2019-10-07, 08:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
En fundering trots att inlägget inte var till mig...

Jag tror inte att det är så enkelt att LW "bara" ville ha med SD in på fika (misstänker att hon var ganska färdig med det förhållandet vid den tiden).

Undrar vad SD/LW blev oense om... det vet vi inte men en tanke.
Kan det vara så att geo-bidraget skulle redovisas?
Kanske varken LW eller SD ville berätta för polisen vad som egentligen låg bakom bråket i bilen?
LW ville ge SD en chans att fixa sin (ev) redovisning och ville reda ut det. Av någon anledning misstänker jag att det kan röra sig om ganska mycket pengar (obs misstänker).

Det är intressant vad de bråkade om. De tjafsade om allt möjligt.

Själva fikat, var nog bara språngbrädan till att det urartade.
Det kan ha varit groll innan och L*ena bjöd in SD för att försöka bjuda till och försöka släta över bråket. Nu ville inte SD det och tjafset fortsatte och spårade ur.
Citera
2019-10-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Det kan ha varit groll innan och L*ena bjöd in SD för att försöka bjuda till och försöka släta över bråket. Nu ville inte SD det och tjafset fortsatte och spårade ur.
"De tjafsade om allt möjligt".

Vad tänker Du om att det ev tjafsades om någon ekonomisk redovisning... kanske SD/HD hade mycket att förklara/redovisa.
Jag misstänker som sagt att bråket kan ha handlat om annat än att LW ville ha in SD på födelsedagsfika (för sitt eget höga nöjes skull).

Kanske stod det mer på spel för de inblandade och att det inte var något varken SD eller LW berättade om för polisen.
Citera
2019-10-07, 09:19
Medlem
Citat:
Tack för svar!

Då förstår jag hur Du menar...

Ingen förtjänar så klart att bli mördad!

Du som håller på med geo... vet Du om det startades upp någon förening i samband med geo-eventet i Örebro?

Ingen aning, det kan nog girlgrissom svara på
Citera
2019-10-07, 09:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
"De tjafsade om allt möjligt".

Vad tänker Du om att det ev tjafsades om någon ekonomisk redovisning... kanske SD/HD hade mycket att förklara/redovisa.
Jag misstänker som sagt att bråket kan ha handlat om annat än att LW ville ha in SD på födelsedagsfika (för sitt eget höga nöjes skull).

Kanske stod det mer på spel för de inblandade och att det inte var något varken SD eller LW berättade om för polisen.

Jag håller med. Jag tror inte fikat i sig var det bråket handlade om, bara startskottet till att det spårade ur..

Är lite dåligt insatt i tiden för det ekonomiska spelet och geotouren just nu. Kan det passa in i tid?
Jag kan tänka mig att SD mycket väl kan ha gått över gränser, precis som med annat han har visat sig ha svårt att balansera. Lite "jag går var jag vill, jag parkerar var jag vill " attityd som @gloriouslife skrev en gång. Hur det ligger till vet vi inte nu.

Jag tycker att arenan för "tjafs" verkar ha brett ut sig till diverse områden och det skulle inte förvåna mig om det handlade om sådant bråk.

Jag kan tänka mig att LW var en envis person, som kanske inte drog sig för att hävda sin ståndpunkt. De arenor som kan ha blivit aktuella att fortsätta bråk på kan förutom geocahingarenan, HDs (SDs?) vilja att tillgodoräkna sig cacher på ett diskutabelt sätt kan mycket väl ha handlat om oegentligheter om de ekonomiska bidrag som geocachingen erhållit. Jag tror inte att L*ena skulle blunda för sådant om hon upptäckt något.

Vi får väl se om något framkommer av Honans gräv.
Citera
2019-10-07, 09:56
Medlem
Citat:

Kan det möjligtvis ha handlat om att LW👤 ville ha tillbaka sin dörrnyckel som hon tidigare hade anförtrott till SD👤 hade hon fått nog av han's mycket sena nattliga besök då hon ock barnen låg och sov ?

SD👤 kom ju en gång på ett av sina nattliga besök till LW👤 som objuden vid 02:00-tiden på sen-natten då LW👤 och barnen låg och sov .... resten kan du lista ut själv, det vill säga, vad LW då sade till SD angående henne och barnen.

Mvh/ JokerⓂ@nnen
Citera
2019-10-07, 10:04
Medlem
Ofredanden med sms/mms när hon skulle på FAD m ML. Knogar på huvudet när hon skulle iväg m ML i helgen. Mördades när hon skulle till Norge med JH. Hm...

