Det du skriver ligger nog närmast sanningen. Både SD och HD torde ha haft motv att mörda LW.
Precis: Att krossa någons ansikte beror oftast på hat och/eller svartsjuka (Som typ Tova Moberg och Lotta Rudholm, för att nämna 2 andra)
Ice of Queen har varit ute på burkletning med kvinnorna i familjestammen. Ann* Karm*nsbo gjorde dem sällskap. Dessa tycks inte tro att HD är en iskall mördare som krossar ansikten.
Det lär nog bli ett åtal så småningom eftersom det finns teknisk bevisning och vittnen.
Fortsättning följer.
Javisst är det ett "omfattande skriftligt material" som polis/åkl arbetar på men hur många hårda/tekniska bevis som verkligen finns vet vi inte.
Och det finns väl knappast några vittnen till själva mordet? Iaf ingen som vill prata.
En serie av söndrande händelser som slutar med mord sker på grund av en förbjuden relation, svikna löften, högmod, avundsjuka, tävlingslystnad, fusk och svartsjuka i sökandet efter att stå i ett skenbart ljus av berömmelse?
SD "tvingade" i stort sett LW att börja med GC och hon var ganska trögstartad, men när hon väl kom
igång under juli -14 blev hon biten och SD upplevde att det var hans förtjänst som läromästare - han skrev i loggar om sin stolthet och glädje över hennes bedrifter. Historiskt ses en annorlunda ton i GC-loggningarna från SD och LW mellan höstarna -14 till -15. Det var en tid då HD knappt nämndes eller syntes till alls i loggarna. På statistiken ser det ut som att hon varit ute och cachat, men tittar man på text och bilder är det tydligt att hon bara varit med ytterst få tillfällen. HD tillgodoräknar sig dock alla tidigare loggar från tiden innan GC-spliten från SD. Hon fixade eget GC-konto juli -17 - alltså långt innan skilsmässoansökan lämnas in till TR. HD behåller statistiken för alla fångade cacher som togs av antingen SD, HD eller båda innan hon valde att ordna med eget konto. Kan det vara så att LW hade åsikter om saken och ifrågasatte att HD behöll alla tidigare cacher där det var helt uppenbart att hon inte varit med och bidragit eftersom det var LW som hade hjälpt SD under deras magiska storhetstid?
SD har enligt tråduppgift skrivit till Charkoals vän att LW blev besviken *hösten/vintern 16/17. Kan ordet "besviken" vara hans överslätande förklaring till varför hon gjorde en polisanmälan 3/11 -16 som hon sen återtog? Letsdoit uppmärksammade tråden på att SD hade två veckor innan LW:s anmälan skrivit i en GC-logg att han råkat radera ALLA sina bilder i mobilen. Kan bilderna i hans mobil ha bevisat att han var en Peeping Tom? Hur som helst, så måste LW:s "besvikelse" ha varit stark eftersom hon gjorde en polisanmälan och kunde visa upp en stor mängd meddelanden från den nu för mord Sannolikt Misstänkte SD...
* länk till Charkoals inlägg: www.flashback.org/sp68562199
Styrde HTD projektet THOS GT med järnhand?
Vad hände i Geogruppen som arrangerade THOS GT - blev LW dissad av TeamDavidss*n vid den andra releasen av cacher i juni -17?
Vad kan de övriga medlemmarna i arrangörsgruppen för THOS GT berätta om hur projektet fungerade och hur Generalen HTD agerade?
Vad kan den f d medlemmen SuperGo*fy i Team Fem femma berätta om varför konstellationen med SD, LW och JG upplöstes?
Är SD den som vill styra och ställa i alla sammanhang? Var LW den som ifrågasatte och blev en nagel i ögat?
Region Örebro angående THOS GT
Enligt L*na K*ihl på Region Örebro utgick inga pengar till privatpersoner, men i texten nedan framgår tydligt att Örebrokompaniet har stöttat projektet, så vidare svar om det ekonomiska får nog grävas hos dem, men det kanske inte blir så lätt med tanke på deras uppenbara okunskaper som Sveriges Radio har rapporterat om i veckan.
