2019-10-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76
Que? du får gärna sluta tala i gåtor
Hahaha, där fick du igen för den på momangen MrFold

Citat:
vad ska jag ta ansvar för? tror du jag har så fel som 40+ civilekonom att jag inte förstår rätt och fel?

vad är MITT FEL menar du? den dagen någon kan peka på ett rättsligt FEL så är det ju toppen för då kan jag slippa göra felet på nytt men det har ännu inte hänt.

vaddå INGEN har 20 anmärkningar? det finns massor av anmärkningar. bara under 2016 var det 100 - tals och åter 100-tals som hamnade hos KFM för typ 20 kr. Tror du det var deras eget fel? Varför skulle de sabba för sig själv?

tycker du man ska följa betalningsplaner om motparten säger att de inte sänker skulden utan lägger pengarna på annat? då ska man väl dra i nödbromsen ?

Tänk nu lite

Alltså, jag tror inte ens att du är civilekonom, men visst, svensk högre utbildning är kanske såpass bristfällig att det kan vara sant.

Någon ska inte behöva påpeka direkt rättsliga fel för dig för att du ska inse att sättet du agerar på orsakar enorma problem för dig själv, helt i onödan.

Angående anmärkningarna behöver du läsa hela meningen för att förstå vad jag skriver.

Varför folk skulle sabba för sig själva vet jag inte, men det finns många typer av självskadebeteenden, sällsynt korkat.

Om jag hade en avbetalningsplan upprättad i ett domslut så skulle jag följa den till punkt och pricka och meddela borgenären att jag följer betalningsplanen och bestrider skulder som de hittar på, och fortsätta följa betalningsplanen till den var till fullo betald. Sedan hade jag slutat betala.
Citera
2019-10-07, 22:50
Medlem
Jag mistänker att det finns yterligare skulder hos Danske bank som dom har försökt reglera först
Citera
2019-10-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t2m
Fast KFM eller en domstol kan ju inte bara justera yrkanden bara för att motparten bestrider dem, oavsett vad man som beslutsfattare kan tycka i det enskilda fallet. Yrkanden är något som parterna förfogar över. Det är först vid beslut eller dom som en myndighet tar ställning till yrkanden, men det är ju en annan sak. Hos KFM är det dessutom så att man inte gör någon materiell prövning inför beslut i mål om betalningsföreläggande.

Edit: stavfel

hur kunde de då verkställa utan att lyssna på parterna? de lyssnade inget på mig alls. de började lyssna efter 6 veckor
Citera
2019-10-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swinger-sthlm
Fast nu har ju inte KFM använt dina personuppgifter felaktigt. Så denna text har ingen bäring alls.

jag hade ingen skuld
de rättade detta
först använde de personuppgifter fel. rättade inte på 6 v
Citera
2019-10-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Ja, det finns bestämmelser om skadestånd i den lagen du hänvisar till. Det finns bestämmelser om skadestånd i andra lagar med, ganska många lagar till och med. Men varför är dataskyddsförordningen tillämplig i detta fall. Har KFM hanterat dina uppgifter på ett felaktigt sätt? Har de lagrat personuppgifter som inte behövs för målet, eller vadå?

ja de har uppgett publikt att jag har skuld hos dem. sen efter 6 v rättat och tagit beslut då de varit ute och cyklat
Citera
2019-10-07, 22:54
Medlem
En kredit som dras tillbaka, eftersom parterna är oense görs det upp i rätten, och en betalningsplan sätts till 1000:- varje månad i Maj 2018.
Ts betalar in 1000:- varje månad, men dessa pengar betalar andra skulder, och TS får ett meddelande om detta.
Istället för att försöka lösa det problemet, slutar TS följa betalningsplanen helt enkelt.
Danske bank surnar till, den vill ju ha sina pengar, så den skickar ärendet till KFM, på 20K, vilket kanske är fel, 13000 är mer korrekt i och för sig.
KFM fastställer skulden, i och med att det finns en dom, till 20K.
TS lyckas argumentera ner det saldot till 2000:-, 1000 för avbetalning och resten avgifter vad jag kunnat förstå.
TS hävdar fortfarande att den summan är fel.
TS hävdar nu att KFM inte följer dataskyddsförordningen, eftersom de i sitt system registrerat att TS haft en skuld på ett saldo på 20K.

