2019-01-25, 05:23
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
SD är trots allt alternativet till Socialdemokraterna. Vad som bör göras under de närmaste åren är att hela tiden och konsekvent stigmatisera Socialdemokraterna som muslimernas parti. Deras valresultat i SSU-områdena måste gnidas in så att alla begriper kopplingen och automatiskt förknippar Socialdemokrati med muslimer. Det finns naturligtvis de som gillar muslimer och kanske t.o.m. väljer parti på grund av detta. Men de flesta svenskar är frågande kring islam och att vara förknippade med ett parti som är muslimernas parti. Media kommer inte att hjälpa till utan den bilden måste etableras på andra sätt.

Det måste helt enkelt kännas obehagligt att vara sosse. Det ska skava och vara fel på något sätt. De sista svenska arbetarväljarna måste blöda ut ur S under tiden fram till nästa val.
Jag tog med dig hit för att inte bryta mot reglerna.

Jag har kommit till en liknande slutsats, jag tycker dock inte S ska asocieras med muslimer. S väljare ser sig som goda och skulle genast gå i försvar för sådan islamafobi.

Vad som måste göras är att få arbetare att förstå att S har svikit dem. S skiter i gamla sjuka och fattiga. De är pampar som bokstavligt går övet lik för att behålla makten.

Det måste bli offentligt hur deras.välfärd de skryter om ser ut. Men ingen vågar berätta.
Citera
2019-01-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag tog med dig hit för att inte bryta mot reglerna.

Jag har kommit till en liknande slutsats, jag tycker dock inte S ska asocieras med muslimer. S väljare ser sig som goda och skulle genast gå i försvar för sådan islamafobi.

Vad som måste göras är att få arbetare att förstå att S har svikit dem. S skiter i gamla sjuka och fattiga. De är pampar som bokstavligt går övet lik för att behålla makten.

Det måste bli offentligt hur deras.välfärd de skryter om ser ut. Men ingen vågar berätta.

För mig är Socialdemokraterna ett maktparti eller om man så vill ett nätverk av professionella människor som ömsesidigt gynnar varandra för att kunna skaffa sig ekonomiska fördelar och inflytande.

Men kanske skiljer sig vår syn på framtiden åt. Jag ser framför mig ett Sverige som senast inom 15-20 år är helt dysfunktionellt eftersom en landet måste försörja en aggressiv och självmedveten etiskt/religiöst sammanhållen underklass som inte känner någon gemenskap med svenskarna (och varför skulle de det?). Jag vill inte att mina barn och barnbarn ska behöva växa upp i ett sådant samhälle.

Som jag ser det så är muslimerna redan stigmatiserade. Många av dem uträttar ett bra jobb själva för att åstadkomma detta. Så jag förespråkar inte att man behöver sparka på gruppen utan bara peka på att Socialdemokraterna just är muslimernas parti.
Citera
2019-01-25, 12:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
För mig är Socialdemokraterna ett maktparti eller om man så vill ett nätverk av professionella människor som ömsesidigt gynnar varandra för att kunna skaffa sig ekonomiska fördelar och inflytande.

Men kanske skiljer sig vår syn på framtiden åt. Jag ser framför mig ett Sverige som senast inom 15-20 år är helt dysfunktionellt eftersom en landet måste försörja en aggressiv och självmedveten etiskt/religiöst sammanhållen underklass som inte känner någon gemenskap med svenskarna (och varför skulle de det?). Jag vill inte att mina barn och barnbarn ska behöva växa upp i ett sådant samhälle.

Som jag ser det så är muslimerna redan stigmatiserade. Många av dem uträttar ett bra jobb själva för att åstadkomma detta. Så jag förespråkar inte att man behöver sparka på gruppen utan bara peka på att Socialdemokraterna just är muslimernas parti.

Jag är enig med dig. Tyvärr tror S väljare att muslimerna är de nya judarna. Som därmed kommer gasas om SD kommer till makten. Det är ju faktiskt nästan exakt vad Löfven säger.

Jag lyssnar och lär massor av dig. Framförallt håller du modet uppe. Jag har bara en annan taktik. När man ska bota lite störda människor måste insikten komma innifrån. Det finns en massa försvarsmekanismer som hindrar att den kommer utifrån. Det som gäller är att så frön.

Men det behövs nog alla taktiker för Sverige.
S är dock en tuff motståndare då deras fotfolk tror de är soldater i krig mot ondskan. Inför valet skrämde de folk från att rösta SD.

Intressant kommentar innifrån SD https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10216710371025215&id=16397135 03
Senast redigerad av Gertrud1 2019-01-25 kl. 12:23.
Citera
2019-06-28, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det var inte SD som tog upp abortfrågan, det var media som tog upp det, då det står i partiprogrammet & man insåg att det skulle kunna vridas till att skada partiet. Det har stått länge i partiprogrammet, men just veckan innan valet så valde media att ta upp det.

Så i den mån det begåtts något misstag så var det när man skrev partiprogrammet.

Personligen delar jag inte SD:s ståndpunkt i abortfrågan, jag förespråkar en betydligt mer restriktiv linje.

Trump vinner 2020 för övrigt.

Ja media, och några influencers, gjorde SDs "kvinnopolitik" till en valfråga. Och de lyckades.

Jag tror dock inte att det nödvändigtvis var fel på politiken, men det är som när man är i en debatt där motståndaren får in några oväntade punchlines och man inte vet vad man ska svara och därmed så förlorar man debatten. Ben Shapiro är bra på den typen av "suckerpunch" debatter.