Var befann de sig egentligen när knogandet skedde? Kan det ha varit vid en skog där SD ville att hon skulle utföra en tjänst i hans gren? Bullfika hemma mitt i natten? Nej, tror inte det. Båda ljuger om saken, tror jag.
Kan mycket väl handla om en nyckel som JM är inne på.

Den "målade" versionen av knoganmälan finns/fanns hos någon som läckt den till media. Vore intressant att få se den i omaskat format.
Citera
2019-10-07, 10:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag tycker ditt resonemang säger det mesta om din inställning. Ständigt LWs fel, det var hon som provocerade fram det ena efter det andra, provocerade hon fram mordet också?

Nonsens som framställer henne som labil? Om någon ströp och knoggnuggande dig, är du labil då, är det nonsens?

Nej jag kritiserar inte dem som inte kände de inblandade, bara de som skriver här och förespeglar att de vet vad som hände, vems "fel" det var osv. Snoris t.e.x skriver hela tiden om hur LW var trots att han inte har en susning.

Visst jätteroligt med en präst som viger ett par och sedan har en affär med brudgummen för att sedan mördas.
Jättekul.

Det är en frihetlig värd vi lever i vilket innebär man kan bete sig riktigt illa utan att för den delen begå en olaglig handling.
För att handskas med dom som inte klarar att provoceras av dom som beter sig illa har vi i demokratisk ordning stiftat lagar som tydligt ska visa var den definitiva gränsen går.

- Ingen ska förledas tro att LW,s aktiva roll i triangeldramat kommer ses som en förmildrande omständighet i domskälen. Att inte förstå detta är en anledning vilket gjort det för smärtsamt för en del, kanske inte så kloka, medlemmar att närma sig sanningen om vad som ledde fram till mordet.

- Åter: Det psykosociala atmosfären vilken fått mördaren(na) att begå brottet som utmäts i lagens strängaste straff intresserar mig mer än att se någon lagförd för mordet. Det har säkert visat sig i mina inlägg och grovt misstokats som att jag försvarar både gärningsman och gärningen.

Det hämmar tråden om det ska hysch hyschas och ljugas om vad som förevarit mordet för att man inte förstår dessa enkla samband.

Det är frapperande att dom som säger sig stått LW fysiskt nära är dom som kände hennes liv allra minst. Man ser inte med ögonen man ser med hjärnan Sh.Holmes.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-07 kl. 10:34.
Citera
2019-10-07, 10:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ofredanden med sms/mms när hon skulle på FAD m ML. Knogar på huvudet när hon skulle iväg m ML i helgen. Mördades när hon skulle till Norge med JH. Hm...

Var befann de sig egentligen när knogandet skedde? Kan det ha varit vid en skog där SD ville att hon skulle utföra en tjänst i hans gren? Bullfika hemma mitt i natten? Nej, tror inte det. Båda ljuger om saken, tror jag.
Kan mycket väl handla om en nyckel som JM är inne på.

Den "målade" versionen av knoganmälan finns/fanns hos någon som läckt den till media. Vore intressant att få se den i omaskat format.

Ja, kanske vi får det en dag om det blir ett åtal? Letade rätt på GilGrissoms skärmdumpar på de maskade dokumenten från artikeln i NA, men tyvärr är länkarna döda.

Bilder kommer från denna artikel:
https://www.na.se/logga-in/unik-grafik-jakten-pa-en-utpekad-mordare-169-dagar-efter-mordet-pa-lena-wesstrom

4/11-18:
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Skärmdumpar på delar av den publicerade texten samt bilder:

Citera
2019-10-07, 10:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
"Jag är rädd, säger en kvinna. Mördaren finns därute. Vad händer om jag går ut i tidningen och pratar".

"Så tänkter många även om de får vara anonyma".

Jag har citerat detta inlägg förut.
Hoppas att vittnen vågar prata nu när SD sitter inne.
Citera
2019-10-07, 10:45
Medlem
Citat:
Jag har citerat detta inlägg förut.
Hoppas att vittnen vågar prata nu när SD sitter inne.
Eftersom han inte är dömd, så kan man väl inte vara helt säker på att han faktiskt är mördaren? Eller det kanske han är, men de lyckas inte hitta såna bevis att han blir insydd utan frias?
Citera
2019-10-07, 10:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja, du tycker att åklagare/polis ska bortse från historiken mellan SD och brottsoffer?

Ord står mot ord, det gick inte att bevisa vad som hade hänt.
Det var väl det SD hävdade, att LW vägrade lämna bilen?

