Citat:
Ursprungligen postat av
Ulanna
Det kan ju finnas de som spelar blinda i tråden för att luska information om vad de kan tänkas ha för bevis mot den Allsmäktige SD. Finner de något skyndar de sig att plita ned en GC-rebus som de skickar till häktet? Fullt övertygade om att den Store kommer förstå budskapet?
Allvarligt tror jag journalisten CE på NA såg/hörde en snyftning på riktigt och att SD känner sig väldigt liten nu. Personutredaren är nog en väldigt välkommen besökare. Jag tror inte att SD är lik Johanna Möller och kommer försöka få utredaren att smuggla ut meddelanden, däremot kommer han nog att fiska information så mycket han kan på ett för honom finurligt sätt. Till hans förtret kommer det att ses igenom direkt.
Det ska bli spännande att få läsa vad det fula djuret har berättat och vad som fick honom att bryta mot sjätte budordet. Det femte och det han sitter häktad för berättar han nog inget om.
Han känner sig nog ensam och utsatt, ingen sits han befunnit sig i förr. Den förra häktningen var väl som bris jämfört med denna 1,5 månader långa holmgång. Jag tror inte han har så vidare stor framgång med sina sedvanliga tricks och avledningsmanövrar; sin hysteriska skojfriskhet.
Den allvarliga stämning som brukar finnas i ett förhörsrum är nog inte hans cup of tea.
Kan se honom framför mig hur hans självförtroende initialt är i topp och hur han hela tiden försöker skoja till det, av nervositet eller gammal (o)vana, ja det sitter nog vid det här laget i ryggmärgen. Men det faller inte riktigt i god jord. Dom hakar inte på, låter sig inte charmas.
Yoda, han som visste bäst och mesta. Men där i förhörsrummet med motståndsarméns humorlösa ledare har han inte mycket hjälp sina magiska krafter. Han är avväpnad.
Sen efter tag blir det bara ihärdiga nekanden, bortförklaringar med risk för självmotsägelser. Allt sagt med den där pipiga rösten (
”kör på”)