2019-10-06, 14:18
Medlem
brianmolkos avatar
Bra röst hon låter inte alls som 13...eller ja mer äldre

Viskningar Ja vem mår så bra av de om personen vet det är elaka om just den personen ?
Citera
2019-10-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Här har ni ett exempel på hur genomusel psykiatrin i sverige är.
Greta har autism. Autism är en skada på x-kromosomen och 100% ärftlig.
Greta har med all sannolikhet ärvt denna skada av sin far (Malena har sagt i tidningsintervjuer att hon undrade om hennes man var psykopat innan dom gifte sig).

Så med vetskap om att systern Greta har en 100% ärftlig "sjukdom" för att inte nämna Beatas helt bisarra ansiktsdrag (så typisk för just autism) har någon idiot dragit slutsatsen att Beata har en helt annan "personlighetsstörning" än systern????????
Det vore inte rimligare att anta att Beata möjligen har en mildare form av autism som tar sig andra uttryck?

Men det slutar inte där: hur Beata kan sjunga om hon inte ens tål viskningar. Hon lider av misofoni, det har ingenting att göra med hur höga ljuden är utan yttrar sig som så att man känner ett extremt starkt obehag vid vissa specifika ljud
Intryckskänslighet är ett kriterierna för att få diagnosen autism

Alltså, har man inte insikt i psykiatrin är det svårt att förstå hur urusel den är.
Autism sitter inte på X-kromosomen, . Beata har inte sagt att hon har autism, hur kan du vara så säker på att hon har det?
Citera
2019-10-07, 08:24
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VKontakte
Autism sitter inte på X-kromosomen, . Beata har inte sagt att hon har autism, hur kan du vara så säker på att hon har det?
Jag vet inte vad jag skall svara på sådana här inlägg? Så autism är en skada på y-kromosomen? Ett resultat av vaccin som gör att hon nu bara kan gå baklänges?

Du frågar hur jag kan vara säker på att hon har autism efter att själv ha citerat mina argument????

Dessutom kan jag inte vara säker så det skriver jag inte heller. Jag skriver att det är avsevärt mer sannolikt att hon har samma genetiska skada som sin syster snarare än en helt avvikande personlighetsstörning (adhd).

Sannolikheten ökar dessutom när hon, hennes omgivning, samt hela flashback skriver att hon lider av intryckskänslighet som är ett av kriterierna som ingår för att få diagnosen autism????

Det är fan inte klokt att dessa föräldrar pushar fram dessa barn i en offentlighet där risken är enorm att de skall fara illa. Men dom har väl inte förstånd nog att förstå konsekvenserna.
Citera
2019-10-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag vet inte vad jag skall svara på sådana här inlägg? Så autism är en skada på y-kromosomen? Ett resultat av vaccin som gör att hon nu bara kan gå baklänges?

Du frågar hur jag kan vara säker på att hon har autism efter att själv ha citerat mina argument????

Dessutom kan jag inte vara säker så det skriver jag inte heller. Jag skriver att det är avsevärt mer sannolikt att hon har samma genetiska skada som sin syster snarare än en helt avvikande personlighetsstörning (adhd).

Sannolikheten ökar dessutom när hon, hennes omgivning, samt hela flashback skriver att hon lider av intryckskänslighet som är ett av kriterierna som ingår för att få diagnosen autism????

Det är fan inte klokt att dessa föräldrar pushar fram dessa barn i en offentlighet där risken är enorm att de skall fara illa. Men dom har väl inte förstånd nog att förstå konsekvenserna.

Förhoppningsvis har de bättre kunskap om såväl sina barn som den medicinska problem bilden än vad du besitter.
Citera
2019-10-07, 23:23
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VKontakte
Enligt mamman har Beata ADHD med drag av asperger, OCD, trotssyndrom och misofoni.
Citera
2019-10-08, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Enligt mamman har Beata ADHD med drag av asperger, OCD, trotssyndrom och misofoni.

Jag förstår inte denna familj som har ett sådant behov av att fläka ut barnens psykiatrijournaler inför allmänheten.

Om nu Beata som vuxen önskar leva ett mer anonymt liv och kanske tona ner allt prat om sina diagnoser, så har hon inte en chans till det med föräldrarnas alla böcker och artiklar och intervjuer där barnen utlämnats totalt.

Samma gäller ju Greta.
Citera
2019-10-08, 08:32
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Precis som jag spekulerade. Hon har naturligtvis samma gener som sin syster och autism (ocd och misofoni är grava indikationer på just autism och inte adhd). ADHD är antagligen högst tveksamt om hon har (och även malena är tveksamt).
Citera
2019-10-08, 08:33
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag förstår inte denna familj som har ett sådant behov av att fläka ut barnens psykiatrijournaler inför allmänheten.

Om nu Beata som vuxen önskar leva ett mer anonymt liv och kanske tona ner allt prat om sina diagnoser, så har hon inte en chans till det med föräldrarnas alla böcker och artiklar och intervjuer där barnen utlämnats totalt.

Samma gäller ju Greta.

"Det är fan inte klokt att dessa föräldrar pushar fram dessa barn i en offentlighet där risken är enorm att de skall fara illa. Men dom har väl inte förstånd nog att förstå konsekvenserna."

Men vad gör man inte när spotlighten har slocknat...
Citera
2019-12-20, 08:37
Medlem
Repetition inför Edith Piaf på Göta Lejon. Det här kan bli hur stort som helst. 💪💪

https://www.instagram.com/p/B6OTNYEJGzF/
Citera
2020-01-19, 12:17
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Halvsyskon brukar ha olika efternamn. Men att två syskon med samma mamma och pappa har olika efternamn har jag aldrig stött på.

Har de båda samma föräldrar?
Namnreglerna ändrades för några år sen (måste säga att jag dock inte vet hur eftersom jag inte ser någon logik i det). Jag har dock flera elever som har samma föräldrar men mamman eller pappans efternamn till skillnad från syskonet som alltså har tvärtom. Men ja, lite konstigt att syskonen ska ha olika efternamn är det onekligen...

Edit: Efter att ha sett länken ovan - båda barnen är ju jättelika pappan, dock delvis på olika sätt.
Och jag tyckte inte att hon kunde sjunga alls. Skorrande, hårt och oharmoniskt. Har dock inte hört henne någon annanstans.
Senast redigerad av cleovarnamnet 2020-01-19 kl. 12:20.
Citera
2020-01-20, 07:08
Medlem
Incendios avatar
Flickorna är helsyskon och har båda efternamnen (precis dom pappa Svante, Malena heter bara Ernman). Det handlar ju snarare om vad som är mest gynnsamt att kalla sig. Vill man slå sig fram som sångerska är det bra att ha ett efternamn som redan är etablerat i branschen. Vill man däremot vara värnlösa lilla jungfrubarnet som på heelt eget bevåg strejkar för klimatet och får en massa uppmärksamhet är det inte bra att ha ett kändisnamn.
Citera
2020-04-03, 22:09
Medlem
Rammsbergs avatar
Såg och hörde Beata och Malena på Skavlan ikväll. Har aldrig riktigt uppskattad mammans järnrörsröst, även om hon tekniskt sjunger bra. Dottern Beata har en betydligt mjukare och behagligare röst. Skön att lyssna till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in