2019-10-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Ett exempel skulle kunna vara att döda alla rödhåriga eller låsa in mentalt handikappade i burar.

Feministiska idéer eller teorier uppfyller knappast några sådana krav.

Nja, eftersom jag inte är rödhårig (dock enligt feminister mentalt handikappad) föredrar jag det där framför att bli ihjälskjuten eller att få snoppen avskuren vilket feminister brukar förespråka.
Citera
2019-10-07, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag hade naturligtvis dragit på mig min stålmannen-outfit och bogserat båten i hamn! 😁

Låt mig gissa, du blev provocerad för att jag kritiserade feminismen?

Nja, jag är inte särskilt feminist. Går inte till 'mans hat möten', om det det' du har i tanken. Det vore dock nice, om män ville reflektera lite på historien, där kvinnor intill för 100 år sedan ansågs vara barn.
Citera
2019-10-07, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Nja, jag är inte särskilt feminist. Går inte till 'mans hat möten', om det det' du har i tanken. Det vore dock nice, om män ville reflektera lite på historien, där kvinnor intill för 100 år sedan ansågs vara barn.

Hey, jag vill tro att jag står i främsta i ledet vad det gäller att hylla de kvaliteter som främst kvinnor besitter.
Sjuksyrror etc är samhällets hjältar och borde belönas som sådana och ej erbjudas de urusla arbetsförhållandena som idag, men jag ser inte att feminismen lyfter fram det kvinnliga som en styrka utan de tycks fokusera mer på att få platser i bolagsstyrelser och annan ytlig skit där man vill ha makt enbart för maktens skull.

Därför följer feminismen precis samma princip som den man påstår sig vilja bekämpa. Feminism är ytterst alla kvinnors fiende.
Senast redigerad av RobRoys 2019-10-07 kl. 21:58.
Citera
2019-10-07, 22:01
Avslutad
Citat:
Hey, jag vill tro att jag står i främsta i ledet vad det gäller att hylla de kvaliteter som främst kvinnor besitter.
Sjuksyrror etc är samhällets hjältar och borde belönas som sådana, men jag ser inte att feminismen lyfter fram det kvinnliga som en styrka utan de tycks fokusera mer på att få platser i bolagsstyrelser och annan ytlig skit där man vill ha makt enbart för maktens skull.

Därför följer feminismen precis samma princip som den man påstår sig vilja bekämpa. Feminism är ytterst alla kvinnors fiende.

De kan väl strejka, om de inte är nöjda med lönen. Nu har sjuksystrarna en hyfsat lön, men jobbar för mycket, jätte stressande jobb. Men sant, kvinnor har skulle bliva till 'män' för och klara sig i en mans värld. De kämpar om den samma 'köttbit', som männen. Istället för och ändra på det', som håller människor fast i konkurrens mot varandra.
Citera
2019-10-07, 22:37
Avslutad
Citat:
De kan väl strejka, om de inte är nöjda med lönen. Nu har sjuksystrarna en hyfsat lön, men jobbar för mycket, jätte stressande jobb. Men sant, kvinnor har skulle bliva till 'män' för och klara sig i en mans värld. De kämpar om den samma 'köttbit', som männen. Istället för och ändra på det', som håller människor fast i konkurrens mot varandra.

Exakt! Vi talar samma språk 😋
Citera
2019-10-08, 11:31
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
De jobbar för mycket för att kvinnor före dem som fått andra uppgifter inte längre hjälper till. Det sitter fler i administration av arbetet än som faktiskt arbetar på ett sjukhus.
Ett bisarrt slöseri som gjort svensk vård dyrast i världen.
Citera
2019-10-08, 11:49
Medlem
Citat:
Sjuksyrror etc är samhällets hjältar och borde belönas som sådana och ej erbjudas de urusla arbetsförhållandena som idag, men jag ser inte att feminismen lyfter fram det kvinnliga som en styrka utan de tycks fokusera mer på att få platser i bolagsstyrelser och annan ytlig skit där man vill ha makt enbart för maktens skull.

Kanske anser dessa feminister du föraktar, att just de s.k. "kvinnliga egenskaperna" i form av just kivnnor bör besitta likvärdig makt i samhället och inte bara de s.k. manliga.
Och att det är exakt att just "lyfta fram" kvinnlighetens värde.

Och märkligt hörredu hur ex, nu sjuksköterskors villkor som arbetare förbättras i exakt samma takt som just kvinnor fått makt i samhället....konstigt.
När kvinnor inte besatt makt så skulle kivnnor göra detta arbete gratis, utan lön, utan ens arbetsplats i många fall och ofta med tacken att bli nypt i rumpan av "sjuklingen"
Tänkt på den?
Citera
2019-10-08, 13:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det var i en tänkt emergency situation. I en sådan situation, tror jag ingen läggar sig i, om du tar ungen under armen.
Dumheter!
Inte nog med att några skulle ringa polisen, "white knights" skulle dessutom med viss sannolikhet hinna slå ihjäl den som tar en unge som inte är deras under armen.
Det verkar vara en hel del om att vara man som du inte verkar fatta.
Citera
2019-10-08, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Dumheter!
Inte nog med att några skulle ringa polisen, "white knights" skulle dessutom med viss sannolikhet hinna slå ihjäl den som tar en unge som inte är deras under armen.
Det verkar vara en hel del om att vara man som du inte verkar fatta.

Läs tråden, suck!

(FB) Feminism är fan ren jävla ondska(Exempel)

'Dock tror jag inte exemplet med Titanic vs. Estonia fungerar eftersom Estonias förlisning gick mycket snabbare, det fanns ingen tid till att fundera, bara att agera, varför den fysiskt starke hade bäst förutsättningar att överleva ett sådant scenario'.
Citera
2019-10-08, 18:23
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidden
De snackade om härskartekniker och hur man sätter sig på männen. Ungefär som konspiratoriska feminister drömmer om att patriarkatet gör.

Ja, det är onekligen kärringarna som behärskar alla härskartekniker ute på arbetsmarknaden. Även på gymnasieskolor och universitet, så är det feministpacket som dominerar. Sänd dom till koncentrationsläger, och låt fanstygen få smaka på sin egen medicin.
Citera
2019-10-08, 19:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Ja, det är onekligen kärringarna som behärskar alla härskartekniker ute på arbetsmarknaden. Även på gymnasieskolor och universitet, så är det feministpacket som dominerar. Sänd dom till koncentrationsläger, och låt fanstygen få smaka på sin egen medicin.

Ta med alla kvinnohatande grumpy män då också. Värre pack får man fan leta efter.
Citera
2019-10-08, 19:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Detta gör de genom att ta andra arbetsuppgifter, jobba privat eller jobba utomlands. Det är därför som de stora sjukhusen har sjuksköterska-brist konstant hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in