De jag är nyfiken på, hur har dataskyddsförordningen blivit aktuell här?

Och lite OT men ändå, hur fasen kan TS lyckas förhandla ner saldot från 20K till bara en inbetalning, 13K borde ju vara den mer aktuella siffran.
Och har TS nu börjat betala av skulden igen, eller fortsätter bara detta problem månad till månad under cirka 7 månader till??
Citera
2019-10-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag tänker och tänker. Men jag står nog ändå fast vid det du citerat. Du fick nyss ett bra svar av MrFold på förra sidan.

En kvinna fick 20000 i skadestånd efter att ha blivit felaktigt registrerad som avliden. Du vill ha 292000 kr för att du slutat betala på en skuld och hamnat hos KFM som en konsekvens av det.

Om du tycker Danske Bank gjort fel med dessa 1000kr/mån är det ju dom du ska vända dig mot. Hade varit intressant att veta vad dom 1000kr/mån gick till enligt danske bank.

otrevligt att du babblar om att jag VILL HA 292 000 . jag säger att jag funderar på 500 , 5000, 10000, 30000 ? 500 000 ? jag vet lika lite som du vad som är lämpligt skadestånd eller t o m vet jag mindre än du

ska jag nu börja vända mig till banken på månad 5? hittills har jag talat med KFM.

ja det vore intressant att veta vem de gav mina pengar till. jag har inte kommit dit än
Citera
2019-10-07, 22:56
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Citat:
jag hade ingen skuld
de rättade detta
först använde de personuppgifter fel. rättade inte på 6 v

KFM hade ett ärende, och har därmed rätt att använda personuppgifter, och även lagra dessa över tid. Detta är dom dessutom tvungna att göra.

KFM rättade uppgifterna när dessa var verifierade.

Helt enligt regelboken.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
ja de har uppgett publikt att jag har skuld hos dem. sen efter 6 v rättat och tagit beslut då de varit ute och cyklat

Jag frågar igen. Vad gjorde du när kravet om 20000 från kronofogden kom? Alltså efter att du slutat betala. Bestred du och det gick till domstol igen eller? Efter första förhandlingen där ni kom fram till en avbetalningsplan har du slutat betala, då fick du ett betalningsföreläggande från Kfm på hela skulden. Då har man några veckor på sig att bestrida, skriftligen. Innan skuldsaldot registreras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Hade jag drivit en bank så hade jag inte heller anställt dig. Herrejävlar vilken historik! Tvivlar starkt på att du skulle vara en civ.ek.

Jo vars, jag har haft hand om 20 000 personers tjänstepensioner när jag jobbade på en banks. sen har jag haft ansvar för finansiella produkter på 70 milj intäkt / år på ett annat ställe

Sug på den.
Citera
2019-10-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Hahaha, där fick du igen för den på momangen MrFold

Alltså, jag tror inte ens att du är civilekonom, men visst, svensk högre utbildning är kanske såpass bristfällig att det kan vara sant.

Någon ska inte behöva påpeka direkt rättsliga fel för dig för att du ska inse att sättet du agerar på orsakar enorma problem för dig själv, helt i onödan.

Angående anmärkningarna behöver du läsa hela meningen för att förstå vad jag skriver.

Varför folk skulle sabba för sig själva vet jag inte, men det finns många typer av självskadebeteenden, sällsynt korkat.

Om jag hade en avbetalningsplan upprättad i ett domslut så skulle jag följa den till punkt och pricka och meddela borgenären att jag följer betalningsplanen och bestrider skulder som de hittar på, och fortsätta följa betalningsplanen till den var till fullo betald. Sedan hade jag slutat betala.

när jag läser från dig kommer jag osäkt tänka på white trash
jag är människokännare som sagt

Varför skulle du fortsätta betala när de sa de tog pengarna till andra klienter?
Citera
2019-10-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smedhalva
Jag mistänker att det finns yterligare skulder hos Danske bank som dom har försökt reglera först

Nope
däremot är de skyldiga mig i ett annat ärenden
när jag sålde villan så la de upp ett nytt lån bunden ränta bara för att 24 timmar senare säga upp det vid överlåtelsemötet och få ränteskillnad ersättning 10 lax extra

det är inte maffia men nästan. riktiga cowboys som man ska sätta på plats. och det kommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in