Men vore det inte bättre då att åklagaren berättade för SD på vilka grunder hon misstänker honom? Det kanske finns naturliga förklaringar till att det ser ut på ett visst sätt, och kanske det t.o.m. enkelt går att reda ut eventuella missförstånd så att han i så fall slipper sitta häktad helt i onödan?
Eller inser kanske åklagaren själv att hennes teori har för alltför stora luckor för att vara övertygande, och att det är just därför som hon ännu efter sjutton månaders misstänkande inte törs avslöja sin bevisning ens för den misstänkte själv?
Det kanske är som åklagarna brukar säga: Dubbelkolla aldrig en bra indiciekedja, det kan visa sig att den inte håller.
Ärligt talat så vet jag inte om du har svårt att förstå- för du har tjatat om detta ett tag nu.
Vad du anser om hur saker ”egentligen” borde hanteras skiljer sig från hur såväl advokater och åklagare arbetar ute i verkligheten.
Åsa Hiding gör inget fel och hon gör precis det hon i sitt ämbete är ålagd att göra.
Det finns ett bra talesätt: ”Verkligheten ser ut på ett visst vis och då gäller det att förhålla sig till den.”
Det fetade: vilka åklagare syftar du på? Visa gärna nån källa på att de ofta resonerar på detta vis.
Med tanke på hur dåligt insatt du verkar vara i denna del av juridiken så har jag svårt att se att du själv pratat med några. Och om jag nu trots allt har fel så tycker jag att du ska be nån av dom att förklara det jag förklarat, i form av hänvisat till lagtext, i minst två olika inlägg. Se två exempel nedan:
Om jag blev hotad utav någon jag lyckats sända pic-pictures till ; att den tänker låta bilderna florera överallt , det klart att jag skulle dra öronen åt mig och faktiskt hamna i att göra som den personen säger , så att inte bilderna kommer till allmänt beskådande .
Men att göra så mot en kvinna som kanske var kär när hon tog bilderna , är verkligen lågt .
Det är verkligen att ” slå någon under bältet ” om man säger så .
Tyder på mycket ondsint beteende .
Om LW anmälde just hotet om att SD skulle låta hennes privatbilder florera inne på internet , förstår jag att hon inte för höge farao , lät polisen få se vilka bilder det gällde .
Det är vi ju alla införstådda med att visa polisen de MYCKET privata bilderna är ju inte direkt kul .
Vilken himla knipa för LW , att bevisen på hoten var just dessa bilder , som vi som människor vill behålla för oss själva .
Polisen behöver ju inte se pussys bara sådär .....suck ...
Förstår inte varför SD använde hot hela tiden mot LW ? Är det det som kallas kärlek ?
Neee.
(Spekulation )
Senast redigerad av landbandy 2019-10-07 kl. 17:20.
Citat Snor-Johan 7/10 -19: " Det psykosociala atmosfären vilken fått mördaren(na) att begå brottet som utmäts i lagens strängaste straff intresserar mig mer än att se någon lagförd för mordet. "
S-J och vi andra har i denna tråd kunnat se en mängd ingredienser inhämtat från SD:s och LW:s egna ord från deras GC-sidor, andra Sociala media, tidigare anmälningar, fakta från häktningsframställan, trådskribenter med insyn o s v. Var och en är fri att bilda sig egna uppfattningar om vad som kan ha föranlett mördaren till att gå från tanke till handling. S-J bryr sig inte om SD är mördaren, istället är hen mer intresserad av den psykosociala atmosfären som fått mördaren att begå brottet. Det är något som jag med är intresserad av och har grottat mycket i tidigare i tråden, något som S-J har ondgjort sig över vid flera tillfällen...
I den senaste häktningsframställan tycker jag det framgår tydligt att åkl. ÅH kommer att väcka åtal mot den misstänkte SD och att det finns omständigheter som talar för att den häktade ÄR skyldig. Inte en chans att ÅH skulle hålla SD häktad och riskera sitt ämbete om hon vore osäker på om hon ska väcka åtal eller inte. SD kommer att bli delgiven FU-fakta löpande EFTER att han ställts inför frågor i förhör. Om SD är oskyldig behöver han inte vara Förvånad, Besviken och Frustrerad (som adv. IB uppgett att han är). Han har ju själv uppgett (om Charkoals uppgifter stämmer) att polisen gjorde rätt som först misstänkte honom. Han kommer sannolikt erkänna vissa delar av sina aktiviteter mot LW fram till en viss tidpunkt och sen neka i sten om mordet - även när han får reda på att digitala konversationer, vittnesuppgifter, hans DNA och mastningar visar att han ljuger.
