2019-10-07, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Ja han såg tydligen livsfarlig ut för dessa nervvrak till poliser, en som andra bara skrattar åt.

Jaha, om man ser ut på ett visst sätt så förvandlas kulorna från ett vapen till bomull eller? Och nödvärn handlar inget alls om vad personen framför en GÖR utan bara om hur denne ser ut?

Så då kan man ponera att en rånare också klär ut sig till utvecklingsstörd eller tivoligubbe och så är han helt och hållet fredad från polisingripande, och det är fritt fram för honom att rikta vapen och även då skjuta mot polis också.

Den intellektuella eliten överträffar sig själv hela tiden
Citera
2019-10-07, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Näe precis, det är sådant som ni foliehattar verkar anse är modigt när ni kommer med er högintelligenta inlägg i stil med " höhöhöh blir skraja för ett mongo med leksakspicka höhöhöhöh"

Hade herr nollkupong kunnat ta åt sig av vad som framkommit så hade herr nollkupong också vetat att dom INTE stack in i den mörka grottan,det inte var meningen att dom skulle konfrontera den beväpnade personen, dom var endast där för att söka efter ett vittne/ anmälare och stötte på killen mer eller mindre av en slump, och dom försökte in i det längsta( för mycket anser jag) att backa men det gick inte.

Ja GW som är van att fisa i ett jakttorn är ju verkligen rätt person att uttala sig om det.
Nix.. dom fick larm om en beväpnad person.
Du får läsa på igen
Citera
2019-10-07, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nix.. dom fick larm om en beväpnad person.
Du får läsa på igen
.

Snälla lilla idiot, bara för att dom fick larm om en beväpnad person så innebär det inte att dom här tre kastade sig in i det hela för att spela hjältar. Det gjorde dom inte.

Du får läsa på själv, i den mån du ens kan läsa. Det var återigen inte meningen att dom skulle konfrontera personen, dom letade efter ett vittne/anmälare.

Att vara på plats är INTE samma sak som att störta sig in i något man inte är förberedd på, däremot kan det uppstå situationer som man ej kunnat förutse, och det är en utav anledningarna till varför även vanliga poliser har, och SKALL ha, skjutvapen.
Citera
2019-10-07, 18:58
Medlem
Citat:
Finns nåt som heter riskanalys...polisen har flera års utbildning och tränar mycket att möta våldsman med vapen.

Och där har du den enkla förklaringen, efter att jag tog bort tramset på slutet.

Poliserna såg hotet, tack vare att de hade tillräckligt förstånd att göra en snabb riskanalys insåg de att de var utsatta för ett omedelbart och dödligt hot. I det läget försvarar man sig, man leker inte amatörpsykolog och försöker gissa om GM verkligen har tänkt skjuta eller vilka diagnoser GM kan tänkas ha. Man tar inte heller fram en kikare eller promenerar fram till GM för att utröna om vapnet faktiskt är äkta och skarpladdat.

Den enda åtgärd som inte innebär att GM får chans att skjuta är att man skjuter först. Tack vare sitt agerande säkerställde de att de kunde gå hem efter jobbet istället för att ligga på sjukhus eller bårhus på grund av skottskador. De hade nämligen inte lyxen att få läsa facit och tänka någon månad, de måste utgå från att hotet är verkligt eftersom inget de kände till indikerade något annat.

Tänk att en sån sak ska vara så svår för somliga att förstå. Ni som driver en förtalskampanj och kallar hederliga poliser mördare borde skämmas för er bristande empati och förmåga att se fakta i fallet.
Citera
2019-10-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ja och du kan kanske be någon förklara för dig vad polisens uppgift i samhället är , det är inte att skita i att åka fram då allmänheten ringer om sådana saker. Oavsett hur nybakad man är.

Sen lite hjälp med läsförståelsen. Jag har aldrig skrivit att det fanns garantier för något, tvärtom, så har jag tydligt påpekat att det händer saker man inte riktigt kunnat förutse.

Men deras uppdrag var här alltså INTE att konfrontera gärningsmannen, det skulle insatsstyrkan göra. Däremot kunde dom möjligen ha haft bättre strategi för det NÄR gärningsmannen dök upp, och verkat på ett tidigare stadium. Men det hade knappast inneburit att killens chanser att överleva hade ökat utan snarare tvärtom.

