2019-10-08, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
Det brukar vara den som anser just detta som är själva problemet.

Du anser att alla gör fel i sina fordringar mot dig, men det har aldrig slagit dig att du kan vara själva problemet?

Du anser att jag gör fel i mina fordringar mot dig, men det har aldrig slagit dig att du kan vara själva problemet och vara fel ute?
Citera
2019-10-08, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t2m
Det är lite svårt att bedöma om du hade kunnat undvika dina befintliga problem genom att destinera, men det kanske kan hjälpa dig i framtiden.

jag vet inte det. jag kontaktade KFMs juristteam i augusti då jag ville destinera. dvs betala i protest och att de höll inne. Jag fick rekommendation att betala villkorat. ändå fick jag veta idag att de betalade bara ut detta till mottagaren och struntade i min vilja att destinera
Citera
2019-10-08, 01:24
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerGunnar76

Du anser att jag gör fel i mina fordringar mot dig, men det har aldrig slagit dig att du kan vara själva problemet och vara fel ute?
Jag har inga fordringar mot dig. Jag skulle ställa mig i listan över "EJ GODK" i ditt fall.

Citat:
Nåväl det finns 13 banker där man kan låna pengar trots TREDSKO.
Dvs de som ej tar UC upplysning.
Jag sökte hos Onea 5000 kr lån och fick inte det och gick nu ner till 3000 kr. Det kan ev. räcka. bättre än inget

testat 5 av 13 banker som ej tar UC. Ingen kunde låna av dem.

snabbfinans 3000.- EJ GODK
nanokredit
frogtail
onea 5000.- EJ GODK
ferratum bank
viaconto 3000.- EJ GODK
meddelandelån
vivus
flexlimit
risicum
monetti 3000.- EJ GODK
säkerfinans 995KR lån30DGR EJ TESTAT
everyday 3000.- EJ GODK

Citat:
snabbfinans 3000.- EJ GODK
nanokredit 3000.- EJ GODK
frogtail 5000.- EJ GODK
onea 5000.- EJ GODK
ferratum bank. låna 4000 kr. 30 dgr. 1000 kr avgift. BESKED INOM 20 MIN.
viaconto 3000.- EJ GODK
meddelandelån 5000.- EJ GODK
vivus 3000.- EJ GODK
flexlimit 5000.- EJ GODK
risicum 3000.- EJ GODK
monetti 3000.- EJ GODK
säkerfinans 3000.- EJ GODK
everyday 3000.- EJ GODK
Citera
2019-10-08, 01:25
Medlem
Att du är den ende som tror att du skall få miljoner eller vad du nu räknat på, får dig inte att fundera?
Citera
2019-10-08, 01:27
Medlem
Domaren i målet ringde upp mig idag och vädjade om att jag lägger ner det eftersom det är så omfattande material och det kommer att ta mycket tid och resurser än för hårklyveri om de sista 1100 kr + 600 kr avgift + ränta.

Jo det är hårklyverier men å andra sidan om jag skänker bort de pengarna betyder det ett erkännande och jag avsäger mig rätten till skadestånd

Javisst lägger jag gärna ner detta bums så fort jag får förklarat

*) vad jag gjort för fel (om något) och källor till det så jag kan verifiera att det är ett fel jag begått. Såsom jag ser på tingens ordning nu har KFM gjort 100% fel, jag 0% fel och KFM har tagit på sig 0% av problemen de skapat med felaktiga myndighetsuppgifter och jag har tagit 100% av ansvaret för de problem de skapat. Jag kan då också undvika att göra om eventuellt fel jag skulle begått.

*) garantier för att det ändå inte finns någon möjlighet till skadestånd i Sverige eller EU domstol så det är meningslöst att driva ärendet med den utgångspunkten. Jag vill ändå inte ha nåt ingen annan får men inte heller få mindre än andra.

*) garantier för att inte praxis håller på att ändras med GDPR el annat och det inom en 10 årsperiod inte förekommer någon annan som råkar ut för samma sak som för något skadestånd. Alt. att jag i sådana fall får resning och får samma.
Citera
2019-10-08, 01:29
Medlem
Pudelns kärna i målet som nu pågår om de 1000 kr + avgifter är att om jag avsäger mig det så avsgäger jag mig också per definition eventuellt skadestånd.

Ett skadestånd som jag i princip inte har en aning om hur stort det ska bli eller ens existerar
Citera
2019-10-08, 01:34
Medlem
Citat:
Jag har inga fordringar mot dig. Jag skulle ställa mig i listan över "EJ GODK" i ditt fall.

fin lista va? Jag sökte som sagt ett lån utan att de tog UC på 5 lax till deposition lägenhet 30 lax. fattades 5 lax. det ordnade sig . fick drömlägenheten. Har du problem med det också ?