Men hade SD gjort vad han kunde för att få henne lämna bilen? Dvs det "normala" människor gör; upprepa sin begäran flera gånger, kanske öppna dörren för den som man vill ska lämna bilen, ta på axen, armen med samma begäran. Och om det inte hjälper, kanske ta i handen och visa genom att dra.
Det finns en mängd andra metoder som är mer "normala" att ta till i denne situation om inte detta hjälper; t ex att tala om att man själv går hem (några minuters promenad från LW) och att man nu måste låsa bilen, var vänlig lämna bilen), eller att man nu kör bilen hem till sig själv, och i detta fall kommer jag att går ur och låsa bilen hemma.

De flesta människor börjar inte puckla på sina bekanta i liknade situation. Även om det i lagen står att du har rätt att göra det för att få ut personen.

Jag tror att våldet inte var avsett för att få ut L*ena ur bilen. Jag tror att det handlade om det de hade pratat om/bråkat om. Jag tror också att våldet var mer omfattande än vad han själv hävdade. Tyvärr gick det inte att styrka, då det knoggnuggades i huvudsvålen. Men det var tillräckligt hårt för att ett örhänge skulle deformeras.

Man ska inte glömma att hängande örhängen sitter i det mjuka örat och för att deformera det krävs en del våld för att kunna klämma ihop det så mot kind eller hals.

Jag litar inte på att SD berättar sanningen. Jag litar på MV som berättar om en man som milt uttryckt "slirar på sanningen".

För att skydda befolkningen från onormala lagstridiga handlingar som den LW företog sig när hon vägrade lämnade bilen har vi/samhället stiftat lagar som nödvärnsrätt som ger ägaren rätt att använda det våld som behövs för att få den lagstridiga att lämna ägarens egendom. Det är löjligt att kalla nödvärnsrätten för onormal till försvar för det onormala som otvetydigt är att ge sig rätt att uppehålla sig i annans bil mitt i natten.

Edit: Om du ändå inte förstår hur fel du har ska du få en mer pedagogisk uppgift av mig.
Ställ dig vid en bensinmack mitt i natten och dra upp någons bildörr och sätt dig i bilen och onormalt vägra gå ut så ska vi se hur lång tid det tar innan du får på nöten av den alldeles normala ägaren.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-07 kl. 11:08.
Citera
2019-10-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är en frihetlig värd vi lever i vilket innebär man kan bete sig riktigt illa utan att för den delen begå en olaglig handling.
För att handskas med dom som inte klarar att provoceras av dom som beter sig illa har vi i demokratisk ordning stiftat lagar som tydligt ska visa var den definitiva gränsen går.

- Ingen ska förledas tro att LW,s aktiva roll i triangeldramat kommer ses som en förmildrande omständighet i domskälen. Att inte förstå detta är en anledning vilket gjort det för smärtsamt för en del, kanske inte så kloka, medlemmar att närma sig sanningen om vad som ledde fram till mordet.

- Åter: Det psykosociala atmosfären vilken fått mördaren(na) att begå brottet som utmäts i lagens strängaste straff intresserar mig mer än att se någon lagförd för mordet. Det har säkert visat sig i mina inlägg och grovt misstokats som att jag försvarar både gärningsman och gärningen.

Det hämmar tråden om det ska hysch hyschas och ljugas om vad som förevarit mordet för att man inte förstår dessa enkla samband.

Det är frapperande att dom som säger sig stått LW fysiskt nära är dom som kände hennes liv allra minst. Man ser inte med ögonen man ser med hjärnan Sh.Holmes.

Ett relativt bra inlägg från dig, men jag förstår inte varför du hela tiden framställer dig som att du vet vad som hände, hur LW var?
Ja jag kände LW, men hur mycket kände jag henne, kände jag den riktiga LW? Vissa delar av henne kände jag, andra inte alls.

Det psykosociala atmosfären, ja den är den springande punkten och orsak till mordet, nej LW var inte perfekt, hon gjorde många fel. Men hon var inte den slyna och terroristen som du gärna utmålar henne som. Varför gör du så gärna det?

Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
det är svårt att förklara för någon som inte förstår

Där dök du upp, som den ovälkomna gästen i vilket sammanhang som helst.
Du har fortfarande inte svarat på varför du avgudar SD och försvarar honom ihärdigt för allt?
Hade ni en lokal swingers avd? Är han din idol? Måste du följa honom i allt?
Har du ingen egen vilja, utan är du lika ryggradslös som JG?

Hur man kan umgås så tajt med en misstänkt mördare, försvara honom från alla former av avskyvärda handlingar, otrohet, våld, hot och ofredande, MORD, varför? Många av oss vill veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in