Vill man att det är livrädda poliser som skall komma när man ringer om en beväpnad person.?
Citera
2019-10-07, 19:22
Bannlyst
Citat:
Vill man att det är livrädda poliser som skall komma när man ringer om en beväpnad person.?

Livrädda personer står paralyserade då beväpnad idiot kommer emot dom, det gjorde inte dessa tre. Och återigen, det var inte tänkt att dom skulle säkra personen och ha någon offensiv roll, den biten skulle insatsstyrkan ta hand om
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-10-07 kl. 19:25.
Citera
2019-10-07, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Du talar bara om påhittade händelser och argumenterar mot påhittade åsikter. Halmgubbarna och fantasierna bara sprutar.

En allmänhet ringde in om en person som gick runt med vapen, ingen utav dessa såg först att det var en mongoloid, ingen utav dessa kunde se om vapnet var äkta eller inte.

Vad har jag hittat på menar du?

Och att polisen måste vänta på att se om den andra verkligen kan skjuta kulor med det vapenliknande föremål han riktar mot polisen innan dom får försvara sig är det ju du och dom andra foliehattarna som påstått, eftersom ni hela tiden gapar om " det var ju bara en leksaks picka juhhhhhh duuuuu"
Citera
2019-10-07, 19:38
Medlem
Citat:
Fel folk på fel plats.
Som en brandman som är livrädd under sina uppdrag.
Eller en veterinär som är livrädd för hundar.
Brandmän är understundom rädda. Det är jävligt sunt att vara rädd för det begränsar en från att vara jävligt korkad. Något du borde fundera på kanske...
Citera
2019-10-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Brandmän är understundom rädda. Det är jävligt sunt att vara rädd för det begränsar en från att vara jävligt korkad. Något du borde fundera på kanske...

Man tänker korkat när man är rädd och urkorkat när man är livrädd.
Icke rationella beslut så att säga.
Citera
2019-10-07, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad gör polisen nästa gång ett med downs syndrom rymmer och ev, hittar ett vapen ute?
Jag läste att personer i gäng gömde sina vapen ute
För slippa åka på olaga vapeninnehav vid vid ev husrannsakan.
Bara det jag funderar på här...
De kanske gömmer de så väl men vem vet...

När jag var 14-15 så hängde det en förståndshandikappad kille på samma ungdomsgård som mig och mina kompisar, vi lurade honom lite titt som tätt att skämma ut sig på allehanda sätt och göra div tokigheter( nej det var inte snällt utav oss )

Vid andra tillfällen så vet jag att utvecklingsstörda lurats till värre saker, saker som är brottliga,

Det finns tillfällen då terrorister lurat downiesar att bära på sprängladdningar.

Vad är det som säger då att någon inte kan ha gett en mongoloid ett vapen som han sedan sagt till honom om att han skall gå fram till polisen med och trycka utav?

Inte ens om man märker att den som pekar på en med vapen har downs syndrom så skulle jag säga att denna situation skull bli mindre hotfull
Citera
2019-10-07, 19:53
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
En allmänhet ringde in om en person som gick runt med vapen, ingen utav dessa såg först att det var en mongoloid, ingen utav dessa kunde se om vapnet var äkta eller inte.
Vad har jag hittat på menar du?
Och att polisen måste vänta på att se om den andra verkligen kan skjuta kulor med det vapenliknande föremål han riktar mot polisen innan dom får försvara sig är det ju du och dom andra foliehattarna som påstått, eftersom ni hela tiden gapar om " det var ju bara en leksaks picka juhhhhhh duuuuu"

Du använder ju citat-funktionen här, ändå hittar du hela tiden på egna citat som ingen skrivit. Allt som inte är ordagranna citat från andra FB-användare är ju bara dina fantasier och halmgubbar. Löjligt att argumentera mot sina egna påhittade citat.
Citera
2019-10-07, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Du använder ju citat-funktionen här, ändå hittar du hela tiden på egna citat som ingen skrivit. Allt som inte är ordagranna citat från andra FB-användare är ju bara dina fantasier och halmgubbar. Löjligt att argumentera mot sina egna påhittade citat.

Så du menar att allmänheten direkt såg att det bara var en utvecklingsstörd som lekte med en plastreplika?

Och därför borde polisen ha insett att det bara var någon som ringde på lattjo ihopp om att få Beskåda "en scen"

Så vad hittar jag på?

Han hade inte ett föremål som liknade ett vapen?

Dom visste innan dom sköt att det bara var en leksak?

Berätta nu, för du må tro jag är nyfiken att få veta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in