2019-10-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det har legat i tråden och någon dom har jag inte sett men det finns 2 Protokoll och det var bara ansökan om kontaktförbud.
Här är länken till det som 08 la upp där båda Protokollen fanns med.
https://minfil.com/TdXcr764na/Solna_TR_5588-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-08-28_pdf

Någon hann spara ner den och la upp den igen, båda Protokollen är med där från 2019-08-21 och 2019-08-28.
https://minfil.com/Ich0Sb70n7/Karin_Lilja_2019-08-28_nya_man_Protokoll_Solna_TR_5588-19_Slutligt_beslut_pdf

Tack. Det är en helt galen anklagelse från SH. Ljudfilen skulle ju vara en riktig munsbit här.

Det är alltså bara ett kontaktförbud som eftersträvas på inga som helst grunder.
Stackars tjej. Vems ärende går SH här? KLs?
Misstänker att vi hittat kopplingen KL-SH här även om ej bekräftad.

SH kan inte på allvar ha trott att JN skickat de här mejlen.
Han är helt klart påverkad av någon att få till detta kontaktförbud. Man kan ju ifrågasätta hans omdöme rätt rejält tycker jag. Han kanske var förblindad av kärlek?

Förundersökningen som nämns i protokollet är väl den stora om hotmejlen till läkare mfl.
Den blir man nog helt snurrig i kolan av att läsa antar jag.

JN tog det antagligen inte så seriöst eftersom hon endast skickat dit sitt ombud och inte närvarade själv.
Senast redigerad av Avel 2019-10-07 kl. 19:41.
Citera
2019-10-07, 19:49
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack. Det är en helt galen anklagelse från SH. Ljudfilen skulle ju vara en riktig munsbit här.

Det är alltså bara ett kontaktförbud som eftersträvas på inga som helst grunder.

SH kan inte på allvar ha trott att JN skickat de här mejlen.
Han är helt klart påverkad av någon att få till detta kontaktförbud. Man kan ju ifrågasätta hans omdöme rätt rejält tycker jag. Han kanske var förblindad av kärlek?

Förundersökningen som nämns i protokollet är väl den stora om hotmejlen till läkare mfl.
Den blir man nog helt snurrig i kolan av att läsa antar jag.

JN tog det antagligen inte så seriöst eftersom hon endast skickat dit sitt ombud och inte närvarade själv.
Efternamn08 har ju berättat att Olafsen är duktig på data och skulle anlitas av hans förening på rekommendation av Karin, men när dom kollade upp honom så var han straffad och fick inte jobbet.

Jag ser det här som en falsk anklagelse för att än en gång jävlas med HOL och då även ge sig på hans nya kvinnas 20 åriga dotter vilket är riktigt jävla fult

HOL och nya kvinnan är vuxna och advokater så lite svårt att ge sig på dom.
Att ge sig på kvinnans barn är lättare...

Det kan ju vara så att Karin och Olafsen fixade mailen och sen övertygade Karin SH om vem som hade skickat dom. Dupera kan hon ju... SH behöver inte ha varit medveten om att det var falskt.
Senast redigerad av Timeout 2019-10-07 kl. 19:56.
Citera
2019-10-07, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Hon kan inte få förvalta barnens ev aktier det tilkommer den som har vårdnaden om dem!

Ja, jag vet.

Jag svarade på ett inlägg kring vad KL kan tjäna på om HOL dör. Dvs förutom hämnd eller liknande. Om det fanns något hon faktiskt tjänar på? Om det kan vara så att KL i sitt missbruk inbillat sig att hon kan få tillbaka vårdnaden om barnen ifall om HOL dör? (Och därmed ha förvaltningen av alla miljoner)

Det var alltså det ovan jag svarade på. Och JA, jag tror att det kan vara så.
Citera
2019-10-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag kan tänka mig att grunden för supandet lades på nationerna när hon pluggade i Uppsala på 90-talet.

Tror precis likadant.

