2019-10-07, 13:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Inte nödvändigtvis, även om stenkastande kan vara skäl att låta siggen tala. Men att få vapen riktat mot sig är allvarligare hot än att få stan kastat på sig. Det spelar ingen roll att det är en plastreplika, det kunde man inte veta förrän efteråt.

När jag var barn fick jag en knallröd vattenpistol för att det inte skulle uppstå missförstånd. Då begrep jag inte vad de menade.
Det var redan på 70-talet o inte i Sverige.

Jag klandrar inte poliserna som skjutit.

När det kommer till knivar, basebollträn, hammare, stenkastning o fyrverkeripjäser så anser jag att även det är hot/våld nog för att öppna eld.

Vet folk om att ordningsmakten ska svara med bly så lär tilltagen avta o polisen får ett bättre arbetsklimat.

Jag tror inte på hoppborgar o bullar mot de kriminella. Ska man vinna de boendes tillit i No Go områdena så ska man skjuta gängledarna på torget. Spöa skiten ur de stenkastande småligisterna som trakasserar sin omgivning.
Citera
2019-10-07, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Alltså hela situationen är ju orimlig och helt utan verklighetsförankring eller historik, löjligt av poliserna och olagligt att skjuta folk med downs syndrom...Vilken unge med leksaksvapen blir avrättad nästa gång?

Nej det är helt och fullt inom ramen för nödvärn att skjuta den som riktar vapen mot dom, givet att dom som här INTE kunde veta om vapnet var äkta eller inte.

Det var ingen unge med leksaksvapen, det var en 20 årig mongoloid med en fullt verklighetstrogen replika som lallade runt ute själv, 4 på natten, och inte svarade på tilltal som skrämde livet ur folk.

Det enda som är helt utan verklighetesförankring är att man skulle äga rätt till att hota folk med vapen för att man har downs syndrom, och att andra , som tex polisen, INTE skulle äga rätten att försvara sig. Så är inte fallet, riktar man vapen mot polis så är dom lärda att man skall skjuta direkt mot bålen , och så gör man om man har intresse av att överleva
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-10-07 kl. 13:54.
Citera
2019-10-07, 13:54
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Det daltas för mycket i detta samhälle, varför inte bara göra det enkelt?

Saknar man förstånd att ens klara utav att torka sig själv i röven så skall man INTE ha rätt till eget val, då skall man vara under tillsyn och bakom lås och bom och inte vistas ute själv utan vårdare eller vårdnadshavare. Punkt slut.

Och saknar man förmågan att skilja mellan en yrkeskriminell eller en utvecklingsstörd kille med plastvapen i dagsljus ska man inte vara polis.
Citera
2019-10-07, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Och saknar man förmågan att skilja mellan en yrkeskriminell eller en utvecklingsstörd kille med plastvapen i dagsljus ska man inte vara polis.

Och saknar man förmågan att begripa att kulor från ett vapen får PRECIS samma skadeverkan oavsett hur den som håller i vapnet ser ut så kanske det inte bara var Eric här som hade en extra kromosom.

Och en yrkeskriminell ser alltid ut på ett visst sätt också? Och innan polisen försvarar sig så måste dom alltså enligt den intellektuella eliten gå fram och studera vapnet först så att dom vet om det är äkta eller inte
Citera
2019-10-07, 13:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Är inte yrkeskriminella också störda?
Citera
2019-10-07, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Är inte yrkeskriminella också störda?

Faktum är att jag faktiskt stött på en och annan tungt kriminellt belastad person som faktiskt haft lite mongoloida drag i sitt utseende, ofta har dom ju div diagnoser, vissa som tom är diagnosticerade med utvecklingsstörning( om än inte i den grad som Eric hade)
Citera
2019-10-07, 14:30
Medlem
[quote=antonerik|68932103]Och saknar man förmågan att skilja mellan en yrkeskriminell eller en utvecklingsstörd kille med plastvapen i dagsljus ska man inte vara polis.[/QUOTE

Precis, det fattar nog dom flesta.
Citera
2019-10-07, 14:36
Medlem
Nån som vet vad polisen har för ammu i sina vapen? Efter vad jag hört så är det kulor som splittras i kroppen, stämmer det?
Citera
2019-10-07, 14:43
Medlem
Jofs avatar
Citat:

Låter som ett rimligt krav.
Även som domstolen inte höll med om det, så tror jag poliserna själva, innerst inne, tänker på det sättet och överväger att avsluta sin karriär inom polisväsendet. Eller få något jobb inom polisväsendet där dom inte behöver bära vapen.
Citera
2019-10-07, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Låter som ett rimligt krav.
Även som domstolen inte höll med om det, så tror jag poliserna själva, innerst inne, tänker på det sättet och överväger att avsluta sin karriär inom polisväsendet. Eller få något jobb inom polisväsendet där dom inte behöver bära vapen.

Aha, för en kriminell kan inte se ut på olika sätt eller?

Ahhh, den intellektuella eliten
Citera
2019-10-07, 15:26
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Alltså hela situationen är ju orimlig och helt utan verklighetsförankring eller historik, löjligt av poliserna och olagligt att skjuta folk med downs syndrom...Vilken unge med leksaksvapen blir avrättad nästa gång?

Hade poliserna haft kroppskameror så hade de med största sannolikhet blivit dömda.

Vad gör polisen nästa gång ett med downs syndrom rymmer och ev, hittar ett vapen ute?
Jag läste att personer i gäng gömde sina vapen ute
För slippa åka på olaga vapeninnehav vid vid ev husrannsakan.
Bara det jag funderar på här...
De kanske gömmer de så väl men vem vet...
Citera
2019-10-07, 15:34
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
De flesta förstod nog vad jag menade:
"T.ex. vad händer om det rör sig om en galning med skarpladdat vapen och man inte ingriper? Riskerar tredje person att skadas?
Om en sådan galning rör sig i mina trakter, vill jag att polisen ska avvakta och följa på avstånd? Nej!"

Klassiskt fall av hindsight bias. Back to midget school.

Nej det kan det inte, polisen skjuter inte rationella människor som begår rationella handlingar.
Om du haft problem med polisen så beror det på en anledning och däri ligger mýcket självrannsakan.

Det var fortfarande ingen galning, och han var fortfarande inte beväpnad. Det var en kille med med Downs syndrom och en leksakspistol. Polisen trodde något, nästa gång tror de något om dig eller en anhörig till dig. med facit i handen fortsätter du att upprepa dina lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in