Nedan citerat svar från LK Region Örebro: Utdrag ur lägesrapport juli-sept 2017 där Geotour finns omnämnt:
”Sveriges första Geotour är förmodligen regionens nyaste och hetaste besöksanledning denna sommar. GeoTouren har lockat besökare från hela Sverige men också flera andra länder. Det lockar allt från barnfamiljer till äventyrslystna vuxna i alla åldrar. Invigningen besöktes av ca 300 deltagare från flera länder, och tv, radio och tidningen var på besök för att uppmärksamma släppet. Geotour binder samman besöksmål i hela regionen och vi kan visa upp även de lite mer udda platserna som inte alltid hittas av turisten.
Fakta 2016-11-20: 8000 loggade cacher, 1240 personer har deltagit i Touren, 5 länder har registrerats, 61 % av de som loggat någon cache reste till regionen för att göra detta.
I december beslutades att vi kommer att utveckla Geotour vidare under 2017. Under våren har arbetet med en utökning av geotouren pågått. Det har tyvärr inte löpt helt smärtfritt, men nu finns i alla fall en ny kulturinriktning på geotouren. Ett stort event med ca 400 deltagare arrangerades också[b] med hjälp av Örebrokompaniets projekt stora evenemang samt ideella krafter från regionens geocahcing-community. Geo-tour avslutas i och med att turistprojektet avslutas. Geo-tour gav inte det internationella genomslag vi hoppats på, även om det lockat besökare från flera olika länder har vi beslutat att det kräver för mycket tid och pengar att fortsätta arbetet. Geo-tour sågs från början som en kampanj, som nu får sitt avslut.”
Angående ovan citerade text. De beslutades i december -16 att Geotour skulle utvecklas under -17, men det löpte inte smärtfritt av någon anledning. Vad hände? Enligt Region Örebro så bytte den medarbetaren som arbetat med projektet till en annan tjänst, men eftersom något händer mellan SD/JG/LW under mars/april -17 (unfriendningar på Fb) får jag en känsla av att det även kan ha något att göra med intriger i arrangörsgruppen för GT-projektet.
Det kan ha varit en stor besvikelse för HTD att inte GeoTour hade den genomslagskraft som Region Örebro, Örebrokompaniet och de 4 destinationerna hade hoppats, men Regionen kunde väl ändå ha låtit den särskilda internetsidan för Touren ha fått ha sin plats kvar som historik - varför togs den bort så snabbt? Cacherna och de intressanta platserna finns ju fortfarande kvar att besöka i regionen. Kan det vara så att Regionen ansåg att GC-folket var en samling pinsamma stollar som med sina medhavda matlådor och kaffetermosar inte bidrog ett dugg till att öka besöksintäkterna?
Det blev en serie av motgångar för SD under året mellan -17 till -18. Kränkt, sårad, lämnad och det stora projektet skulle ej stöttas mer. LW och HD hade roligt på egen hand med andra spännande cachare. LW planerade olika projekt med JH i Stockholm och behövde ingen hjälp av SD längre. Det kan ha svidit enormt i SD inre och hans knäckta självkänsla klarade inte fler motgångar - minsta lilla blev en utlösande faktor?
"I december beslutades att vi kommer att utveckla Geotour vidare under 2017. Under våren har arbetet med en utökning av geotouren pågått. Det har tyvärr inte löpt helt smärtfritt, men nu finns i alla fall en ny kulturinriktning på geotouren. Ett stort event med ca 400 deltagare arrangerades också[b] med hjälp av Örebrokompaniets projekt stora evenemang samt ideella krafter från regionens geocahcing-community. Geo-tour avslutas i och med att turistprojektet avslutas. Geo-tour gav inte det internationella genomslag vi hoppats på, även om det lockat besökare från flera olika länder har vi beslutat att det kräver för mycket tid och pengar att fortsätta arbetet. Geo-tour sågs från början som en kampanj, som nu får sitt avslut."
För att skriva offentligt att "samarbetet inte löpt
helt smärtfritt" så måste det nog ha varit ganska
stora samarbetsproblem.
