2019-10-08, 00:08
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
ok stor förlust då för staten att jag tagit upp plats och dragit kostnader på höga utbildningar som inte leder nån vart . grattis du har själv betalt med din skatt
Du verkar inte kunna använda din skattefinansierade utbildning till något vettigt ändå. Det är allas rätt att få gå utbildning.

För att vara ekonom så verkar du rätt pantad.
Citera
2019-10-08, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t2m
Ok, så skuldsaldot var för högt under ett antal veckor pga. att KFM hade beslutat om verkställighet av belopp som inte hade förfallit till betalning enligt domen?

jupp

kom du på det nu? härligt
Citera
2019-10-08, 00:10
Medlem
tremades avatar
Citat:
om du tycker det är humor om din anställning tar slut om någon månad och du samtidigt sätts upp på verkställd skuld hos kfm som ligger där för allmänt beskådande när du söker jobb så kan det mycket väl vara humor (för dig) i en low-life tillvaro
När man läser dina poster, båda i denna tråd och tidigare så framgår det rätt snabbt vem som är ett low-life.
Citera
2019-10-08, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är ju för fan Lowells ärendehantering du ska vara sur på. Inte KFM, inte Danske Bank. Ja dig själv kan du också vara sur på för att du slutade betala.

Jag får känslan av att du letar bekymmer som detta för att kunna "sätta dit" olika instanser. Spelar in samtalen osv.

Om du hade varit helt ärlig och utan dolda mål i samtalen med Lowell skulle det inte vara ett problem. Du hade fått betala mer per månad dock. För att även täcka övriga skulder samtidigt som din skuld till Danske Bank ska minska med 1000kr per månad.

Nu var ju Lowell snäll med dig och sa att 1000kr per månad går bra, vi delar upp det på skulderna istället för att behöva öka månatliga summan.

Då ser du din chans och spelar in samtalet. Istället för att uppskatta att dom är tillmötesgående.

Allting blir så tydligt vad som skett nu.

"täcka övriga skulder" ?
finns inga övriga skulder

Ja eftersom jag hamnat i en sits där jag förlorat en del större rättegångar så ser jag varje chans att för en gångs skull vinna något som något hägrande i horisonten

Jag spelar som regel in alla samtal . här ser man ju så väl det kom till pass. jag sparar i molnet på LEVERANTÖR / NAMN och sedan sorterar man bara på typ av fil och datum. när de började hänvisa till ett samtal juli 2018 visste jag redan att det var inspelat då jag spelar in alla samtal där något besked ges.
Citera
2019-10-08, 00:12
Medlem
Dina skulder ansvarar du själv för vilka och hur mycket skulden är på.Det går inte bara och sitta och hitta på summor som man påstår du är skyldig till Kfm.
Citera
2019-10-08, 00:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t2m
Ok, så skuldsaldot var för högt under ett antal veckor pga. att KFM hade beslutat om verkställighet av belopp som inte hade förfallit till betalning enligt domen?

Man har missat att skriva en "förfallningsklausul" i domen vad det verkar som. Alltså att hela skulden förfaller till betalning om avbetalningarna upphör.

Men domens avbetalningsplan borde inte gälla längre, då TS har kommit överens om en ny avbetalningsplan med Lowell. Som hon säkert fått bekräftelse på, och där är alltid klausulen med.

Därför tror jag ändå att 20 000 skuldsaldo var korrekt av KFM. Men Lowell valde att gå med på TS krav att sätta ned det till 2000 kr.
Citera
2019-10-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2

Väntar med andakt på TS nästa tråd om problemen med att LOWELL inte accepterat hans rättsliga grund för kvittning och innehållande av betalningar.

Kul tråd, hade jag inte vetat att människor som TS faktiskt finns på riktigt hade jag trott det var ett mycket skickligt troll, har suttit och skrattat högt många gånger. Tack för det!

vad gör jag för fel menar du som du har så roligt åt?

jag försöker leva ett liv. utbilda mig, få ett jobb, bilda familj och du sitter och flinar åt en arbetslös
Citera
2019-10-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Du verkar inte kunna använda din skattefinansierade utbildning till något vettigt ändå. Det är allas rätt att få gå utbildning.

För att vara ekonom så verkar du rätt pantad.

men nu har jag ju genomgått alla dessa dyra utbildningar. är det inte bättre vi hjälps åt så jag får ett jobb eller du vill hellre ta kostnaden och ha mig som försörjd av samhället ? Jag har betalat säkert mycket mer skatt än du dessa år jag arbetat då jag varit bra betald och betalt mer än 80-90% av befolkningen i skatt men nu verkar det mest hånas det jag bidragit med.
Citera
2019-10-08, 00:19
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
men nu har jag ju genomgått alla dessa dyra utbildningar. är det inte bättre vi hjälps åt så jag får ett jobb eller du vill hellre ta kostnaden och ha mig som försörjd av samhället ? Jag har betalat säkert mycket mer skatt än du dessa år jag arbetat då jag varit bra betald och betalt mer än 80-90% av befolkningen i skatt men nu verkar det mest hånas det jag bidragit med.

Du lär ha en förfallklausul i din nya betalningsplan med Lowell som ni gjorde över telefon. Den ersätter domstolens avbetalningsplan. Därför anser jag att 20 000 är korrekt skuldsaldo, men Lowell var schysst med dig och satte ned det till 2000kr i hopp om att du skulle betala. Vilket lyckades.
Citera
2019-10-08, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det är bara ringa Danske Bank och be dom kvitta återbetalningen mot din skuld. Om det är fastslaget att dom ska återbetala ränteskillnad åt dig. Detta är inget nytt. Om du inte är anal med dom så kvittar dom bara det.

Däremot får du bekymmer igen om du helt sonika slutar betala på skulden för att du tycker det ska kvittas, utan att meddela dom att du vill att det ska kvittas.

Förstår du skillnaden? Att du i det tysta slutar betala för att du tycker på ett visst sätt är inte bra. Det har du lärt dig nu. Det krävs kommunikation, annars kan du lika väl få en avi i brevlådan på ränteskillnaden samtidigt som du slutat betala på skulden och hamnar hos KFM igen. Då kan jag lova att det är du som gjort fel, inte KFM eller Danske Bank.

ja det kommer jag att göra. ringa dem och meddela kvittning

jag har inte gjort något i det tysta. tvärtom finns det riklig kommunikation med Lowell om vad som står på och att jag inte vill betala annat än i domen
Förstår du skillnaden?

precis, men nu har jag inte gjort fel utan det har myndigheterna och för att inte tala om Lowell. Men KFM ska sköta sig. Lowell är ju beräknande skurkar så det får man ta. Det är ett spel.
Citera
2019-10-08, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
När man läser dina poster, båda i denna tråd och tidigare så framgår det rätt snabbt vem som är ett low-life.

Jaha, nejdå jag har inget som tyder på det. tvärtom.

White trash och low-life det är sällan något som drabbar de med samhällets högsta utbildningar.

Inte för att jag är mallig för det men det var ju mkt prat om fakta så...
Citera
2019-10-08, 00:22
Medlem
tremades avatar
Citat:
Jaha, nejdå jag har inget som tyder på det. tvärtom.

White trash och low-life det är sällan något som drabbar de med samhällets högsta utbildningar.

Inte för att jag är mallig för det men det var ju mkt prat om fakta så...
har du provat att läsa dina poster, både här och tidigare, med objektiva ögon? Det borde en så högt aktad och utbildad person som du klara av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in