Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Hey, jag vill tro att jag står i främsta i ledet vad det gäller att hylla de kvaliteter som främst kvinnor besitter.
Sjuksyrror etc är samhällets hjältar och borde belönas som sådana och ej erbjudas de urusla arbetsförhållandena som idag, men jag ser inte att feminismen lyfter fram det kvinnliga som en styrka utan de tycks fokusera mer på att få platser i bolagsstyrelser och annan ytlig skit där man vill ha makt enbart för maktens skull.
Därför följer feminismen precis samma princip som den man påstår sig vilja bekämpa. Feminism är ytterst alla kvinnors fiende.
Kanske anser dessa feminister du föraktar, att just de s.k. "kvinnliga egenskaperna" i form av just kivnnor bör besitta likvärdig makt i samhället och inte bara de s.k. manliga.
Och att det är exakt att just "lyfta fram" kvinnlighetens värde.
Och märkligt hörredu hur ex, nu sjuksköterskors villkor som arbetare förbättras i exakt samma takt som just kvinnor fått makt i samhället....konstigt.
När kvinnor inte besatt makt så skulle kivnnor göra detta arbete gratis, utan lön, utan ens arbetsplats i många fall och ofta med tacken att bli nypt i rumpan av "sjuklingen"
Tänkt på den?