Alkoholkulturen på högskolor (särskilt de med stark kåraktivitet) är inte att underskatta. Många som sätter grunden för sitt alkoholmissbruk under studietiden på högskola.
Citera
2019-10-07, 20:06
Medlem
Citat:
Efternamn08 har ju berättat att Olafsen är duktig på data och skulle anlitas av hans förening på rekommendation av Karin, men när dom kollade upp honom så var han straffad och fick inte jobbet.

Jag ser det här som en falsk anklagelse för att än en gång jävlas med HOL och då även ge sig på hans nya kvinnas 20 åriga dotter vilket är riktigt jävla fult

HOL och nya kvinnan är vuxna och advokater så lite svårt att ge sig på dom.
Att ge sig på kvinnans barn är lättare...

Det kan ju vara så att Karin och Olafsen fixade mailen och sen övertygade Karin SH om vem som hade skickat dom. Dupera kan hon ju... SH behöver inte ha varit medveten om att det var falskt.

Tror de utnyttjat situationen att SH också fick de konstiga mejl som gick runt halva Sverige och Norge. ”De” såg en chans och tog den.

Skicka dick pics i bilagor till hotmejl till Karolinska känns inte som en KL grej.

Men är det så då är det nog bäst låsa in henne på livstid för då är hon skvatt galen.

Då bör SH och KL varit i relation vid den här perioden då kan man anta.

Saknas fortfarande stöd för att KL och FO är bekanta, förutom det uppenbara som framgår av publicering i pressen.

Som sagt, lite sugen på den där ljudfilen från huvudförhandlingen där SH och IT-vittnet lär berätta vad misstankarna grundar sig på och varför SH vill ha kontaktförbudet. Antagligen superduperad.
Senast redigerad av Avel 2019-10-07 kl. 20:10.
Citera
2019-10-07, 20:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Frågan är hur Efternamn08 kan veta något om ljudfilerna när dom omfattas av sekretess?

Tingsrätten beslutar med stöd av 5 kap. 1 § rättegångsbalken samt 18 kap. 1 § och 35 kap. 5 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) att sammanträdet härefter hålls inom stängda dörrar.
Ordföranden redogör för vad som hittills förevarit i ärendet, förklarar vad dagens sammanträde avser att behandla samt erinrar parterna om att samtliga handlingar som återfinns i tingsrättens akt utgör processmaterial i ärendet.
Parterna utvecklar sin talan.
Fritt partsförhör hålls med Stefan Holmström. Förhöret tas upp på ljud- och bildfil i Vera.
Vittnesförhör hålls på Stefan Holmströms begäran med Julia Lagerström. Hon avlägger föreskriven vittnesed och erinras om dess vikt. Förhöret tas upp på ljud- och bildfil i Vera.

Julia Lagerström begär inte att tingsrätten ska besluta om att hon har rätt till någon ersättning för sin inställelse.
Vittnesförhör hålls på Stefan Holmströms begäran med Kent Karlsson per telefon. Han avlägger föreskriven vittnesed och erinras om dess vikt. Förhöret tas upp på ljudfil i Vera.

Kent Karlsson meddelar att han inte har haft några kostnader för att medverka vid sammanträdet.
Parterna slutför sin talan.
Sammanträdet förklaras åter offentligt.

Efternamn08 mycket bluff och båg blandat med halvsanningar. Vems ärenden går hen?
ALLT på ljudfilerna är det sekretess på så ingen förutom parterna som var i salen vet någon om dom!
Senast redigerad av Timeout 2019-10-07 kl. 20:15.
Citera
2019-10-07, 20:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Tror de utnyttjat situationen att SH också fick de konstiga mejl som gick runt halva Sverige och Norge. ”De” såg en chans och tog den.

Skicka dick pics i bilagor till hotmejl till Karolinska känns inte som en KL grej.

Men är det så då är det nog bäst låsa in henne på livstid för då är hon skvatt galen.

Då bör SH och KL varit i relation vid den här perioden då kan man anta.

Saknas fortfarande stöd för att KL och FO är bekanta, förutom det uppenbara som framgår av publicering i pressen.