SD skulle inte sitt häktad om det inte fanns en mängd frapperande bevisning. Se T34Panzer citat från häktningsframställan och där hen även lagt upp en bildfil av tillika:
”Åklagaren yrkar i enlighet med framställan om förlängd åtalstid, aktbilaga 87, samt anger grunden för yrkandet enligt följande. Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid. Förhör utifrån vad som framkommit i utredningen pågår alltjämt med Stefan Davidsson. Även förhör med andra personer är alltjämt aktuella. Svar från NFC på förnyade och tillkommande analyser har ännu inte i alla delar inkommit. Alltjämt återstår analys av digital information. Samtidigt som utredningen fortskrider pågår arbete med sammanställning av material för att möjliggöra löpande delgivning och slutdelgivning. Ett mycket omfattande skriftligt material ska delges den misstänkte. Med anledning av det begärs förlängning till den 24 oktober 2019.”
Källa: PROTOKOLL 2019-09-26 Häktningsförhandling Aktbilaga 91 Mål nr B 2705-18 26/9 https://myfile.is/58Ic197enb/trb2705-18_pdf
Jag har tidigare skrivit en del tankar om det psykosociala runt SD och de flesta i tråden kan nog ha en viss förståelse för att SD kan ha befunnit sig i en enorm livskris i samband med separationen/skilsmässan från HD. Rädslan att bli ensam är SD:s kryptonit? Lägg där till ekonomisk oro, tappad kontroll, kanske presterar sämre på arbetet, svartsjuk/avundsjuk på HD och LW - allt resulterar i att han upplever sig helt maktlös?
I stort sett alla texter SD skrivit på sin GC-logg visar på att SD är en självupphöjande figur med ett stort prestationskomplex. Hans ständiga ironiska humorflykter tyder på att han har svårt att närma sig egna känslor. Ytterst få texter visar de sanna inre tankarna. Det är ingen anklagelse om hans skrivbeteende som sannolikt antyder ett omedvetet självskydd. Han vill inte tappa ansiktet och därför är det inte så konstigt att han inte skriver detaljer som att han genomgår en skilsmässa t ex - istället för Läckö-eventet Väljer han att cacha ensam och det ser ju så mycket bättre ut...
För mig så framträder SD som en person med duktighetskomplex som söker bekräftelse. Han skojar, ironiserar och distanserar sig ständigt. Han nämner ytterst sällan sina föräldrar och syskon. Det verkar som att det umgänget är obefintligt. Istället verkar det som att han är som en son i HD:s familj och har en bror i JG (sistnämnda som stöttar honom i allt och t o m försökt stoppa skribenter i tråden).
Det kan vara så att SD är en jagsvag person som hävdat sig med att visa omgivningen hur duktig han är genom att ständigt prestera - ta dyk- och pilotcertifikat, glänsa i GC-jakter, ordna event, GC-gåtor och alla möjliga projekt. När han gick bakom ryggen på HD och sökte bekräftelse via LW, så fick väl hon ge honom det inte HD orkade med längre?
Det finns knappt några uppgifter i tråden SD:s uppväxt och hur han var som barn - blev han sedd eller negligerad av mamma? Hur har det gått för hans syskon? Varför nämner han knappt sin familj?
Oavsett hur SD:s uppväxt varit så är han en vuxen människa som måste ta ansvar för sina handlingar. Jag tror att svaret i mordgåtan handlar om att LW utgjorde ett hot för hans anseende - alla hans motgångar, tidigare otroheten, skilsmässan och eventuella oegentligheter var hennes fel? Han såg till att eliminera ett hindret som förstörde hans liv?
Instämmer helt med dina spekulationer om SDs personlighet och tillkortakommanden.
Det fetade: såklart hon kommer att väcka åtal - bara en blind och döv kan väl fortsätta tro eller hävda motsatsen.
Och avseende SD och frånvaron av uppgifter rörande familj och uppväxt så blir även det offentligt (så det är mycket som vi kanske får svar på i samband med åtalet):
” Informationen som samlas i personutredningen är sekretessbelagd så länge den är hos Kriminalvården. När yttrandet är expedierat till domstolen behandlas det som en offentlig handling. Det innebär att både allmänheten och domstolen kan ta del av det som står i den, enligt offentlighetsprincipen”
Om LW anmälde just hotet om att SD skulle låta hennes privatbilder florera inne på internet , förstår jag att hon inte för höge farao , lät polisen få se vilka bilder det gällde .