Jag tror inte man behöver förlora på abortfrågan. Man behöver bara låta den smälta in lite och få det att handla om FOSTRETS rättigheter. Åkesson var tyvärr dålig på det. Åkesson är dålig när han inte är förberedd och kan rabbla upp sina inövade fraser.

En förändring av SDs abortpolitik nu, att bibehålla vecka 18, skulle nog inte påverka opinionen.
Det Aduktsson gjorde ser jag som värre. Han röstade konsekvent emot ALL abort - eller åtminstone framställdes det så i medierna.
Å andra sidan ser jag det inte som positivt för SD att driva vecka 12 heller, nödvändigtvis. Jag tror inte många röstat på SD för deras syn på abort. Men jag kan ju ha fel.
Citera
2019-10-04, 18:08
Medlem
Den stora kostnadsexplosionen som snart kommer till följd av bl a stora socialbidragskostnader i kommunerna (pga invandring av analfabeter) kommer givetvis att leda till nedskärningar i dagis och skolmat, äldreboenden, färdtjänst och lokaltrafik.

SD kommer här att framstå som de som fick rätt. Hoppas att väljarna straffar 7K rejält.
Citera
2019-10-04, 19:51
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
2019-10-07, 10:34
Medlem
Problemet med SD är att dom har för få invandrare i ledande positioner. Just nu uppfattas partiet som väldigt "svennigt".

Få in lite fler med utländsk bakgrund som syns på valaffischer och partimaterial så skulle SD lätt få fler röster från folk i orten. Kanske 25-30% i nästa val.

Dom gamla väljarna kommer ju inte sluta rösta på Sd. Få in nån snygg kurdisk tjej och så vidare.

Nazister och Flashback-incels som flummar runt kring DFS, NMR, AFS och allt vad dom heter behöver inte SD bry sig om. Dom är ändå helt lost.
Citera
2019-10-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Problemet med SD är att dom har för få invandrare i ledande positioner. Just nu uppfattas partiet som väldigt "svennigt".

Få in lite fler med utländsk bakgrund som syns på valaffischer och partimaterial så skulle SD lätt få fler röster från folk i orten. Kanske 25-30% i nästa val.

Dom gamla väljarna kommer ju inte sluta rösta på Sd. Få in nån snygg kurdisk tjej och så vidare.

Du har ju redan Sara Seppälä som riksdagsledamot, hon får väl anses kvala in som "snygg kurdisk tjej" sedan har du Paula Bieler, ashkenazi och jag tror någon anonym ledamot från Göteborg som är svart och härstammar från Indien.

SD:s kärnbudskap är ju trots allt att vissa människor ska stoppas från att komma hit alternativt sändas tillbaka. Varför skulle någon i "orten" vilja rösta på ett sånt parti? De flesta människor tycker rimligen att ju fler människor från deras egna etniska grupp som finns i landet, desto bättre är det.

Visst, har man fler utomeuropiska företrädare kanske media inte kritiserar just de företrädarna men samtidigt så går man ju på något sätt ut och säger att det egna partiets politik är moraliskt förkastligt... Ska man ställa upp på de "moraliska paradigm" som media ställt upp eller ska man slåss för att den egna politiken ska anses moraliskt legitim?
Citera
2019-10-07, 16:28
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

Nazister och Flashback-incels som flummar runt kring DFS, NMR, AFS och allt vad dom heter behöver inte SD bry sig om. Dom är ändå helt lost.
SD skulle behöva folk som Hanif Bali eller Tino Sanandaji. Det finns givetvis fler lysande exemplar och även helt okända invandrare som skulle kunna göra underverk inom SD.

Men angående Hanif.. Om han menar allvar med det han säger och skriver så förstår jag inte hur han står ut med att sitta kvar i Moderaterna.
Citera
2019-10-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
SD skulle behöva folk som Hanif Bali eller Tino Sanandaji. Det finns givetvis fler lysande exemplar och även helt okända invandrare som skulle kunna göra underverk inom SD.

Men angående Hanif.. Om han menar allvar med det han säger och skriver så förstår jag inte hur han står ut med att sitta kvar i Moderaterna.

Nej du har rätt det är nog många som inte fattar det.
Citera
2019-10-07, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Hade Hanif Bali varit Sverigedemokrat så hade Jimmie Åkesson uteslutit honom hundra gånger om. Jimmie Åkessons idé är ju att man ska vara så snäll och oförarglig som möjligt, annars ska man bort.
Citera
2019-10-07, 20:45
Medlem
Nordelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
Du har ju redan Sara Seppälä som riksdagsledamot, hon får väl anses kvala in som "snygg kurdisk tjej" sedan har du Paula Bieler, ashkenazi och jag tror någon anonym ledamot från Göteborg som är svart och härstammar från Indien.

SD:s kärnbudskap är ju trots allt att vissa människor ska stoppas från att komma hit alternativt sändas tillbaka. Varför skulle någon i "orten" vilja rösta på ett sånt parti? De flesta människor tycker rimligen att ju fler människor från deras egna etniska grupp som finns i landet, desto bättre är det.

Visst, har man fler utomeuropiska företrädare kanske media inte kritiserar just de företrädarna men samtidigt så går man ju på något sätt ut och säger att det egna partiets politik är moraliskt förkastligt... Ska man ställa upp på de "moraliska paradigm" som media ställt upp eller ska man slåss för att den egna politiken ska anses moraliskt legitim?
Men att det inte har med etnicitet att göra. Och den linjen har funkat bra hittills.

AfS finns ju för den som drömmer om en homogen svensk etnostat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in