Citat:
Ursprungligen postat av
Pulitzer
Så då tycker du att du ska göra antifeministiskt svammel av alltihop och förminska både döda och överlevande och det som utspelade sig till en vrickad fantasi om feministisk hjärntvätt.
Det här är en av de sjukaste trådstarter jag sett på mycket länge.
Men nu känns det som du vill misstolka mig med flit. Jag säger ju att jag har den största respekt för både offer och överlevande. De som var med på Estonia har naturligtvis inget med med samhällets utveckling mot kulturmarxism och aggressiv feminism under 1900-talet att göra. Det är ju absurt att insinuera.
De båda olyckorna är bara ett tydligt lackmuspapper för skillnaden i mänsklighetens kollektiva medvetande(kynne) vid respektive händelse. 1912 var män och kvinnor just män och kvinnor. 1994 not so much.
Naturliga människor som handlar efter sina biologiska instinkter skapar harmoni tillsammans. Självuppoffring och altruism blir naturligt(Titanic som metafor)
Medan människor som lärt sig att inte lyssna på sig själva utan agerar utifrån subversivt ideologiskt tankegods som de blivit programmerade med, blir istället självupptagna och egoistiska(Estonia som metafor)
Nutidsmänniskan kan inte rå för hur hon blivit, så ingen skuld ska falla på henne.
Mänskligheten har helt enkelt gjort en tragisk resa utför. Jag illustrerade bara med ett exempel.
Hade det istället varit du och jag(eller någon annan som uppfostrats i det moderna samhället) som varit ombord på Estonia, så hade vi gjort likadant, dvs bara fokuserat på att själva överleva.
Det är vårt materialistiska, feministiska och kulturmarxiatiska samhälle som gjort oss till dom vi är i modern tid.
Det är ett kollektivt (modernt) fenomen som finns hos ALLA. Inte bara de som råkade vara ombord på Estonia den aktuella natten, det tror jag du förstår.