Citat:
Ursprungligen postat av
sammyb0y
Bilen till höger är den som ska hitta en lucka. Du ska inte göra någonting.
Är det tomt bakom och man ligger precis på hastighetsgränsen så släpper man självklart ut den som är på väg in på vägen. Problemet uppstår inte om folk håller hastighetsgränserna, så enkelt är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
sammyb0y
Du som själv erkänner att du gör saker för att jävlas i trafiken, ska du då bli upprörd då någon annan jävlas tillbaka med dig?
Än en gång så hittar du på grejer. Jag släpper in en bil som kommer från höger när det är tomt så långt bak jag kan se, sen blir vi ikappkörda av en bil som kör alldeles för fort. Jag njuter då av att se personen som kör åt helvete för fort bakom, och ligger alldeles för nära och riskerar båda våras liv samtidigt som han stänger in mig och inte ger mig möjligheten att sakta in, lida men jag flyttar nig så fort det bara är möjligt ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
sammyb0y
Tråden visar på faktumet att det är folk med uppblåsta egon som håller till i vänstra filen utan att köra om.

jag hjälper en bil in på vägen när ingen bil bakom är inom synhåll, jag håller hastigheten varken över eller under, jag kör fullt lagligt och flyttar mig så fort jag kan. Bilen som kommer upp bakom kör för fort, håller inte avstånd och bryter alltså mot minst två olika lagar. Ändå tycker du att bilen bakom är en bra förare samtidigt som jag är orsaken till problemet. Heja
Citat:
Ursprungligen postat av
Chabacano
Just den vägsträckan är ju begränsad till 70km/h och då får du ligga kvar till vänster om det är lämpligt. T.ex. om du finner det bättre att göra ett filbyte längre fram. Man får även köra om på höger sida när hastighetsbegränsningen är 70km/h eller lägre.
Absolut, men det hindrar ju inte folk från att ligga tre meter bakom och pressa/boxa in en för det.