2019-10-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordelf
Men att det inte har med etnicitet att göra. Och den linjen har funkat bra hittills.

AfS finns ju för den som drömmer om en homogen svensk etnostat...

Det har i princip bara med etnicitet att göra. För mig iallafall. För dig kanske SD handlar om att begränsa aborträtten eller något annat? Däremot är det väl inte säkert att man skulle få fler röster om man tjatar om etnicitet. Valet ifjol gick katastrofdåligt. Drygt 17 procent av rösterna trots att 132 696 personer från utanför EU/EES invandrade. Vad tror du om idèn att SD ska satsa på fler ledande företrädare med utomeuropeisk härkomst, som var def förslag jag publicerade en kommentar till?
Citera
2019-10-07, 22:15
Medlem
Nordelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
Det har i princip bara med etnicitet att göra. För mig iallafall. För dig kanske SD handlar om att begränsa aborträtten eller något annat? Däremot är det väl inte säkert att man skulle få fler röster om man tjatar om etnicitet. Valet ifjol gick katastrofdåligt. Drygt 17 procent av rösterna trots att 132 696 personer från utanför EU/EES invandrade. Vad tror du om idèn att SD ska satsa på fler ledande företrädare med utomeuropeisk härkomst, som var def förslag jag publicerade en kommentar till?
O nej, tycker SD gör rätt i att droppa abortgrejen. Rätt oundvikligt t. o. m.

Jag tror att partiers image är betydligt viktigare än politiska program. Och SD har ett bagage från skinskalleéran som hållit nere partiet i decennier, även bland folk som velat ha en restriktivare migrationspolitik, o. s. v. Den väljargruppen som kommer ihåg de åren kommer under överskådlig tid fortfarande vara väldigt stor. För trots att SD hur länge som helst har stått för öppen svenskhet och så vidare så verkar det ju - om jag får tro dig i alla fall - finnas en och annan som på riktigt tror att SD ska vara ett parti som kämpar för att bevara nån slags "biologisk" (vit) svenskhet, typ. De flesta är inte bekväma med sånt snack och såna idéer. Därför är det nog viktigt att hålla sånt på en armlängds avstånd om man vill komma nån vart. Så det är nog ett utmärkt förslag.

Men som sagt: AfS finns ju redan för den som vill rösta på AfS-politik.
Citera
2019-10-07, 22:26
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Två väktare överfallna och skjutna i en källare i Rinkeby, det grova våldet bara fortsätter och SD kan nog lägga till lite ytterligare stöd i opinionen.
Citera
2019-10-16, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordelf
O nej, tycker SD gör rätt i att droppa abortgrejen. Rätt oundvikligt t. o. m.

Jag tror att partiers image är betydligt viktigare än politiska program. Och SD har ett bagage från skinskalleéran som hållit nere partiet i decennier, även bland folk som velat ha en restriktivare migrationspolitik, o. s. v. Den väljargruppen som kommer ihåg de åren kommer under överskådlig tid fortfarande vara väldigt stor.

Jag skulle snarare säga att det är ett problem att Åkesson köpt bilden av att det var ett jättehemskt parti innan han kom som den store frälsaren. Det är rimligen en bild han borde ha kunnat utmana genom att hänvisa till gamla partiprogram etc. men det har han inte gjort.
Citera
2019-10-27, 11:31
Medlem
grey.eagles avatar
Stockholm was shaken by three explosions in one night last week. But the blasts didn’t even make headlines. With violence rising, the country’s government seems more concerned with downplaying the problem instead of tackling it.
Three explosions in one night would be front page news in any first-world city. But when Stockholm reverberated to multiple blasts in one night last week, national broadcaster SVT’s nightly broadcast was silent, relegating the news to its web coverage instead. One of the targets, a Syrian Orthodox church, had already been bombed twice in the past year.

But in Sweden, explosions no longer make the news. In 2018 there were 162 bombings reported to police, and 93 reported in the first five months of this year, 30 more than during the same period in 2018. The level of attacks is “extreme in a country that is not at war,” Crime Commissioner Gunnar Appelgren told SVT last year.