SD antydde väl något liknande om "många starka viljor"?
"Kräver för mycket tid och pengar" kan man ju fundera på
vad det betyder. Tiden för att göra cacherna lägger ju
de ideellt arbetande CO:arna.
Pengar: det kan väl inte vara så mycket?
50K till groundspeak har ju nämnts och sedan
kostnad för coins.
Instämmer att det är konstigt att kommunen tog
bort internetsidan. Oavsett om touren avslutades
så var den ju bra PR för kommunen.
SD: "Upp som en sol, ner som en pannkaka."
"Det bidde bara en tummetott."
Ja det är synd om barnen men det blir väl så när ego styr.
De verkar varit helt besatta av denna geocaching.
Nu sitter han ju där han sitter i häktet och en stundande rättegång så småningom här.
Kumlas innergård är väl förhoppningsvis bredare än 161 meter så en eller två cachgömmor får nog plats därinne som han kan försöka få de som ”sitter inne ” att leta efter , i brist på annat ?
Javisst är det ett "omfattande skriftligt material" som polis/åkl arbetar på men hur många hårda/tekniska bevis som verkligen finns vet vi inte.
Och det finns väl knappast några vittnen till själva mordet? Iaf ingen som vill prata.
Jadå det tror jag det finns, teknisk bevisning och vittnen som förhörs här under hösten.
Var L*ena en person som hade en aura som inte kunde glömmas så lätt ?
Så det enda som fick gärningsmannen att glömma henne ,var att ha sönder hennes ansikte ?
Mysko , det är väl bara att ignorera en människa som man inte gillar ?
Varför så upprörd?
Kan du inte bara svara ja eller nej på en enkel fråga utan att försöka klistra på andra etiketter fabricerade efter dina fantasier?
Har du sett hoten som LW sagt sig fått av SD? Varför anmälde isåfall inte du dem, om nu LWs omdöme inte räckte till mer än skitanmälningar som ofredande och "misshandel" för en situation hon själv provocerat fram? Olaga hot behöver väl inte nödvändigt anmälas av den som mottar dem?
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men du vet alltså inte med säkerhet om några egentliga hot har framförts mot LW från SD?
Utan det är andrahandsuppgifter?
Fick du ens kännedom om dem före mordet, eller är det något som blivit känt bland "alla" hennes vänner efter LW hittades mördad?
Det fetade, nyss gnällde du på hur någon kunde vara oförskämd att ens posta när de inte kände de inblandade personligen. Det ärju inte många av LWs närmaste vänner som postat här. Det är ju en person, men som dock delvis motsäger det du uppger. Den personen uppgav ju att LW hade förväntat sig att hennes förhållande med SD skulle fördjupas och kanske bli officiellt.
Det andra stycket i det fetade. Ja, jag tycker det är märkligt om LW inte har anmält framförda hot om hon anmält saker som "misshandeln". Nej, jag trivialiserar inte våld mot kvinnor, men trots allt avskrevs "misshandeln" med motivering att lagen ger visst utrymme till fysiskt tvång i situationer som den beskrivits av målsägande själv. I lagens mening begår hon en provokation som man har rätt att agera mot när hon försöker tvinga sig kvar i bilen. Det behöver man nog inte vara jurist för att ha en uppfattning om ens.
För övrigt är jag inte alls någon kvinnohatare, tvärtom kanske. Men könstillhörigheten ger inte i sig en ursäkt till irrationellt beteende. Med LWs utbildning så är såväl förhållandet med SD som hur hon hanterar det med "skräpanmälningar" (om det nu fanns hot som skulle kunnat anmälas) rätt så märkligt.
Fanns konkreta hot borde det väl inte varit svårt för LW att anmäla dem (istället för nonsens som framställer henne själv som labil). Så min tanke är att det kanske i slutändan inte var faktiska hot av den typ som är straffbara, utan kanske mer att de för LW i hennes situation uppfattades obehagligt för att situationen var det. Förhållandet var inte spännande längre, utan lite solkigt och skitigt.
