2019-10-07, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Jag har inte läst alla inlägg i tråden, men tolkar det som att det inkommit inte mindre än nio olika "anmälningar" mot dig under två månader.

Vad en anmälning exakt innebär i det här fallet framgår inte (vad jag har sett), men jag gissar att en elev och/eller dennes förälder kontaktat rektorn för att påtala ett upplevt "problem" med en lärare.

Om man nu tillåts anta att dessa anmälningar inte skedde i klump, utan varit utspridda i tiden, förefaller det märkligt att du inte redan efter den första av dessa rannsakade ditt sätt att uppträda gentemot eleverna och direkt ändrade ditt beteende.

Du utgår hela tiden från ditt perspektiv som vuxen man (gissningsvis över trettio, att döma av signaturen) och verkar vara helt oförstående till att barnen uppfattar saker och ting på ett helt annat sätt.

I mina ögon gör det dig olämplig som lärare.

Jag fick reda på alla nio anmälningar samtidigt. Ingen har sagt någonting till mig om att jag blev anmäld.
Senast redigerad av Szabolcs86 2019-10-07 kl. 23:27.
Citera
2019-10-07, 23:47
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Det är såklart olämpligt att säga att en elev är snygg.. men kom igen! Något som är bra mycket olämpligare är att uppfostra sina barn till att som tonåringar bli helt förkrossade av att få höra att de är snygga av en lärare! Det var det värsta jag hört.. de kommer ju få ett rent jävla HELVETE på grund av er.
Citera
2019-10-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattelvinkeln
Det är såklart olämpligt att säga att en elev är snygg.. men kom igen! Något som är bra mycket olämpligare är att uppfostra sina barn till att som tonåringar bli helt förkrossade av att få höra att de är snygga av en lärare! Det var det värsta jag hört.. de kommer ju få ett rent jävla HELVETE på grund av er.

Det intressanta är att flickorna var trevliga mot mig efter "incidenten". Snarare vill flickan hämnas för att jag inte har visat intresse gentemot henne. Hon avbröt ständigt mig när jag pratade med andra flickor i korridoren, hon ville alltid att jag ska hjälpa henne med någonting och så vidare.
Citera
2019-10-08, 00:41
Medlem
AlbusPercivals avatar
Asså jag är helt förstummad, jag är chockad över att majoriteten härinne tycker att du gjorde bort dig för att du tyckte att din elev som är 14 år är snygg.

Jag jobbade i en skola där 99% var blattebarn, då och då kunde det hända att vissa ungar (10 år gamla) kunde komma med kläder de normalt sett inte kommer med och då kunde jag säga "Hej "Namn" vad fin du är idag och ge dom ett leende, bara för att vara trevlig och sprida glädje, hur fan kan då folk sitta och säga att det han sa var osmakligt? Som barn så brukade lärarna krama mig vid tx skolavslutning då borde det också förbjudas helt och hållet eftersom i detta psykopat landet Sverige så är allt känsligt medan folk går runt och springer och identifierar sig som kille även fast de är en tjej.

Det enda som kan hjälpa landet Sverige är Gud, landet är förlorat.

Sen tror jag inte TS talar sanningen, en som jobbar i skola som håller på att utredas för sånt skriver aldrig offentligt på Flashback om händelsen, finns inte en chans.

Bara att du skriver detta på flashback tyder på att du är olämplig att vistas på den miljön, du är tillräckligt vuxen för att kunna sköta dessa typer av händelser själv utan massa randoms på ett forum.
Senast redigerad av AlbusPercival 2019-10-08 kl. 00:46.
Citera
2019-10-08, 02:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badaren
Ärligt talat förstår inte jag heller "ironin".
LMAO you and me both. Låter som en väldigt krånglig efterhandskonstruktion.
Citera
2019-10-08, 02:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Szabolcs86
När någonting är gulligt betyder det att det är bra. När jag säger gulligt eller snyggt om någonting som inte är bra (flickor klagar hela tiden under lektionerna och gör ingenting) uppstår/borde uppstå ironi.
Det är stor skillnad mellan "Snyggt jobbat!" och "Du som är så snygg, du kan väl skärpa dig i tyskan?"