Det är vi ju alla införstådda med att visa polisen de MYCKET privata bilderna är ju inte direkt kul .
Vilken himla knipa för LW , att bevisen på hoten var just dessa bilder , som vi som människor vill behålla för oss själva .
Förstår inte varför SD använde hot hela tiden mot LW ? Är det det som kallas kärlek ?
Neee.
(Spekulation )
Men det är väl tonåringar som håller på
med sådant? Som inte förstår bättre.
Men det här handlar om två medelålders
personer som visserligen bar sig åt som
tonåringar men ändå???
Neee.
(Spekulation )
Nej, det är ju inte kul att vara vuxen alla gånger, och behöva ta konsekvenserna av sitt handlande. Jasså höll han på och hotade med att visa upp hennes fitt-bilder? Det finns en anmälan på detta alltså? Är anmälan formulerad på så vis menar du? Att det är det som är hotet?
Om jag blev hotad utav någon jag lyckats sända pic-pictures till ; att den tänker låta bilderna florera överallt , det klart att jag skulle dra öronen åt mig och faktiskt hamna i att göra som den personen säger , så att inte bilderna kommer till allmänt beskådande .
Men att göra så mot en kvinna som kanske var kär när hon tog bilderna , är verkligen lågt .
Det är verkligen att ” slå någon under bältet ” om man säger så .
Tyder på mycket ondsint beteende .
Har aldrig begripit hur man kan låta sig fotograferas i intima situationer/naken av EN ENDA MÄNNISKA. Särskilt inte som kvinna. I dagens läge vet väl alla att det kan missbrukas och spridas. Kanske inte idag, men det finns också en morgondag...och den ser kanske inte så tjusig ut.
Instämmer helt med dina spekulationer om SDs personlighet och tillkortakommanden.
Det fetade: såklart hon kommer att väcka åtal - bara en blind och döv kan väl fortsätta tro eller hävda motsatsen.
Och avseende SD och frånvaron av uppgifter rörande familj och uppväxt så blir även det offentligt (så det är mycket som vi kanske får svar på i samband med åtalet):
” Informationen som samlas i personutredningen är sekretessbelagd så länge den är hos Kriminalvården. När yttrandet är expedierat till domstolen behandlas det som en offentlig handling. Det innebär att både allmänheten och domstolen kan ta del av det som står i den, enligt offentlighetsprincipen”
Tror åklagaren ÅH är säker på sin sak vid det här laget, men hon kommer inte släppa förundersökningen till åtal förrän hon är helt säker - och hon kommer kanske förlänga häktningen ett par gånger till. Det är helt ok, bara inte en mördare slipper ut pga en usel förundersökning / åtalsunderlag.
Det fetade: Det är din tolkning. Vi
försöker förstå varför GM ansåg sig ha
motiv att mörda LW. Det betyder INTE att hon får skylla sig själv.
Eller att GM hade någon rätt att mörda
henne. Men det borde väl ändå finnas
någon anledning i GMs huvud till att hen
gjorde som hen gjorde?
Det kan ju finnas de som spelar blinda i tråden för att luska information om vad de kan tänkas ha för bevis mot den Allsmäktige SD. Finner de något skyndar de sig att plita ned en GC-rebus som de skickar till häktet? Fullt övertygade om att den Store kommer förstå budskapet?
Allvarligt tror jag journalisten CE på NA såg/hörde en snyftning på riktigt och att SD känner sig väldigt liten nu. Personutredaren är nog en väldigt välkommen besökare. Jag tror inte att SD är lik Johanna Möller och kommer försöka få utredaren att smuggla ut meddelanden, däremot kommer han nog att fiska information så mycket han kan på ett för honom finurligt sätt. Till hans förtret kommer det att ses igenom direkt.
Det ska bli spännande att få läsa vad det fula djuret har berättat och vad som fick honom att bryta mot sjätte budordet. Det femte och det han sitter häktad för berättar han nog inget om.
Neee.
(Spekulation )
Om SD hotade LW, så hade hon nog mer på fötterna att hota tillbaka med. Jag tror det handlar om annat än eventuella sexbilder.
1) Är HD fortsatt frihetsberövad eller gäller detta bara SD numera ?
2) Hur ställer sig arbetsgivaren (Region Örebro) till detta elände rörande HD ? Jag har för mig att någon i tråden tagit upp det ämnet men jag hittar det inte.