2019-10-07, 13:21
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Det finns gott om män som aldrig skulle betala för sex. Båda mina söner pluggar, och deras flickvänner är förälskade i dem. Testa att ta ett kliv ut och granska verkligheten.
Så, om man pluggar då är man inte intresserad av sex?
Jag kan sätta en peng på att de aldrig säger hur de masturberar heller, till dig.

Eller till vad.
Jag tror att du skulle bli överraskad om du visste.
Boys will be boys, du vet.
Citera
2019-10-07, 13:24
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Så här ser jag det:

Det är såklart ingens ansvar att förse losers med sex. Men poängen är väl inte att ni, eller någon annan, har ett ansvar att aktivt skaffa fram sexpartners till män som inte kan få dem på annat håll?

Poängen är snarare att om dessa män lyckas få kvinnor att samtycka till sex med dem så är det de inblandade parternas ensak. Det är den enskilda kvinnans rätt att avgöra vem som ska få ha sex med henne och varför. Varken du eller jag har något med det att göra såvida inte vår egen partner är en av de inblandade parterna.
Exakt, det är så enkelt. Alltid dessa halmdockor från dessa på riktigt mentalt sjuka motståndare. Jag har aldrig hört någon säga att det någonsin skulle vara en rättighet att få sig en flickvän och även om någon skulle säga det är det endast en åsikt
Citera
2019-10-07, 13:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Exakt, det är så enkelt. Alltid dessa halmdockor från dessa på riktigt mentalt sjuka motståndare. Jag har aldrig hört någon säga att det någonsin skulle vara en rättighet att få sig en flickvän och även om någon skulle säga det är det endast en åsikt

1) Men tänk dig att du var en kvinna som var ful, lat, och ville glida fram på en räkmacka på nån mans bekostnad. Helst utan att nånsin behöva ha sex obv.

2) Skulle du då ljuga ihop en massa saker och hoppas på att something would stick?

a) "Tjejerna är tvingade!"

b) "Organiserad kriminalitet!"

c) "Dåligt för samhället!"

d) "Hjärnan är inte utvecklad..."

e) "Om du säger emot mig då hatar du kvinnor!"

3) Kvinnor vet så klart att det är bullshit. Kanske inte de riktiga vansinnes-feministerna som har psykoser, men de flesta kvinnor vet det.

a) De vet också att de själva skulle hora om de kunde.

4) Så du kommer aldrig att ha en ärlig debatt med kvinnor för att de är ute efter att blåsa nån.

a) Det är som att du skulle ha en debatt med en ficktjuv om det är fel att stjäla. Han är inte intresserad av debatten han vill bara ha din plånbok by hook or by crook.
Citera
2019-10-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om du älskade honom hade du försörjt honom och sett till att han hade sex med andra kvinnor.

1) Alla män i princip lever med en kvinna som byter sex mot resurser. Sluta låtsas som att civila kvinnor inte säljer sex.

2) Det finns kvinnor som inte vill leva med sjömän eller piloter. Ska vi förbjuda män från att jobba med det?

1) Copity Cope. Alla män skulle köpa sex om de fick chansen.

2) Precis som alla kvinnor skulle sälja sex om de kunde komma undan med det.
Trög OCH tramsig.
Citat:
Du pratade om en kvinna som lyder order inte om valmöjligheter.
Här är ett typexempel på dina svårigheter att förstå vad som skrivs, och anledningen till att det är värdelöst att försöka diskutera med dig. Din oförmåga att följa och förstå en konversation är enorm.

over-unity skrev:
”Det är din man som bestämmer om du ska hora eller ej, det ska inte du bestämma.”

Jag skrev:
”Nej, det är jag som bestämmer både vem jag har sex med och hur jag tjänar mina pengar. Hade min man velat ha en kvinna som lyder order så hade han valt en sådan, istället valde och väljer han mig.”

Då skrev du:
”Din man har inte fått möjlighet att välja mellan dig och en sån kvinna.”

Jag skrev:
”Jodå, han har alltid haft gott om valmöjligheter.”

Då skrev du:
”Du pratade om en kvinna som lyder order inte om valmöjligheter.”

Mannen jag lever med har alltså gott om valmöjligheter och har möjlighet att välja mellan kvinnor som lyder order och kvinnor som inte gör det. När t.o.m. den enkla nivån av diskussion där saker skrivs tydligt är för svår för dig att förstå finns det ingen mening att försöka föra en diskussion med dig.

Återigen. I rest my case.
Citera
2019-10-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Skulle vilja se dina söner gå runt på en FKK-klubb utan att bli upphetsade.

