2019-10-07, 23:49
Medlem
Per Gunnar .. jag har nu gjort en beräkning.

Du kommer att få 5.5 miljoner SEK för utebliven inkomst om du drar KF till tinget.

Jag rekommenderar att du driver det här ärendet... det är enkla cash då det är uppenbart att KF förstört dina chanser på arbetsmarknaden.
Citera
2019-10-07, 23:50
Medlem
Jösses vilken härva.Är ni säkra på att inte tråden är felplacerad ,,kanske humor passar bättre..
Citera
2019-10-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja, visst saknas det grejer. "PerGunnar" och banken har uppenbarligen någon annan biff rörande någon skuld/kredit som han inte riktigt vill erkänna här. Eller tror nån att Danske Bank bara tar pengarna han betalar in till någon annan persons skuld eller till sin festkassa?

Omöjligt att veta vad det är, men det skulle ju kunna handla om något som banken kan ha någon form av kvittningsrätt för. Eller så bråkar han bara med dem och har helt enkelt gett fan i att betala in ett månadsbelopp och trott att det inte skulle leda till något

De har inget jag INTE VILL ERKÄNNA

Det är LINDORFF som har nåt i så fall och det är påhittade andra skulder

LINDORFF har nog tagit det till festkassan eller mer troligt något annat "uppdrag" med skuld på mig som jag inte erkänt som i nuläget bara är något hittepå

Jag har f ö ett kvittningsbelopp. det var bra du nämnde. jag hade nästan glömt det. Danske bank ska återbetala ränteskillnadsersättning. Jag noterar detta för de sista betalningarna och ser om det finns rättslig grund att hålla inne inbetalningarna ånyo
Citera
2019-10-07, 23:56
Medlem
t2ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
SKULDSALDOT de beslutade om verkställighet på 6 juli

De ändrade och tog bort uppgiften efter att ha börjat lyssna på mig och inte bara motparten 15 augusti
Ok, så skuldsaldot var för högt under ett antal veckor pga. att KFM hade beslutat om verkställighet av belopp som inte hade förfallit till betalning enligt domen?
Citera
2019-10-07, 23:58
Medlem
Browndawgs avatar
Det är ju för fan Lowells ärendehantering du ska vara sur på. Inte KFM, inte Danske Bank. Ja dig själv kan du också vara sur på för att du slutade betala.

Jag får känslan av att du letar bekymmer som detta för att kunna "sätta dit" olika instanser. Spelar in samtalen osv.

Om du hade varit helt ärlig och utan dolda mål i samtalen med Lowell skulle det inte vara ett problem. Du hade fått betala mer per månad dock. För att även täcka övriga skulder samtidigt som din skuld till Danske Bank ska minska med 1000kr per månad.

Nu var ju Lowell snäll med dig och sa att 1000kr per månad går bra, vi delar upp det på skulderna istället för att behöva öka månatliga summan.

Då ser du din chans och spelar in samtalet. Istället för att uppskatta att dom är tillmötesgående.

Allting blir så tydligt vad som skett nu.
Citera
Medlem
Citat:

LINDORFF har nog tagit det till festkassan eller mer troligt något annat "uppdrag" med skuld på mig som jag inte erkänt som i nuläget bara är något hittepå

Jag har f ö ett kvittningsbelopp. det var bra du nämnde. jag hade nästan glömt det. Danske bank ska återbetala ränteskillnadsersättning. Jag noterar detta för de sista betalningarna och ser om det finns rättslig grund att hålla inne inbetalningarna ånyo

Väntar med andakt på TS nästa tråd om problemen med att LOWELL inte accepterat hans rättsliga grund för kvittning och innehållande av betalningar.

Kul tråd, hade jag inte vetat att människor som TS faktiskt finns på riktigt hade jag trott det var ett mycket skickligt troll, har suttit och skrattat högt många gånger. Tack för det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Suck. Det här ger ju en helt annan bild av hela ärendet. Det är alltså Lowell det handlar om (tidigare Lindorff). Där du haft andra skulder dom valt att prioritera.

Då fattar man ju. Du skulle bestridit att din skuld på 20' ej minskade, i domstol om inget annat biter. Nu kommer du ju få göra det iallafall men det har kostat dig 6 veckors skuldsaldo jämfört med att du skulle fortsatt betala under bestridandet om att skulden inte minskar.

