Denna händelse verkar vara ett "kärt barn" för dig. I stort sett är det enda som intresserar dig i denna tråd?
Bilincidenten/misshandelsanmälan är ju det sekretessbelagda material man gick ut med när LW hade hittats död. I vilket syfte kan man naturligtvis undra, men nog måste väl tanken här ha varit just att allmänheten skulle göra en koppling mellan den här anmälan i januari 2017 och LW:s död i maj 2018. Det handlar alltså om vad som tycks utgöra själva grunden för åklagare Åsa Hidings misstankar mot SD, och det är väl just därför det här är intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns inget som säger att L*ena vägrade gå ur bilen om du läser noga i artiklarna nedan.
/.../
Det finns ju andra artiklar än de du hänvisar till i ditt inlägg. Kolla i Metro t.ex.:
"hon får för sig"
" kräva ett samtal"
"hon vägrar"
"provokationen"
"Kanske för att hon själv anser den överdriven"
"förhastat sig"
"ändå hon som framstår som aggressivt offensiv."
"labilt att anmäla"
"hennes ilska eller sårade känslor"
Om SD däremot:
"någon som inte vill prata mitt i natten"
" hon ombeds göra det"
Dessa ord är enbart från detta inlägg. Från andra inlägg som du har gjort om denna händelse kan man hitta ytterligare ord som ursäktar SDs handlingar och skuldbelägger L*enas.
Det säger mycket om vem du anser har ansvaret för vad som hände.
Många människor anser inte att man slår andra, knoggnuggar någon hur som helst.
Det krävs för de flesta att en person har gått långt över en gräns.
Den gränsen borde vara att man upprepade gånger vägrar, vägrar fast man kanske går över på andra sidan och öppnar passagerardörren och säger :varsegod och gå ur. Kanske en hand på axeln, armen.
Jag tror att L*ena hade gått ut då...
Bra urbenat, nötis! Det är just såna här klarsynta fraseringar som belyser inställningen hos en del skribenter!
Bilincidenten/misshandelsanmälan är ju det sekretessbelagda material man gick ut med när LW hade hittats död. I vilket syfte kan man naturligtvis undra, men nog måste väl tanken här ha varit just att allmänheten skulle göra en koppling mellan den här anmälan i januari 2017 och LW:s död i maj 2018, ett och ett halvt år senare. Det handlar alltså om vad som tycks utgöra själva grunden för åklagare Hidings misstankar mot SD, och det är väl just därför det är intressant.
Det finns ju andra artiklar än de du hänvisar till i ditt inlägg. Kolla i Metro t.ex.:
Man kan undra om hon började bli irriterad på att bara vara någon som han låg med , antar att hon menade att hennes födelsedag icke fick ignoreras och annat som hon tyckte var viktigt .
Kan tänkas att SD insåg att det hon var ute efter inte alls var något som han såg fram emot , särskilt när HD hade ställt ultimatum till honom .
Tror att SD ville få LW att förstå detta , och att hon skulle sakta men säkert; backa ur hela historien utan tjat och tjafs och utan att ifrågasätta varför !?
(Spekulation )
-vad tror Ni ?
Senast redigerad av landbandy 2019-10-06 kl. 22:42.
Man kan undra om hon började bli irriterad på att bara vara någon som han låg med , antar att hon menade att hennes födelsedag icke fick ignoreras och annat som hon tyckte var viktigt .
Kan tänkas att SD insåg att det hon var ute efter inte alls var något som han såg fram emot , särskilt när HD hade ställt ultimatum till honom .
Tror att SD ville få LW att förstå detta , och sakta men säkert backa ur hela historien utan tjat och tjafs och utan att ifrågasätta Varför !?
Spekulation -vad tror Ni ?
Det var 1,5 år innan ultimatum. Jag tror det var kulmen på en diskussion dom haft under hela bilresan.
T.o.m. SD förstår och tycker det var korrekt att man först intresserade sig för honom pga att LW anmält honom 2 ggr, oavsett utgången.
Du verkar av märklig anledningen däremot aldrig släppa det.
Är inte det märkligt.
EDIT. Det meddelandet av SD var uppe idag(igen). Leta får du göra själv, om du misstror mig.
Jag förstår inte vad du menar med att man skall "släppa" de här anmälningarna. Som jag har förstått det är ju det här själva grundbulten i misstankarna mot SD, och alltså en omistlig del av faktaunderlaget för den som vill bilda sig en uppfattning om vad det här handlar om: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-10-06 kl. 23:34.
Jag förstår inte vad du menar med att vi skall "släppa" de här anmälningarna. Som jag har förstått det är ju det här själva grundbulten i misstankarna mot SD, och alltså en omistlig del av faktaunderlaget för den som vill bilda sig en uppfattning om vad det här handlar om: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Det var LWs anmälningar som för 1,5 år sedan väckte intresset hos polisen direkt. Ja.
Nu har fallet utretts betydligt djupare och pågått i 1.5 år, man har massor med förhörsmaterial genomgånget, resultat från NFC, tekniska och digitala analyser mm och jag tror att själva bilincidenten inte är prio ett längre.
Senast redigerad av Remark 2019-10-06 kl. 23:36.
Det var LWs anmälningar som för 1,5 år sedan väckte intresset hos polisen direkt. Ja.
Nu har fallet utreds betydligt djupare och pågått i 1.5 år, man har massor med förhörsmaterial genomgånget, resultat från NFC, tekniska och digitala analyser mm och jag tror att själva bilincidenten inte är prio ett längre.
Tycker du inte att det vi faktiskt vet utgör skäl nog att misstänka honom?
Självklart, han befanns skäligen misstänkt på bl.a. det.
Nu är han häktad på sannolika skäl för mord på LW.
Det är väl högre än så. Jag har inte koll exakt på de där olika stegen, men man höjde ju ytterligare ett snäpp nu vid den senaste omhäktningsförhandlingen.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-07 kl. 00:05.
Det är väl högre än så. Jag har inte koll exakt på de där olika stegen, men man höjde ju ytterligare ett snäpp nu vid den senaste omhäktningsförhandlingen.
Det nästa och sista steget är åtal. Och åklagaren och dennes team närmar sig det målet. Men när vet ingen.