Du måste väl erkänna att en präst som raggar på en i ett par hen vigt är som gjort för lumpna skämt? Även om händelseutvecklingen blivit en annan, att hon inte mördats och kanske gift sig med SD i sinom tid?
Vilka trådsanningar menar du att jag skulle skapat?
Jag tycker ditt resonemang säger det mesta om din inställning. Ständigt LWs fel, det var hon som provocerade fram det ena efter det andra, provocerade hon fram mordet också?
Nonsens som framställer henne som labil? Om någon ströp och knoggnuggande dig, är du labil då, är det nonsens?
Nej jag kritiserar inte dem som inte kände de inblandade, bara de som skriver här och förespeglar att de vet vad som hände, vems "fel" det var osv. Snoris t.e.x skriver hela tiden om hur LW var trots att han inte har en susning.
Visst jätteroligt med en präst som viger ett par och sedan har en affär med brudgummen för att sedan mördas.
Jättekul.
Jag tycker ditt resonemang säger det mesta om din inställning. Ständigt LWs fel, det var hon som provocerade fram det ena efter det andra, provocerade hon fram mordet också?
Nonsens som framställer henne som labil? Om någon ströp och knoggnuggande dig, är du labil då, är det nonsens?
Nej jag kritiserar inte dem som inte kände de inblandade, bara de som skriver här och förespeglar att de vet vad som hände, vems "fel" det var osv. Snoris t.e.x skriver hela tiden om hur LW var trots att han inte har en susning.
Visst jätteroligt med en präst som viger ett par och sedan har en affär med brudgummen för att sedan mördas.
Jättekul.
Anstränger du dig för att inte begripa eller måste man vara övertydlig med dig? Man kan ju önska att vi bedöms av våra medmänniskor efter våra ädla tankar och våra fina känslor men i verkligheten definieras vi till största delen av omgivningen utifrån vårt beteende.
Det är inte att hon knoggnuggas som gör att hon framstår som labil. Det är att hon får för sig att kräva ett samtal med någon som inte vill prata mitt i natten, att hon vägrar gå ur bilen fastän hon ombeds göra det, det är just den provokationen som får till konsekvens att det inte anses ha styrkts att någon misshandel ägt rum och åklagaren följaktligen avskriver ärendet. Även denna "misshandel" anmälan vill LW ta åter precis som den tidigare anmälan om ofredande. Kanske för att hon själv anser den överdriven? Dock, jag tänker att LW under denna period av någon anledning är vred eller sårad, det är vad jag tror anmälningarna inom 3 månaders mellanrum så att säga "står för" (sedan är det kanske lättare för en del att vara rädd än att tillstå att de förhastat sig?). Sedan är det svårt att i detta läge sia om hennes ilska eller sårade känslor beror av att hon haft felaktig förväntning på förhållandet med SD eller om SD varit ett rövhål. Men det kanske skymtar något om det i en eventuell FUP.
LWs känslor var säkert verkliga, oavsett hon var vred eller ledsen, men i bilincidenten var ändå hon som framstår som aggressivt offensiv. Därav att det är labilt att anmäla just detta. Varför inte anmäla hoten om de verkligen finns?
Du som var så mån om att stävja trådsanningar varifrån har du fått att hon "ströps"?
Innan LW dödades så levde hon.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-06 kl. 20:22.
Anstränger du dig för att inte begripa eller måste man vara övertydlig med dig? Man kan ju önska att vi bedöms av våra medmänniskor efter våra ädla tankar och våra fina känslor men i verkligheten definieras vi till största delen av omgivningen utifrån vårt beteende.
Det är inte att hon knoggnuggas som gör att hon framstår som labil. Det är att hon får för sig att kräva ett samtal med någon som inte vill prata mitt i natten, att hon vägrar gå ur bilen fastän hon ombeds göra det, det är just den provokationen som får till konsekvens att det inte anses ha styrkts att någon misshandel ägt rum och åklagaren följaktligen avskriver ärendet. Även denna "misshandel" anmälan vill LW ta åter precis som den tidigare anmälan om ofredande. Kanske för att hon själv anser den överdriven? Dock, jag tänker att LW under denna period av någon anledning är vred eller sårad, det är vad jag tror anmälningarna inom 3 månaders mellanrum så att säga "står för" (sedan är det kanske lättare för en del att vara rädd än att tillstå att de förhastat sig?). Sedan är det svårt att i detta läge sia om hennes ilska eller sårade känslor beror av att hon haft felaktig förväntning på förhållandet med SD eller om SD varit ett rövhål. Men det kanske skymtar något om det i en eventuell FUP.