"Där du haft andra skulder dom valt att prioritera."
De har hittat på andra skulder ja, satt ett belopp och börjat ta mina pengar till dessa poster istället

"Du skulle bestridit att din skuld på 20' ej minskade"
så jag skulle mailat Tingsrätten och sagt : HEJ min skuld minskar inte ! kan ni hjälpa?

ok bra. synd jag inte talade med dig för ett år sen
Citera
2019-10-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag ger upp och JA - utan tvivel har du klara rättshaveristiska tendenser. Du vägrar att ta in fakta och fortsätter hävda din egen subjektiva syn på förloppet. Varför ber du då om råd?

Det fetade: Ännu ett bevis på att ärendets existens och din restföring i sig själva är helt korrekta. Du erkänner att du gav fan i att betala minst en månad. Innebörden i förlikningsbeslutet var att du skulle betala månatligen. Oavsett dina subjektiva åsikter om saken talar allt för att KFM gjort en korrekt tolkning av att domen gav utrymme för sökande att begära verkställighet för det förfallna beloppet.

Du är ärligt talat en idiot om du lägger mer tid på detta. Satsa energin på att söka jobb istället. Förhoppningsvis för din egen skull kan du dölja de tendenser som kommer fram i denna tråd. För jag vågar nog lova att det inte finns en arbetsgivare i hela Sverige som skulle anställa dig om de fick klart för sig hur du reagerar vid någon typ av meningsskiljaktighet.

vad är det som är rättshaveristiskt? att vilja fatta vad som står på ? det är allt. sen om jag ska få ersättning så ska jag få det precis som alla andra. Jag tar inget personligt. jag ska inte ha mer elle rmindre än andra.

vilka fakta vägrar jag beakta menar du?

vad snackar du om ? restföring hit och dit? fakta är att KFM satte upp en verkställd skuld 20 lax. de satte ner den 6 veckor senare efter mitt tjat med 18 lax till 2000 . ok?!

"hur du reagerar vid någon typ av meningsskiljaktighet"
?
Vad är det för fel på att vilja fatta vad som händer runtomkring en så man inte gör samma fel igen tex om någon nu kan ange något fel jag begått?

jag har inga problem med arbetsgivare. Har bara sagt upp mig själv vid byten av jobb. Du kanske själv har något som skaver i det sammanhanget? kanske något som håller dig tillbaka så du aldrig kommer kunna lära dig vara professionell nog förrän vid pension och vill försöka kleta detta karaktärsdrag på andra?
Citera
2019-10-08, 00:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Det är bara ringa Danske Bank och be dom kvitta återbetalningen mot din skuld. Om det är fastslaget att dom ska återbetala ränteskillnad åt dig. Detta är inget nytt. Om du inte är anal med dom så kvittar dom bara det.

Däremot får du bekymmer igen om du helt sonika slutar betala på skulden för att du tycker det ska kvittas, utan att meddela dom att du vill att det ska kvittas.

Förstår du skillnaden? Att du i det tysta slutar betala för att du tycker på ett visst sätt är inte bra. Det har du lärt dig nu. Det krävs kommunikation, annars kan du lika väl få en avi i brevlådan på ränteskillnaden samtidigt som du slutat betala på skulden och hamnar hos KFM igen. Då kan jag lova att det är du som gjort fel, inte KFM eller Danske Bank.
Citera
2019-10-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Du kanske skulle ta och börja använda all den kunskap du förvärvat i alla dessa utbildningar.

Att ha gått en utbildning betyder inte att man är smart.. Rätt uppenbart i ditt fall.

ok stor förlust då för staten att jag tagit upp plats och dragit kostnader på höga utbildningar som inte leder nån vart . grattis du har själv betalt med din skatt
Citera
2019-10-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Per Gunnar .. jag har nu gjort en beräkning.

Du kommer att få 5.5 miljoner SEK för utebliven inkomst om du drar KF till tinget.

Jag rekommenderar att du driver det här ärendet... det är enkla cash då det är uppenbart att KF förstört dina chanser på arbetsmarknaden.

kan stämma . chansen att få igenom det är ungefär 0% men jag försöker hitta vad det ska ligga på
tack för din input.

(Som en av de vise männen, fast tvärtom)
Citera
2019-10-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Jösses vilken härva.Är ni säkra på att inte tråden är felplacerad ,,kanske humor passar bättre..

om du tycker det är humor om din anställning tar slut om någon månad och du samtidigt sätts upp på verkställd skuld hos kfm som ligger där för allmänt beskådande när du söker jobb så kan det mycket väl vara humor (för dig) i en low-life tillvaro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in