2019-10-06, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Swipe:ade höger på en snygg tjej (kände inte igen henne först), vilket visade sig vara en tjej på jobbet, kände inte igen henne för att vi inte arbetar nära. Visst jag tkr att hon är snygg, men det här känns av ngn anledning lite udda då vi sällan utbyter meningar på jobbet. Har ngn erfarenhet av att matcha med folk på jobbet? Slutade det bra? eller ska man skita i det?

Ni har väl inte matchat ännu? Om hon är snygg så är sannolikheten såpass låg att du inte ens behöver oroa dig över en potentiell matchning.

Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Ok grabbar. Bestämde mig idag för att för första gången catfisha med en modell. Totalt 3 stycken bilder.

Varför gör jag det här? Inte nödvändigtvis för att lura tjejer på något sätt. Vill helt enkelt bara se om appen funkar och om skitsnacket om algoritmer just är skitsnack.

Har använt tinder med mina egna bilder senaste 3 veckorna och raderat och öppnat mitt konto igen för att leva på mina "noob-boosts". Gick väl inte så bra men snittade ändå runt 20 matchningar + 14 likes tills det "hängde sig" och noob-boosten försvann.

Sparat som sagt 3 bilder från en modell i USA. Har skrivit på beskrivningen så det ska verka lite seriöst.

Skapade profilen för 10 minuter sedan och swipat höger på alla.

Resultatet efter 10 minuter lyder som följande: Först fick jag 6 likes, sen blev det 14 likes och nu har jag 19 likes. Det kommer som sagt bli fler.

Redan nu kan man konstatera att appen verkligen funkar om man ser bra ut. Kvinnor ser verkligen dig och det är otroligt många kvinnor som swipear antingen vänster/höger. Kan swipea igen om 11 timmar så vi får se om matchningarna har trillat in. Har en matchning nu än så länge men likesen bara strömmar in. Återkommer med uppdateringar.

Uppdatering: blev 33, sen 48 och nu 88 en timme senare.

Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Ja, att utseendet är det viktigaste har ju provats av liknande tester gång på gång så dina resultat är helt i linje med konsensus.

Japp, att utseende (typ) är det enda som spelar någon roll har man fått bekräftat för sig 1000 gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa-123
Var på dejt i höstas med en ifrån tinder. Nåväl först hos henne och helgen efter kom hon hem till mig. (Sov över osv). Men hon var inget för mig. Nu 3 veckor senare ska jag på dejt nästa helg (middag och gott att dricka). Så visst fasen funkar tinder fortfarande. Det viktigaste tror jag är hur man formulerar sig när man skriver till en ny matchning och visar att man absolut INTE är desperat.

Lycka till alla 😂

I och med just den ständiga bekräftelsen så blir jag förvånad hur dessa typer av inlägg fortfarande uppkommer.^
Grattis, Tinder fungerar kanske för dig, men för cirka 80% av appens män är det annorlunda. Du utelämnar dessutom vital fakta såsom hur snygg du är, dina krav, hur snygga tjejerna är samt i vilken åldersgrupp du befinner dig i (då 35+:are har det betydligt lättare än 18-25 åringar.
T.ex. klart man anser Tinder fungera för en om man är en 8:a som nöjer sig med en 4:a.
Citera
2019-10-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeryTPL
Ni har väl inte matchat ännu? Om hon är snygg så är sannolikheten såpass låg att du inte ens behöver oroa dig över en potentiell matchning.

Japp, att utseende (typ) är det enda som spelar någon roll har man fått bekräftat för sig 1000 gånger.

I och med just den ständiga bekräftelsen så blir jag förvånad hur dessa typer av inlägg fortfarande uppkommer.^
Grattis, Tinder fungerar kanske för dig, men för cirka 80% av appens män är det annorlunda. Du utelämnar dessutom vital fakta såsom hur snygg du är, dina krav, hur snygga tjejerna är samt i vilken åldersgrupp du befinner dig i (då 35+:are har det betydligt lättare än 18-25 åringar.
T.ex. klart man anser Tinder fungera för en om man är en 8:a som nöjer sig med en 4:a.

Jag har matchat med henne!
Citera
2019-10-06, 14:44
Moderator
pbos avatar
Citat:
Grattis!

Om ni inte träffar varandra så ofta på jobbet behöver det ju inte bli superpinsamt om det inte blir något. Se det som en fördel istället och ge henne chansen med några lunchdater. Du kan bli överraskad.
Citera
2019-10-06, 14:54
Medlem
90% av alla tjejer har ju bara selfies. Selfies där man ser luren fyfaaaaan lol.