Ja det finns oändligt med saker som SD kan försöka skapa mera debatter om.

https://www.rt.com/op-ed/471946-sweden-grenade-attacks-immigration/
Citera
2019-11-19, 17:05
Medlem
Haddock93s avatar
Hörde precis att GW Persson har en konspirationsteori att det är högerextrema som smäller alla bomber i Malmö. Jag tycker det känns otroligt långsökt med tanke på att de som utför alla brott är invandrare (inte alla såklart) och att man inte gripit någon som inte är invandrare för alla andra brott typ skjutande av mamman med barnet, rån mot ungdomar osv.

Sen får man inte glömma att svenskar ser GW som någon sorts gud så säkert många, av de som väl läser artikeln, blir tveksamma mot SD återigen.. hoppas folk inte bryr sig och är trött på all högerextremism då bristningsgränsen är nådd.

Vad tror ni? Kommer det påverka SDs kommande siffror? Åtminstone stoppa raketen? Man kan tänka sig att många sossar bara är ett kliv ifrån att byta. Kanske ångrar man sig?
Citera
2019-11-19, 17:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Hörde precis att GW Persson har en konspirationsteori att det är högerextrema som smäller alla bomber i Malmö. Jag tycker det känns otroligt långsökt med tanke på att de som utför alla brott är invandrare (inte alla såklart) och att man inte gripit någon som inte är invandrare för alla andra brott typ skjutande av mamman med barnet, rån mot ungdomar osv.

Sen får man inte glömma att svenskar ser GW som någon sorts gud så säkert många, av de som väl läser artikeln, blir tveksamma mot SD återigen.. hoppas folk inte bryr sig och är trött på all högerextremism då bristningsgränsen är nådd.

Vad tror ni? Kommer det påverka SDs kommande siffror? Åtminstone stoppa raketen? Man kan tänka sig att många sossar bara är ett kliv ifrån att byta. Kanske ångrar man sig?

Jag tror inte det, jag tänkte mer på NMR eller liknande när jag läste det, inte på SD.
Citera
2019-11-19, 17:11
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/iOXYPCDkWk8

Mycket bra intervju med integrationspolisen Ulf Boström från Göteborg.

Han säger att regeringen blundar för problemet.

Kan nog ge SD ytterligare en skjuts i opinionen när fler viktiga människor vågar säga vad man tycker. Fler kommer nog stiga fram nu när SD räknas som största parti och våldet eskalerar. Frågan är om han får behålla jobbet.
Citera
2019-11-19, 17:13
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte det, jag tänkte mer på NMR eller liknande när jag läste det, inte på SD.

Hmm kanske, men samtidigt kan man ju säga ”då är ju det inte så allvarligt om inte det är invandrare som begår brotten”

Fast samtidigt är det illa för om det är NMR eller liknande så har staten helt misslyckats med sin uppgift att gripa någon som ens är i närheten av högerextrem under alla dessa år med grov kriminalitet.
Citera
2019-11-19, 17:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Hmm kanske, men samtidigt kan man ju säga ”då är ju det inte så allvarligt om inte det är invandrare som begår brotten”

Fast samtidigt är det illa för om det är NMR eller liknande så har staten helt misslyckats med sin uppgift att gripa någon som ens är i närheten av högerextrem under alla dessa år med grov kriminalitet.

Staten har ju misslyckats med säkerheten oavsett vem som spränger. De tog en nazist som hade lagt ut två bomber, en utanför en flyktingförläggning som skadade en och en utanför en lokal som kommunister hade. Ett par är sedan tror jag.

Men skulle det visa sig att några sverigedemokrater åker runt och spränger bomber så skulle det ju påverka OU för SD.
Citera
2019-11-19, 17:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Med tanke på hur hårt infiltrerade NMR sannolikt är av polis & säkerhetstjänst så skulle dom inte kunna göra sån här skit utan att polisen kände till det & medvetet valde att titta åt andra hållet.
Citera
2019-11-20, 21:24
Medlem
Jag tror SD skulle tjäna på att gå in mot mitten igen i den ekonomiska politiken och närma sig hur S var på sextiotalet, folkhemsbyggandet. Men ligga kvar på sin invandringspolitik förstås. Då skulle man kunna ta över ännu fler av S/LO-väljarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in