EDIT, ser nu att han sagt "jättesnyggt jobbat" åt en tjej med neuropsykiatriska besvär. Ajaj då. Hoppas du har en bra advokat. Men skämt åsido, om det bara gäller detta, så har de inget case.

Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Du har alltså låtit förstå att du tycker din 15-åriga elev är jättesnygg och det är ok att ni har sex.

Du kanske borde vara glad att du inte sitter i häktet där pedofiler hör hemma.
Vilken tråd sitter du och läser? För jag har läst alla TS inlägg och jag kan inte hitta dessa citat.
Han har INFORMERAT eleverna kanske inte så klokt i PK-Svedala, men iaf. Han har sagt "jättesnyggT" med T. Syftandes på skolarbetet.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2019-10-08 kl. 02:59.
Citera
2019-10-08, 04:08
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Återigen. Jag tänder inte på flickor under 18. Det finns alltid ett betydligt fysiskt avstånd mellan mig och dem. Jag klappar de inte på axeln heller just för att det kan missuppfattas.

Märkligt att du påpekar att du inte tänder på de hela tiden.
Också märkligt att ens behöva lägga tanke på att hålla ett fysiskt avstånd mellan den vuxna och yngre.
- Jag kan stå nära de , fysiskt , utan att känna obehag överhuvudtaget. Är så pass säker i mig själv så ingen annan tanke skulle kunna slagit mig.
Om inte ungjäveln tror nåt. Isf lär man absolut tänka på det. T.om visa en tydlig gräns, direkt!! Kom igen nu. Du är den vuxna.
Citera
2019-10-08, 07:21
Medlem
pelle.baumgarths avatar
PRECIS SÅ ÄR DET
Jo men om andelen behöriga lärare minskar så är det ju knappast lärarkåren som helhet som är problemet. Problemet är ju att ingen vill bli lärare med de villkor som ges idag.

Jag uppepar mig:
Det är 28 elever i en klass. I den klassen har man en eller flera med olika diagnoser. Elever som antingen inte kan sitta stilla eller också elever som är våldsamma med noll impulskontroll. Man har ett gäng väldigt svaga elever, elever som behöver ständig draghjälp och hjälp vid arbetet överhuvudtaget. Sedan har man ett gäng högpresterande elever.
Okej, kl är 08.00, dagen börjar.
Lektioner startar. Du kryssar mellan bänkar och elever som en skållad råtta en mattelektion.
Samtidigt som du sätter dig för att hjälpa Anna med en uppgift ser du hur Olle reser sig upp på andra sidan av rummet, han reser sig upp och går och snor Axels suddi. Axel ropar "sluuta, hit med suddit" överdrivet högt. Cecilia som sitter bredvid Axel säger till honom att sluta skrika henne i örat.
Samtidigt kommer Eva och frågar om hon får gå på toaletten. "Javisst" säger jag och tittar snabbt på henne. Hon går ut, glömmer stänga dörren. Ute i korridoren är det ett fasligt liv, en klass ska till slöjden. Någon studsar en boll inomhus i korridoren trots att det inte är tillåtet.

"Okej, du ger tillbaka suddit och sätter dig ner, lägg av med tramset, det stör" säger jag.
Olle tittar på mig lite surt och knatar tillbaka till sin plats.
Plötsligt utbrister Arvid "vad är det för mat idag?". Jag svarar inte. Försöker ignorera.
"Okej, var var vi nu i matteuppgiften Anna?" försöker man återoppla.
"Han slog mig!!" ropar Olle. " Men du sparkade mig!" svarar Filip som sitter bredvid.
"Okej, Olle,nu räcker det. Ta dina grejer och sätt dig i grupprummet ensam". Du stör andra här och du jobbar inte" säger jag.
"Här är en ledighetslapp", säger Katarina och sticker fram den framför näsan på mig.
"Ja men du kan inte lämna den nu och det vet du om. Du avbryter ju oss mitt i en uppgift" säger jag irriterat.
"Jaha var ska jag göra av den då?" svarar Katarina lite stött och går bort till Saras bänk och börjar babbla.
"Okej Anna, 5×4= 20, och om du adderar 25 till så får du.."försöker jag för fjärde gången.
Lägg därtill en fyra fem elever som sitter med uppräckt hand och vill ha hjälp. Och några andra elever som jag ser inte arbetar.
Vad ska jag välja? Är jag oengagerad gentemot Anna om jag tar tag i de elever som inte arbetar?
Om jag fortsätter hjälpa Anna och struntar i dem som inte arbetar vid tillfället, är jag oengagerad gentemot dem då?
Och om jag inte håller nere ljudnivån och samtidigt hindrar Olle från att sno suddi och slå på sin bordsgranne, vad är jag då?
Inkompetent? Lat?

