2019-10-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BompaLore
Hans smeknamn Mondo korresponderar till en av de största leverantörerna av
Stavhoppsmaterial, Mondo!
Lite lattjo..

Smeknamnet kommer från hans pappas kompis som är från Italien. Han fick det när han var 7 år och slog sitt första världsrekord (för sin åldersgrupp). Mondo betyder värld på Italienska.

Mondo, märket, levererar mer material än bara stavhoppsgrejer.
Citera
2019-10-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Jag insåg att jag kanske uttryckte mig lite otydligt. Det jag menade var att i svenskarnas ögon är han svensk så länge han hoppar högt och vinner medaljer. Men skulle han åka dit i ett dopingtest så blir han ganska snabbt en fuskande amerikan. (Vilket jag hoppas och tror att han inte gör.)

Självklart är det lättare att gilla någon som gör bra ifrån sig, än någon som fuskar 🤷‍♀️ Vad vill du säga med det?
Citera
2019-10-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterbrain
Mamman kommer nog lära honom hjälplig svenska, men inte på kort sikt. Det skulle nog vara ordnat redan om familjen bedömt att detta haft betydelse i större kontrakt med skandinaviska / europeiska sponsorer.

Han pratar svenska, men känner sig mer bekväm med engelskan (suprise!).
Citera
2019-10-06, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Är det bara jag som tycker han skriker gayikon?
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Skriker gayikon p.g.a. det gamla signum att vara piercad i vänster öra.
Bögometern ger helt klart utslag. En gammal bögpolare berättade en gång för mig att det kan variera i vilket öra fikusar har ringen. Vad jag hört har fler bögar ringen i höger, men vissa har den, som Armand, i vänster.

Att han haft flickvän tidigare (eller har...) är inget avgörande tecken på att han är hetero.

Om ett par år öppnas kanske hans garderob och...

Citat:
Ursprungligen postat av monsterbrain
Han har fått en del finnar. Finnens kusiner kvesor o blemmor verkar också börja hälsa på i nian. Kanske stressrelaterat. Eller något annat?
Armand har både blivit längre och tyngre i år. Nån tidning skrev i somras att han gått upp 6 kg och växt 2cm.

Steroidkur?
Senast redigerad av carnefice 2019-10-06 kl. 01:59.
Citera
2019-10-06, 14:05
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnefice
Bögometern ger helt klart utslag. En gammal bögpolare berättade en gång för mig att det kan variera i vilket öra fikusar har ringen. Vad jag hört har fler bögar ringen i höger, men vissa har den, som Armand, i vänster.

Att han haft flickvän tidigare (eller har...) är inget avgörande tecken på att han är hetero.

Armand har både blivit längre och tyngre i år. Nån tidning skrev i somras att han gått upp 6 kg och växt 2cm.

Steroidkur?
Han kanske är en omvänd historia av de afghanska flyktingbarnen, egentligen är han 17år. Hur gammal var han - 20? Då är det inte orimligt att man växer en hel del under dem sista åren. Fortsätter han med längd när han är 22 så kan vi börja spekulera, men det tyder mest på en sjukdom än doping.
Ungdomar som tränar som eliter får en gratis steroidkur genom att deras kroppar utsöndrar så mycket hormon av träningen.
Citera
2019-10-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carnefice

Steroidkur?

Att fortfarande växa när man är 18 år som kille är ju relativt vanligt.
Citera
2019-10-06, 20:16
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Jag insåg att jag kanske uttryckte mig lite otydligt. Det jag menade var att i svenskarnas ögon är han svensk så länge han hoppar högt och vinner medaljer. Men skulle han åka dit i ett dopingtest så blir han ganska snabbt en fuskande amerikan. (Vilket jag hoppas och tror att han inte gör.)

Kan han Svenska? Har lite svårt för såna som tävlar för Sverige, men inte kan ett ord svenska...
Citera
2019-10-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Kan han Svenska? Har lite svårt för såna som tävlar för Sverige, men inte kan ett ord svenska...

Lite men inte särskilt bra..
Citera
2019-10-06, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Han kanske är en omvänd historia av de afghanska flyktingbarnen, egentligen är han 17år. Hur gammal var han - 20? Då är det inte orimligt att man växer en hel del under dem sista åren. Fortsätter han med längd när han är 22 så kan vi börja spekulera, men det tyder mest på en sjukdom än doping.
Ungdomar som tränar som eliter får en gratis steroidkur genom att deras kroppar utsöndrar så mycket hormon av träningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Att fortfarande växa när man är 18 år som kille är ju relativt vanligt.
Duplantis ser nästan dubbelt så ung ut som många av dessa.. Armand växer nog, på sitt sätt, i sin takt. Jag tror egentligen inte på steroider.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Lite men inte särskilt bra..
Well, han intervjuas som sagt bara på engelska. Även om han kan lite svenska, sätts han aldrig på svenska-prov av svenska journalister... Frågan är vem som skulle toppa en lista av svenska friidrottare som kan minst svenska? Armand Duplantis, Arrhenius-bröderna, Aregawi, Adhanom eller...
Citera
2019-10-06, 23:07
Medlem
Hur är förhållandet mellan Mondo och Lavillenie? Fransmannen är väl 30+ och ogift, så vitt jag vet. Mer än en gång har man sett att de kramas lite för kärleksfullt efter Mondos hoppande. Rätt vad det är kan vi få se lite hångel på madrassen om paret inte lär sig att behärska sig bättre.
Citera
2019-10-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Hur är förhållandet mellan Mondo och Lavillenie? Fransmannen är väl 30+ och ogift, så vitt jag vet. Mer än en gång har man sett att de kramas lite för kärleksfullt efter Mondos hoppande. Rätt vad det är kan vi få se lite hångel på madrassen om paret inte lär sig att behärska sig bättre.
Renaud Lavillenie är gift med Anais Lavillenie (Poumarat). Duplantis och han verkar vara bra polare, finns bilder på dom ihop med bar överkropp tätt intill varandra tom...

Armand kanske i stället kan spana in 2015 års VM-guldmedaljör i stavhopp - homosexuelle Shawn Barber...

Skämt åsido, Armand Duplantis är nog hetero.
Senast redigerad av carnefice 2019-10-06 kl. 23:42.
Citera
2019-10-06, 23:44
Medlem
bushuss avatar
Citat:
Nej. Enda gången han sagt något ord på svenska låter det precis som när en amerikan lärt sig en fras utantill.

De pratar inte svenska hemma, och han är född, uppväxt och bor i USA. De har sagt i en intervju att enda anledningen till att han representerar Sverige är att det var mycket svårare att komma med i amerikanska friidrottslandslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in