vad hade du gjort i mitt läge då?
Antagligen samma sak som du, eftersom du saknar sjukdomsinsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in