(fast sen urartade det där. det var en studentkorridor för ickeakademiker / bönder 20-25 år nyss flyttat hemifrån från bondgården in till stan. Det blev totalkaos där när jag försökte hålla ordningen och få tyst för att natta barn. polisen var ofta där och vi ligger i fejd med rättsprocess. depositionen återbetalades aldrig av värden. men det var en olycklig parentes)
Citera
2019-10-08, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Att du är den ende som tror att du skall få miljoner eller vad du nu räknat på, får dig inte att fundera?

du får läsa bättre. jag vet inte vad skadeståndet blir , om det ens blir något

som jag skrivit 15 gånger redan
Citera
2019-10-08, 01:35
Medlem
tremades avatar
Citat:
Domaren i målet ringde upp mig idag och vädjade om att jag lägger ner det eftersom det är så omfattande material och det kommer att ta mycket tid och resurser än för hårklyveri om de sista 1100 kr + 600 kr avgift + ränta.

Jo det är hårklyverier men å andra sidan om jag skänker bort de pengarna betyder det ett erkännande och jag avsäger mig rätten till skadestånd

Javisst lägger jag gärna ner detta bums så fort jag får förklarat

*) vad jag gjort för fel (om något) och källor till det så jag kan verifiera att det är ett fel jag begått. Såsom jag ser på tingens ordning nu har KFM gjort 100% fel, jag 0% fel och KFM har tagit på sig 0% av problemen de skapat med felaktiga myndighetsuppgifter och jag har tagit 100% av ansvaret för de problem de skapat. Jag kan då också undvika att göra om eventuellt fel jag skulle begått.

*) garantier för att det ändå inte finns någon möjlighet till skadestånd i Sverige eller EU domstol så det är meningslöst att driva ärendet med den utgångspunkten. Jag vill ändå inte ha nåt ingen annan får men inte heller få mindre än andra.

*) garantier för att inte praxis håller på att ändras med GDPR el annat och det inom en 10 årsperiod inte förekommer någon annan som råkar ut för samma sak som för något skadestånd. Alt. att jag i sådana fall får resning och får samma.

Citat:
Pudelns kärna i målet som nu pågår om de 1000 kr + avgifter är att om jag avsäger mig det så avsgäger jag mig också per definition eventuellt skadestånd.

Ett skadestånd som jag i princip inte har en aning om hur stort det ska bli eller ens existerar
Jag tycker du ska driva det här. Vi behöver få in lite prejudikat på GDPR, det är väl rätt oprövat än så längre?

Sen ska du ju driva det här, så att de inte får rätt när det är du som har haft rätt hela tiden. Det är hemskt att bli orätt behandlad och de ska veta sin plats. Summan på själva skadeståndet spelar mindre roll.
Citera
2019-10-08, 01:42
Medlem
Tur man är människokännare och kan sin psykologi.

Det att en domare ringer upp och börjar rablla ocg dra upp andra fall från senaste åren där jag vunnit och han säger ibland får man ta en förlust och uppmanar mig lägga ner fallet säger mig att jag har mer potential i målet än jag trodde innan han ringde.

Det är han själv som fattar beslut om jag ska vinna eller förlora målet och sedan går det såklart att överklaga igen för 6:e gången på 2 år. Till slut ska det slås fast vad som är RÄTT och FEL och då rättar mig såklart efter det.
Ska det överklagas fler gånger nu så kommer jag anlita expert advokat inom personuppgifter, personuppgiftsansvarig, JK kompensationer o dyl. Med vilka pengar jag ska kunna driva detta vet jag inte men jag får väl i värsta fall bli socialfall så får kommunen stå för fiolerna i slutändan. Av kommentarerna i tråden att döma bör jag ju inte få något jobb heller så det blir väl toppen för alla och ingen skatt producerar jag heller.

Jag behandlar alla korrekt och jag är bara ute efter att bli korrekt behandlad. varken mer eller mindre.
Citera
2019-10-08, 01:43
Medlem
Citat:
Jag tycker du ska driva det här. Vi behöver få in lite prejudikat på GDPR, det är väl rätt oprövat än så längre?

Sen ska du ju driva det här, så att de inte får rätt när det är du som har haft rätt hela tiden. Det är hemskt att bli orätt behandlad och de ska veta sin plats. Summan på själva skadeståndet spelar mindre roll.

var detta IRONI eller INTE . Ja det är totalt oprövat felaktiga MYNDIGHETSANMÄRKNINGAR . Jag bryter ny mark som så många gånger förr
Citera
2019-10-08, 02:02
Medlem
Citat:
.
Ja, jag kommer att driva det. I ena vågskålen ligger ett skadestånd och väntar som jag kan väcka till liv när praxis ändrats, om den gör det, inom 10 år. F n ej lönt att söka skadestånd.
I andra vågskålen ligger ett antal timmar skrivelser, dvs överklagande av KFMs beslut (som nu handläggs av Tingsrätt)
Dock är det viktigt att jag vinner målet om de 1000 kr som återstår. Gör jag inte det kan det påverka chanserna rejält att få skadestånd.
Det är mest gissningar men jag kan tänka mig det blir tal om 30 000 kr skadestånd runt 2029 + dröjsmålsränta 8% = 65000 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in