2019-10-08, 09:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det var någon som tidigare blandade ihop uppgifter och det kan ha varit det du läst.
En vän och granne tänkte be LW rycka in när deras präst blev sjuk. Det ordnade sig sen och han behövde inte be LW om vigselhjälp. Jag minns att någon blandade ihop den grannen med SD tidigare i tråden. Kanske det du läst och blandat ihop?

www.expressen.se/nyheter/vannen-om-lena-hon-stallde-verkligen-upp/
Den artikeln känner jag inte igen men visst är det möjligt att jag har blandat ihop det ändå.
Citera
2019-10-08, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hon jagade gifta män för att testa sin dragningskraft. Ringde dom även på nätterna. Vilka fruntimmer vill ha med en sån skrupelfri kvinna att göra? Vad skulle du tycka om din telefon ringde på natten och du svarade och LW i andra ändan som ville prata med din man?

Anledningen till det underliga förhållandet att LW inte hade kvinnliga vänner var att hon inte förstod var gränserna gick. Ska det vara så jäkla svårt att ta in att hon hade problem med det och gick för långt?

Det envisa utelämnandet av det som var mest utpräglat hos henne visar att du fortsatt har en felaktig av LWs person.

Sen bör man faktiskt ställa sig frågan hur du ser ut om du tycker hon var attraktiv.?

Det första fetade, har du belägg för detta eller är det dina fria fantasier som vanligt?
Det andra fetade, vi undanber oss personangrepp, vilket dravel du håller på med, du trivs visst i gyttjan.

Du verkar vara en jäkla humörs människa, när du är på dåligt humör far du ut i hätska personangrepp både mot en mördad kvinna och tråddeltagare. Hur mår du egentligen?
Citera
2019-10-08, 09:42
Medlem
Citat:
Hon jagade gifta män för att testa sin dragningskraft. Ringde dom även på nätterna. Vilka fruntimmer vill ha med en sån skrupelfri kvinna att göra? Vad skulle du tycka om din telefon ringde på natten och du svarade och LW i andra ändan som ville prata med din man?

Anledningen till det underliga förhållandet att LW inte hade kvinnliga vänner var att hon inte förstod var gränserna gick. Ska det vara så jäkla svårt att ta in att hon hade problem med det och gick för långt?

Det envisa utelämnandet av det som var mest utpräglat hos henne visar att du envisas med din felaktiga bild av LWs person.
Sen bör man faktiskt ställa sig frågan hur du ser ut om du tycker hon var attraktiv.?

En riktig "femme fatale" med andra ord. Många "GC-gubbar" trånade efter henne och de har ännu inte insett det fatala utan fortsätter att idealisera henne. Att kvinnor idealiserar henne är nästan värre, sedan kryddar de sina korkade inlägg med en massa okunnigt trams om geocaching

Hon blev nog too much för fler än en, så motivet är ganska klart. Vem som gjorde det är absolut inte på något sätt avgjort ännu.
Citera
2019-10-08, 09:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det envisa utelämnandet av det som var mest utpräglat hos henne ger en falsk bild av LWs person.

Utelämnande av dina egna slutsatser och spekulationer eller fakta?

- Jagade gifta män?
Källa på det?

- Testa sin dragningskraft?
Källa på det?

- Ringde de gifta männen på nätterna?
Källa på det?

- Inga kvinnliga vänner?
Källa på det?

Din sista mening:
Vad har andra skribenters utseende med trådens ämne att göra?
Inte ditt utseende heller som du tidigare tagit upp.
Och NW utseende?
Citera
2019-10-08, 09:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag känner mig lite skyldig till uppfattningen om att LW inte skulle ha några kvinnliga vänner. Hon hade visst kvinnliga vänner, men cachade mycket med män och det kan bero på att det kanske var fler män som utövade hennes stora intresse. LW hade många kvinnliga vänner och det kan ses enkelt om man tittar noggrannare på hennes inlägg i Sociala media. Den som tror att hon saknade kvinnliga vänner kan gå in och titta närmare på vilka som Gillat och vad som Kommenterats. LW hade ett stort nätverk av vänner, men hon hade också en mindre och närmare krets med kvinnor som hon anförtrodde sig till.

Nedan kommer en text från en kvinna som stod LW mycket nära. Texten finns i väninnans blogginlägg om året som gått - skrivet den 31/12 -18.

" Att några månader senare förlora ytterligare en vän,
på det värsta tänkbara sätt, blev totalt chockartat.
Någon tog sig friheten att bestämma över Livet genom att brutalt mörda en annan människa,
den av mina vänner som jag kallat lillasyster.

Om Livet skakade för mig är det bara en liten suck mot vad det har varit
och är för hennes barn.

Att hennes mördare fortfarande går fri är bortom allt tänkbart.
Det går inte en dag utan att jag tänker på henne
och på det hon anförtrott mig.
"

--------------------

Länk till info för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68818747
LW var synnerligen aktiv på sociala medier. Där finns åtskilliga spaltmeter att läsa om LWs liv. Det är påfallande att hon var i avsaknad av kvinnliga vänner. Att du behöver ta till en dödsruna för att hitta någon kvinna som säger sig varit LWs vän gör det ännu mer påfallande.

Sug på frågan varför det är så inåt helsike viktigt att ge en falsk bild av LW?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-08 kl. 10:03.
Citera
2019-10-08, 09:58
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Utelämnande av dina egna slutsatser och spekulationer eller fakta?

- Jagade gifta män?
Källa på det?

- Ringde de gifta männen på nätterna?
Källa på det?

SD var väl gift?
Citera
2019-10-08, 09:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
SD var väl gift?

