Citat:
Ursprungligen postat av
EricBe
Så du förstår inte vad ett samhällskontrakt är.
Nej, det låter mest som en fras för att rättfärdiga kriminalitet. Dvs att råna människor som levererar värde, på deras inkomster. Och sedan dela på stöldgodset.
Citat:
Ursprungligen postat av
EricBe
Hur ska jag förklara det tydligare?
Tydligare? Jag har inte sett till någon redogörelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
EricBe
Jag talar inte om "DINA PENGAR" din förbannade mupp. Arvet jag talar om är samhället och landet som generationer på generationer har skapat. Sverige är en av världens äldsta nationalstater som riskerar att gå under inom min livstid.
Vilka tillgångar är det du talar om då? Nu gaggar du om att det inte är lagfarter och finansiella tillgångar som ärvs. Men du lyckas inte tala om var det är för tillgångar du syftar på.
Hur i all världen går du till väga för att misslyckas med det???
Sedan verkar du fullkomligt ha missförstått detta med arv. Om mina föräldrar byggt ett hus så ärver jag det när de dör (förutsatt att de inte sålt det). Så vi ärver just det som dtidigare generationer skapat (om nu inte det förfaller). Sedan verkar du yra om att tidigare generationer skapat marken. Den har funnits i tusentals år. Låt vara tidvis under is. Har du inte gått i skolan alls?
Citat:
Ursprungligen postat av
EricBe
Vad jag är negativ är beslut som tas på lös grund som påverkar landet för alltid. Skolplikten är ett instrument för att få in samtliga ungar i skolan där man förhoppningsvis lär ut läsa/skriva/räkna. Så nej jag är inte emot skolplikten och jag talar om allvarligare saker.
Att du är emot skolplikt följer som en logisk konsekvens ut ditt påstående.
Om du nu insett att du inte är negativ till irreversibla förändringar får du väl ändra dig ang det du är negativ till då. Du har en del att tänka igenom.
Citat:
Ursprungligen postat av
EricBe
Redan idag är ca 40-50% av makten i Bryssel. Man har alltså gett bort suveränitet från det nationella parlamentet.
En konsekvens av det är att du är negativ till Sverige. Länen borde inte ge upp sin suveränitet till staten. Sverige borde avvecklas och länen bli självständiga suveräna stater.
Du har mycket att tänka igenom.