Att prata om att lärarna är oengagerade i ljuset av detta ter sig helt meningslöst. Lärarna är generellt inte oengagerade, men såhär är det varje dag fem dagar i veckan. I princip. I dagsläget spelar det ingen roll hur kompetent lärare du är, eller om du är engagerad till tusen. Förutsättningarna är obefintliga.
Elever och föräldrar har rätt till allt, men har väldigt få skyldigheter.

DU MÅSTE VARA BEHÖRIG LÄRARE
Citera
2019-10-08, 07:40
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Sen tror jag inte TS talar sanningen, en som jobbar i skola som håller på att utredas för sånt skriver aldrig offentligt på Flashback om händelsen, finns inte en chans.

Bara att du skriver detta på flashback tyder på att du är olämplig att vistas på den miljön, du är tillräckligt vuxen för att kunna sköta dessa typer av händelser själv utan massa randoms på ett forum.
-------------------------------------------------
Hoppas inte detta är en bluff

Det var/är bra ur hans/Szabolcs86 synvinkel att ta upp detta - han får ju tips och råd.
Dessutom kommer han till tals, kanske läser rektoraset det hela och ser att han/rektorn är illa ute.
Hoppas detta kommer till en juridisk prövning.
Citera
2019-10-08, 08:15
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Detta tyder på att skrämma bort Szabolcs86.
De har inget annat på fötterna.

Jag fick reda på alla nio anmälningar samtidigt. Ingen har sagt någonting till mig om att jag blev anmäld
Citera
2019-10-08, 08:32
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.baumgarth
Detta tyder på att skrämma bort Szabolcs86.
De har inget annat på fötterna.

Jag fick reda på alla nio anmälningar samtidigt. Ingen har sagt någonting till mig om att jag blev anmäld

Det kan också vara den berömda droppen som fick eleverna att göra sina anmälningar vid samma tidpunkt och då har skolan agerat direkt med tillfällig arbetsbefrielse och utredning.

Sedan känns inte TS som särskilt trovärdig med det hen skriver i tråden, så det kan ligga mycket mer bakom och i anmälningarna.
Kommunens skolchef, som är direkt underställd den politiska utbildningsnämnden i kommunen, blir inte inkopplad i ett fall med en lärare som bara har sagt att en elev är en idiot eller att en kvinnlig elev är snygg.
Det krävs betydligt allvarligare ting för att så ska ske.

Skolan behöver inte skrämma bort en visstidsanställd med mindre än två månaders anställning vid skolan. Det räcker med att de hänvisar till provanställningstid och då är det enda kravet för uppsägning att AG informerar två veckor innan uppsägningen skall träda ikraft.
Citera
2019-10-08, 11:53
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
<cut>
Rektorn sa att jag ska stanna hemma på torsdag och fredag samt måndag och tisdag nästa vecka tills han, jag och rektorns chef har samtalat.
<cut>

Citat:
Rektorn har inte sagt någonting om polisanmälan. Jag tänker anmäla för förtal. Jag har nämnt det till rektorn men han sa att jag ska avvakta med min anmälan tills han, hans chef och jag har pratat på tisdag nästa vecka vid kommunhuset.

Kommer detta mötet att hållas efter lunch idag eller har mötet redan hållits under förmiddagen?

Återkoppla gärna och berätta vad som kom fram under mötet samt vad som kommer att hända med dig nu.

Jag sätter en slant på fortsatt arbetsbefrielse, avsked och polisanmälan som leder till åtal med positivt resultat för alla förutom TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in