Jagade?
Män (pluralis)?
Citera
2019-10-08, 10:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
LW var synnerligen aktiv på sociala medier. Där finns åtskilliga spaltmeter att läsa om LWs liv. Det är påfallande att hon var i avsaknad av kvinnliga vänner. Att du behöver ta till en dödsruna för att hitta någon kvinna som säger sig varit LWs vän gör det ännu mer påfallande.
Frågan som bör ställas är varför det är så viktigt att ge en falsk bild av LW?

Vill du att jag ska skriva ut väninnornas namn i tråden så att DU får bevis på att vännerna finns, eller vad? Det kommer jag inte göra, men det kanske hade varit aktuellt om det inte funnits en misstänkt häktad på Sannolika Skäl och en misstänkt, dock på fri fot, för Synnerliga skäl.

LW hade kvinnliga vänner och raderna du läste är skrivna av en mångårig vän som stod henne mycket nära. Varför skriver du "ta till en dödsruna"? Texten är ingen dödsruna, den är skriven av hennes nära vän och ingår i en sammanfattning av året som gått för den kvinnan som skrivit texten.

Tillägger och repriserar väninnans text som jag tycker är intressant eftersom det framgår att LW har anförtrott henne något som hon tänker på varje dag. Eftersom kvinnan har stått så nära LW, har sannolikt polisen fått ta del av det LW anförtrott.

" Att några månader senare förlora ytterligare en vän,
på det värsta tänkbara sätt, blev totalt chockartat.
Någon tog sig friheten att bestämma över Livet genom att brutalt mörda en annan människa,
den av mina vänner som jag kallat lillasyster.

Om Livet skakade för mig är det bara en liten suck mot vad det har varit
och är för hennes barn.

Att hennes mördare fortfarande går fri är bortom allt tänkbart.
Det går inte en dag utan att jag tänker på henne
och på det hon anförtrott mig. "

Jag varken har eller försöker ge en falsk bild av LW, men det påståendet kanske var ägnat någon annan skribent i tråden?

-------------

Länk till info för nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp68818747
Senast redigerad av Honan6 2019-10-08 kl. 11:06.
Citera
2019-10-08, 10:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det kan ju finnas de som spelar blinda i tråden för att luska information om vad de kan tänkas ha för bevis mot den Allsmäktige SD. Finner de något skyndar de sig att plita ned en GC-rebus som de skickar till häktet? Fullt övertygade om att den Store kommer förstå budskapet?

Allvarligt tror jag journalisten CE på NA såg/hörde en snyftning på riktigt och att SD känner sig väldigt liten nu. Personutredaren är nog en väldigt välkommen besökare. Jag tror inte att SD är lik Johanna Möller och kommer försöka få utredaren att smuggla ut meddelanden, däremot kommer han nog att fiska information så mycket han kan på ett för honom finurligt sätt. Till hans förtret kommer det att ses igenom direkt.

Det ska bli spännande att få läsa vad det fula djuret har berättat och vad som fick honom att bryta mot sjätte budordet. Det femte och det han sitter häktad för berättar han nog inget om.

Han känner sig nog ensam och utsatt, ingen sits han befunnit sig i förr. Den förra häktningen var väl som bris jämfört med denna 1,5 månader långa holmgång. Jag tror inte han har så vidare stor framgång med sina sedvanliga tricks och avledningsmanövrar; sin hysteriska skojfriskhet.
Den allvarliga stämning som brukar finnas i ett förhörsrum är nog inte hans cup of tea.

Kan se honom framför mig hur hans självförtroende initialt är i topp och hur han hela tiden försöker skoja till det, av nervositet eller gammal (o)vana, ja det sitter nog vid det här laget i ryggmärgen. Men det faller inte riktigt i god jord. Dom hakar inte på, låter sig inte charmas.

Yoda, han som visste bäst och mesta. Men där i förhörsrummet med motståndsarméns humorlösa ledare har han inte mycket hjälp sina magiska krafter. Han är avväpnad.

Sen efter tag blir det bara ihärdiga nekanden, bortförklaringar med risk för självmotsägelser. Allt sagt med den där pipiga rösten (”kör på”)
Citera
2019-10-08, 10:33
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Sen efter tag blir det bara ihärdiga nekanden, bortförklaringar med risk för självmotsägelser. Allt sagt med den där pipiga rösten (”kör på”)

Så pipig så att man knappt hör att det är "Skepp ohoj" han säger
Citera
2019-10-08, 10:37
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jagade?
Män (pluralis)?

Ja om hon jagade en gift SD så kan det likagärna ha varit flera?
Citera
2019-10-08, 10:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det första fetade, har du belägg för detta eller är det dina fria fantasier som vanligt?
Det andra fetade, vi undanber oss personangrepp, vilket dravel du håller på med, du trivs visst i gyttjan.

Du verkar vara en jäkla humörs människa, när du är på dåligt humör far du ut i hätska personangrepp både mot en mördad kvinna och tråddeltagare. Hur mår du egentligen?
Naturligtvis har jag belägg för det. Tycker väl att fria fantasier inte är vad jag ägnat mig åt.
Att kalla den hela sanna bilden av LW som personangrepp är felaktigt.

Om även det ovackra får finnas med så känner jag iaf starkt kärlek till LW,s liv. För dom som inte reflekterat över det var Lena Wesström,s liv var oerhört vackert. Allt där i.
Det är en gåva att haft förmånen att få ta del av det. Ibland snuddar tanken vid att det är LW själv vill säga oss något genom att bjuda oss in i hennes sagolika liv.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-08 kl. 10:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in