Citat:
Ursprungligen postat av
starshipp
I första hand ska du vända dig till styrelsen i din bostadsrättsförening. Styrelsen i en Brf har en SKYLDIGHET att utreda påstådda störningar, även om många vill helst slippa. Agerar inte styrelsen kan styrelsen bli skadeståndsskyldig. Det är bra att påtala dem detta i den händelse att de försöker komma undan sitt ansvar. Viktigt också att nämna att det är den sidan som känner sig störd man ska utgå ifrån i frågan om störningar och inte den som stör. Sedan brukar man följa sed på orten vad det gäller störningar. Vissa vardagliga ljud såsom duschspolning, dammsugning, barn som skrattar (men även är ledsna), granne som t ex någon gång sätter upp hyllor, fest någon gång anses som ljud som ska accepteras. Men att du blir väckt varje dag, ständigt dunsande grannar och fester är ingenting som du behöver tolerera...
Slutet av din text är det tyvärr.
Jag tänkte sätta upp mikrofoner. Har datorer med musikprogram men jag vill mäta upp hur många decibel det rör sig on.
Det kommer bli en grej och de kommer inte ta sitt ansvar. (Utredningen kanske)
Jag vill verkligen att det ska upphöra. Öronskydd hjälper och det finns en anledning till att grannen har bott där ensam i evigheter.
Jag vill ha det jag har rätt till. Jag bryter i mot regler och jag vill inte hamna på den nivån.
Citat:
Ursprungligen postat av
borriz
Kan problemet bero på undermålig isolering eller något annat?
-I så fall bör du ta kontakt med kommunens miljökontor för att få saken utredd.
Du kan också ta kontakt med Hyresnämnden.
Det är väldigt lyhört men frågan är om isoleringen kommer lösa mitt problem.
Är det något man själv måste stå för? Det är alltså störningar ovanför. Störningarna kommer från någon som vill jävlas.