Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Det är en frihetlig värd vi lever i vilket innebär man kan bete sig riktigt illa utan att för den delen begå en olaglig handling.
För att handskas med dom som inte klarar att provoceras av dom som beter sig illa har vi i demokratisk ordning stiftat lagar som tydligt ska visa var den definitiva gränsen går.
- Ingen ska förledas tro att LW,s aktiva roll i triangeldramat kommer ses som en förmildrande omständighet i domskälen. Att inte förstå detta är en anledning vilket gjort det för smärtsamt för en del, kanske inte så kloka, medlemmar att närma sig sanningen om vad som ledde fram till mordet.
- Åter: Det psykosociala atmosfären vilken fått mördaren(na) att begå brottet som utmäts i lagens strängaste straff intresserar mig mer än att se någon lagförd för mordet. Det har säkert visat sig i mina inlägg och grovt misstokats som att jag försvarar både gärningsman och gärningen.
Det hämmar tråden om det ska hysch hyschas och ljugas om vad som förevarit mordet för att man inte förstår dessa enkla samband.
Det är frapperande att dom som säger sig stått LW fysiskt nära är dom som kände hennes liv allra minst. Man ser inte med ögonen man ser med hjärnan Sh.Holmes.
Ett relativt bra inlägg från dig, men jag förstår inte varför du hela tiden framställer dig som att du vet vad som hände, hur LW var?
Ja jag kände LW, men hur mycket kände jag henne, kände jag den riktiga LW? Vissa delar av henne kände jag, andra inte alls.
Det psykosociala atmosfären, ja den är den springande punkten och orsak till mordet, nej LW var inte perfekt, hon gjorde många fel. Men hon var inte den slyna och terroristen som du gärna utmålar henne som. Varför gör du så gärna det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Energizer666
det är svårt att förklara för någon som inte förstår
Där dök du upp, som den ovälkomna gästen i vilket sammanhang som helst.
Du har fortfarande inte svarat på varför du avgudar SD och försvarar honom ihärdigt för allt?
Hade ni en lokal swingers avd? Är han din idol? Måste du följa honom i allt?
Har du ingen egen vilja, utan är du lika ryggradslös som JG?
Hur man kan umgås så tajt med en misstänkt mördare, försvara honom från alla former av avskyvärda handlingar, otrohet, våld, hot och ofredande, MORD, varför? Många av oss vill veta.