2018-11-04, 10:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
15 bokstäver, överstrykningen ser ut att vara något längre. Kan vara grafiken som spökar. Det är absolut en väldigt intressant tolkning av dig.
För man undrar ju varför är det sekretessbelagt?
"Det ska vara ett ..............."

Jag misstänker att du är rätt ute här...

Det är möjligt men om ni t.ex. tittar på ordet "målsägande" och jämför det med längden på det överstrykna ordet? Det är minst dubbelt så långt.

Edit: Det ser dessutom ut som att det är fler än ett ord som är överstrykna. Har sparat bilden och tittat i förstoring.
Citera
2018-11-04, 10:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(mitt fetade)
Riktigt så har det väl inte sagts/skrivits tidigare?
Tvärtom var det. Då.
Har du nya uppgifter som skulle stödja din version av vem av dem som "ville mer"?

Som jag minns det har det inte skrivits något alls om vem av de två som ville mer.
Det har dock av polisens Mats Nylander och som jag minns det, även av SDs advokat sagts att det var en av dem som ville mer:

"– En av parterna ville mer än den andra, säger polismannen Mats Nylander som utredde misshandelsärendet 2017."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/
Citera
2018-11-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Något som jag undrar över är ett överstruket ord som handlar om den anmälda misshandeln (ja, det står "misshandel" på flera ställen!): "Det var ett ....................." Skulle det svärtade ordet kunna vara "våldtäktsförsök" i originaldokumentet?

Tycker du inte att det rimmar väldigt illa med att
hon ville få med han in i huset.
Citera
2018-11-04, 10:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Mikael Nykvist på polisens avdelning för grova brott meddelar att han inte kan ställa upp på intervju förrän tidigast om ett par veckor.

"Jag måste försöka disponera mina krafter på de absolut viktigaste uppgifterna och fokus ligger på arbetet", skriver han i ett mejl.
Många följer nätforumet Flashback där mordet på Lena Wesström diskuteras i tusentals inlägg. Flera gånger varje dag uppdateras tråden med nya svar. Vissa är rena spekulationer, några elaka, snaskiga och insinuerande, andra sansade och relevanta.

Tack!!
Ja, vi bör verkligen tänka på vad vi skriver här inne!
Jag tänker återigen på det mycket tragiska mord som hände i mitt grannskap för något år sedan. I FUP kunde man sedan läsa hemska saker som barnen berättade om att de hade läst på nätet om mordet. De frågade förhörsledaren om det var sant det som skrivits....

Den meningen har etsat sig fast i mitt huvud sedan dess...
Citera
2018-11-04, 10:47
Medlem
Citat:
15 bokstäver, överstrykningen ser ut att vara något längre. Kan vara grafiken som spökar. Det är absolut en väldigt intressant tolkning av dig.

Jag misstänker att du är rätt ute här...

Det kanske är sekretessbelagt för att det inte gick till åtal.
Citera
2018-11-04, 10:51
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Har du möjlighet att citera några delar ur artikeln?

"Jag är rädd, säger en kvinna. Mördaren finns därute. Vad händer om jag går ut i tidningen och pratar".

"Så tänkter många även om de får vara anonyma".
Citera
2018-11-04, 10:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Något som jag undrar över är ett överstruket ord som handlar om den anmälda misshandeln (ja, det står "misshandel" på flera ställen!): "Det var ett ....................." Skulle det svärtade ordet kunna vara "våldtäktsförsök" i originaldokumentet?

Citat:

Jag misstänker att du är rätt ute ute här...

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för tipset!
Intressant att få se örhängena i bild. Intressant också att NA skriver att ett örhänge gick sönder. I mina ögon ser det inte trasigt, utan deformerat ut, precis som tråden anger.

Skärmdumpar på delar av den publicerade texten samt bilder:

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-04 kl. 10:57.
Citera
2018-11-04, 10:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är möjligt men om ni t.ex. tittar på ordet "målsägande" och jämför det med längden på det överstrykna ordet? Det är minst dubbelt så långt.

Edit: Det ser dessutom ut som att det är fler än ett ord som är överstrykna. Har sparat bilden och tittat i förstoring.

Ja, det kan nog vara flera ord.
Men om det står t ex "misshandelsärende" då finns det ju ingen anledning att styka över ordet/orden?

Ett av orden misstänkt?
Misstänkt ...........våldtäktsförsök?
Misstänkt ...........???????
Citera
2018-11-04, 10:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det kanske är sekretessbelagt för att det inte gick till åtal.

Det har du kanske rätt i. Det låter mycket troligt.
Citera
2018-11-04, 10:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
"Jag är rädd, säger en kvinna. Mördaren finns därute. Vad händer om jag går ut i tidningen och pratar".

"Så tänkter många även om de får vara anonyma".

Usch, det är ju det man har tänkt.
Citera
2018-11-04, 10:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, det kan nog vara flera ord.
Men om det står t ex "misshandelsärende" då finns det ju ingen anledning att styka över ordet/orden?

Ett av orden misstänkt?
Misstänkt ...........våldtäktsförsök?
Misstänkt ...........???????
Det enda vi vet är väl att hon anmälde SD för misshandel efter ett bråk i en bil i januari 2017:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Sedan har det blivit mycket spekulationer här i tråden:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-11-04 kl. 11:12.
Citera
2018-11-04, 10:57
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Kan det överstrykna bestå av tre ord " .....försök till våldtäkt...." Tjugo tecken inkl två space?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in