Har de inga vänner som kan ta bilder av de?
Citera
2019-10-06, 15:03
Medlem
SmokeFrees avatar
Tjena Har testat att använda tinder i flera Europeiska länder endast. Har fått matches men har aldrig träffat nån från Appen Hur ser det ut för er andra??? Kom med historier gärna????
Citera
2019-10-06, 15:20
Medlem
Citat:

Det är ett gott tecken. Om du gillar henne så är det bara att köra! Men ha i åtanke att det är vanligt att man sveper på folk man känner, som en schysst gest typ.
Men det är aldrig negativt att ni matcha åtminstone
Citera
2019-10-06, 15:29
Bannlyst
Nu är det 99+ likes. Står inte exakt hur många. Detta på 3 och en halv timme.

Man själv får ju typ max 20 likes på flera veckor. Herregud. Man inser ju att det inte ens är värt om man är average.
Citera
2019-10-06, 16:49
Medlem
akejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EraMammor
90% av alla tjejer har ju bara selfies. Selfies där man ser luren fyfaaaaan lol.

Har de inga vänner som kan ta bilder av de?

Tjejer kan komma undan med den typen av bilder, killar kan inte det.

Tycker dock att kvinnor generellt har otroligt bra bilder på sig själva. Alltid bra vinklar, bra ljus och bra kvalitet, till skillnad från killar vars bilder ofta är just dåliga selfies.
Citera
2019-10-06, 17:16
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akej
Tjejer kan komma undan med den typen av bilder, killar kan inte det.

Tycker dock att kvinnor generellt har otroligt bra bilder på sig själva. Alltid bra vinklar, bra ljus och bra kvalitet, till skillnad från killar vars bilder ofta är just dåliga selfies.
Av tjejers 1000 bilder måste väl i varje fall 10 bli bra.

Inte lika säkert att av killars 50 så blir 10 bra.
Citera
2019-10-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Det finns två teorier till denna har jag kommit på.

1. De som swipat dig har gjort det på en genomresa och nu är utanför din sökgräns. Jag har märkt det för jag har 52 likes men har swipat slut på profiler xD.

2. Tinder döljer skiten tills du betalar.

Förövrigt sluta bråka om vem som skriver först och inte. Löp perioden är över för brudarna, det är sloppy seconds av dissade brudar från sommarens bravader ni slåss om. Bästa perioden är precis innan sommaren. I maj och Juni t.o.m en bit in i Juli är absolut de bästa månaderna att få haff på. jag tror nästan det är något biologiskt i detta. Sedan visst får man ragg året om men jag tycker absolut kunna se mig en topp där i krokarna. Nu har jag inte varit singel i mer än 4 månader, men tycker mig kunna se att raggen jag stackat upp dala lite nu, kan det vara årsbetingat och att man har massor att göra, absolut tänker jag. Jag själv känner inte lika bra drag i mig själv.

Fortfarande 25+ (se datum när jag skrev).
Citera
2019-10-06, 20:30
Medlem
Har någon lyckats få tillbaka en matchning ni tagit bort? Jag raderade en matchning och tänkte inte på att den försvann för båda. Hon vill väldigt gärna ha tillbaka vår konversation. Snälla säg att någon lyckats med detta?

Jag har skrivit till support men får inget svar.
Citera
2019-10-07, 07:23
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Ok grabbar. Bestämde mig idag för att för första gången catfisha med en modell. Totalt 3 stycken bilder.

Varför gör jag det här? Inte nödvändigtvis för att lura tjejer på något sätt. Vill helt enkelt bara se om appen funkar och om skitsnacket om algoritmer just är skitsnack.

Har använt tinder med mina egna bilder senaste 3 veckorna och raderat och öppnat mitt konto igen för att leva på mina "noob-boosts". Gick väl inte så bra men snittade ändå runt 20 matchningar + 14 likes tills det "hängde sig" och noob-boosten försvann.

Sparat som sagt 3 bilder från en modell i USA. Har skrivit på beskrivningen så det ska verka lite seriöst.

Skapade profilen för 10 minuter sedan och swipat höger på alla.

Resultatet efter 10 minuter lyder som följande: Först fick jag 6 likes, sen blev det 14 likes och nu har jag 19 likes. Det kommer som sagt bli fler.

Redan nu kan man konstatera att appen verkligen funkar om man ser bra ut. Kvinnor ser verkligen dig och det är otroligt många kvinnor som swipear antingen vänster/höger. Kan swipea igen om 11 timmar så vi får se om matchningarna har trillat in. Har en matchning nu än så länge men likesen bara strömmar in. Återkommer med uppdateringar.

Uppdatering: blev 33, sen 48 och nu 88 en timme senare.

Mår du bättre nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in