Du har en otroligt naiv syn. Men det verkar vara vanligt att mammor tror att just deras söner är undantag. Min mamma är likadan.
Visa mig gärna var jag har skrivit att mina söner skulle gå runt på en FKK-klubb utan att bli upphetsade, det är ett påhitt från din sida. Istället för att hitta på saker kan du ju kommentera det jag skrev istället, om att det finns gott om män som aldrig skulle betala för sex.

Gällande mina söner så handlade den diskussionen om ifall de (som alla andra män enligt over-unity) behövde betala för sex eller inte. Det jag skrivit är att de är förälskade i och tillsammans med tjejer som är förälskade i dem, och när man är förälskad är det fullständigt normalt att ha sex utan betalning.

Till skilllnad från din mamma så ser jag det mesta i verkligheten som det faktiskt är, och den verklighetsförankringen är till stor hjälp även för mina barn.
Citera
2019-10-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Så, om man pluggar då är man inte intresserad av sex?
Jag kan sätta en peng på att de aldrig säger hur de masturberar heller, till dig.

Eller till vad.
Jag tror att du skulle bli överraskad om du visste.
Boys will be boys, du vet.
Jösses vad många det är som har svårt med läsförståelsen, försök läs ordentligt innan ni skriver så slipper ni göra bort er.

Det om att det finns gott om män som inte skulle betala för sex och att mina söner pluggar var ett svar på ett inlägg där det påstods att alla män får betala för sex och att mina söner skulle bli övergivna om de förlorar sina jobb och sina pengar.

Med tanke på att jag ganska ofta hör när sönerna och deras flickvänner har sex är jag övertygad om att de har en fullt normal sexlust, och de har alltså flickvänner trots att de inte har speciellt mycket pengar. Däremot har du helt rätt i att de inte diskuterar masturbering med någon av oss föräldrar.
Citera
2019-10-07, 14:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Mannen jag lever med har alltså gott om valmöjligheter och har möjlighet att välja mellan kvinnor som lyder order och kvinnor som inte gör det. När t.o.m. den enkla nivån av diskussion där saker skrivs tydligt är för svår för dig att förstå finns det ingen mening att försöka föra en diskussion med dig.

1) Visa mig kvinnor som lyder order idag. Alla är ju feminister.

2) Män som har options väljer inte kvinnor med feministiska/sex-fientliga åsikter.

Citat:
Gällande mina söner så handlade den diskussionen om ifall de (som alla andra män enligt over-unity) behövde betala för sex eller inte. Det jag skrivit är att de är förälskade i och tillsammans med tjejer som är förälskade i dem, och när man är förälskad är det fullständigt normalt att ha sex utan betalning.

1) Självklart är betalning eller löftet om framtida betalning ett prerequisite för alla civila relationer.

a) Till exempel de flesta kvinnor väljer bort män som är arbetslösa eller inte har en bra ekonomisk framtid.

2) Måttet på om en kvinna värderar en man på riktigt är om hon betalar honom.

a) För att bara sära på benen är gratis för kvinnor.
Citera
2019-10-07, 14:45
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Visa mig gärna var jag har skrivit att mina söner skulle gå runt på en FKK-klubb utan att bli upphetsade, det är ett påhitt från din sida. Istället för att hitta på saker kan du ju kommentera det jag skrev istället, om att det finns gott om män som aldrig skulle betala för sex.

Till skilllnad från din mamma så ser jag det mesta i verkligheten som det faktiskt är, och den verklighetsförankringen är till stor hjälp även för mina barn.

Jag tolkade det som att dina söner tillhörde de män som aldrig skulle köpa sex. Men ok, så tror du alltså inte att det är? Du tror att de mycket väl skulle kunna tänka sig det ifall de inte hade flickvänner?

I så fall är du absolut mer verklighetstrogen än min mamma, och den överväldigande majoriteten av kvinnor, gällande detta iaf.
Citera
2019-10-07, 14:45
Medlem
Babianens avatar
Här är ett exempel på hur civila kvinnor resonerar när det kommer till relationer,

LACK OF ‘ECONOMICALLY-ATTRACTIVE’ MEN TO BLAME FOR DECLINE IN MARRIAGE RATES, STUDY SUGGESTS

Citat:
A shortage of “economically-attractive” men could be to blame for the decline in marriage rates, according to new research.

The study, published in the Journal of Marriage and Family, analysed data collected on recent marriages between 2007-2012 and 2013-2017, which were gathered as part of the American Community Survey’s cumulative five-year marriage statistics.

Citat:
Researchers found that the estimated potential husbands had an average income that was 58 per cent higher than the actual amount unmarried men earn.

The fabricated husbands were also 30 per cent more likely to be employed than real single men and 19 per cent more likely to have a university degree.

The researchers also stated that many racial and ethnic minorities, specifically African American women, were experiencing especially low numbers of economically attractive potential mates.

Additionally, women on both the low end and high end of the socioeconomic spectrum were found to face a harder time finding an economically compatible mate.