LWs känslor var säkert verkliga, oavsett hon var vred eller ledsen, men i bilincidenten var ändå hon som framstår som aggressivt offensiv. Därav att det är labilt att anmäla just detta. Varför inte anmäla hoten om de verkligen finns?
Du som var så mån om att stävja trådsanningar varifrån har du fått att hon "ströps"?
Denna händelse verkar vara ett "kärt barn" för dig. I stort sett är det enda som intresserar dig i denna tråd?
Det finns inget som säger att L*ena vägrade gå ur bilen om du läser noga i artiklarna nedan. Du själv gör den tolkningen. För så kan man tolka det.
Men man kan också tänka sig att hon bara har sagt "jag vill prata färdigt först". Det kanske var så att SD omedelbart tog greppet om nacken, så fort hon sagt att hon ville prata.
Bad han henne att gå ur bilen ytterligare en gång? Eller flera gånger? Vägrade hon då? Sa hon nej? Eller tog han greppet direkt?
Jag tror att bråket innan är orsaken till en irritation hos SD, därför vill att hon ska gå ur bilen. När hon då vill prata mer, då kommer all den irritationen som har legat där (och kanske uppdämd vrede sedan länge?) ut. Men på någon nivå kontrollerar han sig och istället i frustrationen knoggnuggar han henne. Kanske direkt?
Kanske ville han göra något annat? Mer? Tillbakahållen vrede i viss mån?
Jag tror att hon kände ett djupt obehag. Inte bara av knoggnuggningen. Jag tror att hon kände starkt obehag av att han hade den vreden och hur han hanterdae den.
Från NA: "Paret satte sig i 44-åringens bil för att prata. Lena satte sig på passagerarplatsen fram. De ska sedan ha börjat att tjafsa "om allt möjligt". När mannen bad Lena att kliva ut ur bilen förklarade hon att hon ville prata klart först.
Mannen ska enligt anmälan då ha hävt sig över passagerarsidan och lagt sin högerarm om Lenas nacke. Han ska sedan ha dragit ned henne mot växelspaken och gnuggat sina knogar mot hennes huvud. I samband med det skadades örhänget.
Polisen har maskat och hemligstämplat den allra största delen av förundersökningen. Nio sidor med bilder är hemligstämplade."
"De satte sig då i hans bil och började tjafsa "om allt möjligt". Mannen bad Lena Wesström att lämna bilen men hon svarade att hon ville prata klart först. Det var då han misshandlade henne, enligt hennes berättelse."
"hon får för sig"
" kräva ett samtal"
"hon vägrar"
"provokationen"
"Kanske för att hon själv anser den överdriven"
"förhastat sig"
"ändå hon som framstår som aggressivt offensiv."
"labilt att anmäla"
"hennes ilska eller sårade känslor"
Om SD däremot:
"någon som inte vill prata mitt i natten"
" hon ombeds göra det"
Dessa ord är enbart från detta inlägg. Från andra inlägg som du har gjort om denna händelse kan man hitta ytterligare ord som ursäktar SDs handlingar och skuldbelägger L*enas.
Det säger mycket om vem du anser har ansvaret för vad som hände.
Många människor anser inte att man slår andra, knoggnuggar någon hur som helst.
Det krävs för de flesta att en person har gått långt över en gräns.
Den gränsen borde vara att man upprepade gånger vägrar, vägrar fast man kanske går över på andra sidan och öppnar passagerardörren och säger :varsegod och gå ur. Kanske en hand på axeln, armen.
Massa ord som inte betyder någonting.
Visst du, LW var agressiv som ville prata... inte SD som tog strypgrepp och använde våld 🙄