Som sagt, lite sugen på den där ljudfilen från huvudförhandlingen där SH och IT-vittnet lär berätta vad misstankarna grundar sig på och varför SH vill ha kontaktförbudet. Antagligen superduperad.
Hittade detta...
Ta en titt på det här och förklara varför JN skulle ha klarat sig igen och hur kan 08 har någon information om pedofilmailen från polisen??? Varför skriva Julia/KL/JN?
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nej nej, ljudfilerna är från misshandel, rån och bedrägeri rättegången. Allt från kontaktförbudsförhandlingen är sekretess. Enligt polisen är SHs anmälan om pedofilmailen nedlagd av åklagare så mailskrivaren Julia/Kl/JN ? Har klarat sig igen.
Citera
2019-10-07, 20:30
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Sommaren 2013 vet jag inte hur journalerna var på, vad jag uppfattar som, en privatmottagning.

Karin berättar:
Den psykiatriska kontakt Karin Lilja hade under sommaren 2013 inleddes med att Henrik Olsson Lilja gav henne ett visitkort från en psykiatriker som han ville att hon skulle gå till. Karin Lilja gick dit för att blidka Henrik Olsson Lilja, men efter att ha träffat psykiatrikern i tio minuter förstod hon att denna psykiatriker varit i kontakt med Henrik Olsson Lilja. Han blev efter att ett visst tumult uppstått hos psykiatrikern misstänkt för olaga frihetsberövande.

HOL berättar:
Han har försökt att få Karin Lilja att gå till en beroendeterapeut samt lämna alkoholprover, men det har hon vägrat. När hon var hos en psykiatriker under sommaren 2013 för att prata om sina beroendeproblem låste hon in sig med sin journal. Man var tvungen att tillkalla polis för att lösa situationen.

Varför Karin ska ha reagerat så på att HOL kanske har pratat med psykiatrikern och be honom ta emot hans fru förstår jag inte. HOL försöker ju få hjälp till henne.
En psykiatriker gör ju sin egen bedömning och går inte enbart på anhörigas uppgifter.

Men kom ihåg... det är mycket svartmålning från Karins sida gentemot HOL i alla dessa dokument och hon vägrar hela tiden att gå med på att hon har alkoholproblem och dom skriver det i domen med från 2015 i sin sammanfattning.

"Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta."

Det kan ju vara så att psykiatrikern ville gå in på hennes alkoholproblem och då tog det hus i helvetet och Karin blev förbannad för hon har ju inga. Vem vet... var hon inte nykter då heller?
En normal, nykter människa gör helt enkelt inte så...

Dömdes psykiatrikern för olaga frihetsberövande eller stannade det vid KLs anmälan?
Citera
2019-10-07, 20:31
Medlem
Intressanta omständigheter är att beslutet i ärendet togs i juni:

Överklagat ärende
Västerorts åklagarkammare i Stockholms beslut 2019-06-04, beslutsnummer AM-67490-19-1

Sammanträdet vi diskuterar är 2019-08-21.

Åklagarens beslut fastställs då av tingsrätten och det meddelas 2019-08-28 inget kontaktförbud.

2019-09-03 kommer nästa beslut som gäller KL och HOL.

Och 2019-09-06 smäller det i trapphuset.

Busy vecka för KL?
Kan man misstänka TVÅ domar som föranlett skjutningen?
Senast redigerad av Avel 2019-10-07 kl. 20:38.
Citera
2019-10-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Dömdes psykiatrikern för olaga frihetsberövande eller stannade det vid KLs anmälan?

Jag tolkade det som att KL anmälde HOL för olaga frihetsberövande för att ha skickat henne till psykiatern?

Help me out here.
Citera
2019-10-07, 20:36
Avslutad
Citat:
Hittade detta...
Ta en titt på det här och förklara varför JN skulle ha klarat sig igen och hur kan 08 har någon information om pedofilmailen från polisen??? Varför skriva Julia/KL/JN?
Finns redan en tråd där historien upprepar sig.

(FB) Hot mot Karolinska Sjukhuset, augusti 2016
Citera
2019-10-07, 20:40
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Jag tolkade det som att KL anmälde HOL för olaga frihetsberövande för att ha skickat henne till psykiatern?

Help me out here.

Riktigt så knasig är hon väl inte, hon vet väl vad som konstituerar ett brott? Det är skillnad på det och falsk tillvitelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in