“Most women hope to marry but current shortages of marriageable men – men with a stable job and a good income – make this increasingly difficult, especially in the current gig economy of unstable low-paying service jobs,” explains Dr Daniel Lichter, lead author of the study.

“Marriage is still based on love, but it also is fundamentally an economic transaction. Many young men today have little to bring to the marriage bargain, especially as young women’s educational levels on average now exceed their male suitors.”

a) Den här forskaren säger rätt ut att relationer är en ekonomisk transaktion. Är det nån som tror att det är kvinnor som byter resurser mot kuk? Inte det?

b) Det handlar alltså om att kvinnor hyr ut fittan som de har gjort i alla tider.
Citera
2019-10-07, 14:52
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
1) Men tänk dig att du var en kvinna som var ful, lat, och ville glida fram på en räkmacka på nån mans bekostnad. Helst utan att nånsin behöva ha sex obv.

2) Skulle du då ljuga ihop en massa saker och hoppas på att something would stick?

a) "Tjejerna är tvingade!"

b) "Organiserad kriminalitet!"

c) "Dåligt för samhället!"

d) "Hjärnan är inte utvecklad..."

e) "Om du säger emot mig då hatar du kvinnor!"

3) Kvinnor vet så klart att det är bullshit. Kanske inte de riktiga vansinnes-feministerna som har psykoser, men de flesta kvinnor vet det.

a) De vet också att de själva skulle hora om de kunde.

4) Så du kommer aldrig att ha en ärlig debatt med kvinnor för att de är ute efter att blåsa nån.

a) Det är som att du skulle ha en debatt med en ficktjuv om det är fel att stjäla. Han är inte intresserad av debatten han vill bara ha din plånbok by hook or by crook.
Du vet vilka få kvinnor jag syftade på så jag slutade läsa efter punkt 1. Du måste ha koll på din spergighet ibland.
Citera
2019-10-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag tolkade det som att dina söner tillhörde de män som aldrig skulle köpa sex. Men ok, så tror du alltså inte att det är? Du tror att de mycket väl skulle kunna tänka sig det ifall de inte hade flickvänner?

I så fall är du absolut mer verklighetstrogen än min mamma, och den överväldigande majoriteten av kvinnor, gällande detta iaf.
Jag kan ju inte veta det säkert men jag är rätt säker på att de inte skulle köpa sex av två anledningar.

Dels för att de båda har lätt för att få tjejer, men också för att jag vet att det de båda saknar lite nu när de är i förhållanden är jakten, erövringen och den kick det ger.

När min äldste son skulle söka extrajobb på ett företag han vill jobba på när hans utbildning är klar så blev han vansinnig på mig när han fick veta att jag hade hört av mig om det till mannen som äger företaget, sonen ville få jobbet på egna meriter och inte för att han är min son. Den stoltheten är en del av hans personlighet och det gäller troligen även när det gäller sex.
Citera
2019-10-08, 16:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du menar alltså att kvinnor och män kommer att få ta ansvaret och betala priset för mäns aggressivitet, sexualitet och oförmåga att ta ansvar för sina egna liv.

Du verkar helt omedveten om historien och vad som händer runt omkring dig i detta nu och världen i övrigt.

RFSL går idag ut med att sexköp bör avkriminaliseras:

Citat:
RFSL vill avkriminalisera sexköp

Nu vill RFSL avskaffa sexköpslagen och göra det lagligt att köpa sexuella tjänster – om det sker under ordnade former.

RFSL, Riksförbundet för sexuellt likaberättigade, skriver att: ”RFSL menar att den paragraf i brottsbalken som förbjuder köp av sexuella tjänster, sexköpslagen, bör reformeras så att köp av sexuella tjänster, av vuxna som under frivilliga former har sex mot ersättning, inte längre är kriminaliserat.”

Däremot står de fast vid att sexköp där det förekommer brott, som människohandel eller berusning ska förbli olagligt.

Vidare anser de att sexköpslagen är problematisk och att den måste ses över, för att lagen stigmatiserar redan utsatta personer.

– För oss som rättighetsorganisation är det en självklarhet att stå upp för att alla som har sex mot ersättning ska ha tillgång till sina mänskliga rättigheter och till en trygg vardag. Vi ser hur vår kriminaliserande lagstiftning stigmatiserar och skapar stora svårigheter och är glada över att den diskuteras och problematiseras, skriver RFSL:s förbundsordförande Sandra Ehne, på RFSL:s hemsida.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/rfsl-vill-avkriminalisera-sexkop

Det händer grejer! Vi frihetsälskare har alltså Amnesty International, Human Rights Watch och nu RFSL på vår sida. Samt alla de stora internationella sexarbetarorganisationerna.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-10-08 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in