2019-10-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Antar att du även skall sluta med HCG, clomid samt nolvadex hade gett dig en extra skjuts och förmodligen hjälpt dig med bättre nivåer i slutändan.

MVH!

Jo planen är att sluta med HCG också. Clomid körde jag ett tag, men jag fick syn problem av det. Jag har iaf gått från 11 nmol till 28 nmol på senaste testet
Citera
2019-10-07, 11:15
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jo planen är att sluta med HCG också. Clomid körde jag ett tag, men jag fick syn problem av det. Jag har iaf gått från 11 nmol till 28 nmol på senaste testet

För att förklara lätt så är clomid och nolvadex till för signalen från hjärnan till testiklarna, testiklarna har du fixat med HCG, antar att de är goa som tomater nu? Hade du problem med dina testosteronnivåer innan så bör du använda dig av det som finns i arsenalen.
https://www.youtube.com/watch?v=djqqao2Uebo
Lycka till!

MVH
Citera
2019-10-07, 11:23
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Är det någon som har testat att köra bara HCG som en kur för att få upp dåliga värden?

Citat:
Jag gör det just nu, går enbart på HCG, och sist jag mätte hade jag 28 nmol testosteron. Dock så mår jag inte så bra som man borde göra med så högt testosteron, pga östrogenet, som är jäkligt knepigt att få till.

HCG kan öka testosteronet under en kortare tid, men långvarigt bruk av HCG stänger av testosteronproduktionen. Det ger ett väldigt dåligt läge för återhämtning också.
Citera
2019-10-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Hoppas dom stannar högt sen så dem inte sjunker igen för då blir det samma process igen.

Verkar som trt tar sin lilla tid att hitta rätt dos och intervall för person till person .
Kör man med HCG från start verkar det mest optimala.

Tog några år innan jag hittade en stabil nivå på min TRT. Sedan har det justerats vilt efter att blodnivåerna rusat ibland, så visst inte lätt att hitta rätt dos/intervall.

Såg precis att jag e inne på mitt 7e år med Nebido. Hänger en hel del ihop med hur man lever i övrigt, hade perioder då jag drack mer alkohol vilket gjorde dipparna värre..nu tränar jag regelbundet o mår i stort sätt mycket bättre - men det säger väl sig självt med
Citera
2019-10-07, 11:50
Medlem
Citat:
För att förklara lätt så är clomid och nolvadex till för signalen från hjärnan till testiklarna, testiklarna har du fixat med HCG, antar att de är goa som tomater nu? Hade du problem med dina testosteronnivåer innan så bör du använda dig av det som finns i arsenalen.
https://www.youtube.com/watch?v=djqqao2Uebo
Lycka till!

MVH

Ja testiklarna är stora och fina igen!

Så mitt höga testosteron borde bero på den korta perioden jag använde clomid? Eftersom jag fick synproblem så kanske jag i framtiden om det skulle vara aktuellt prova Nolvadex?
Citera
2019-10-07, 13:55
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
HCG kan öka testosteronet under en kortare tid, men långvarigt bruk av HCG stänger av testosteronproduktionen. Det ger ett väldigt dåligt läge för återhämtning också.

Delvis rätt men det är inte riktigt så HCG fungerar. Du kan i praktiken trt:a hela livet på HCG men din endogena testosteronproduktion stängs ned till viss del i det avseendet att du är beroende av HCG:t för att skicka rätt signaler. Dock så fungerar det endokrina systemet övrigt precis så som det ska. Det är därför som testiklarna återgår till normal/ursprunglig storlek vid HCG-bruk.
Citera
2019-10-07, 14:06
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Delvis rätt men det är inte riktigt så HCG fungerar. Du kan i praktiken trt:a hela livet på HCG men din endogena testosteronproduktion stängs ned till viss del i det avseendet att du är beroende av HCG:t för att skicka rätt signaler. Dock så fungerar det endokrina systemet övrigt precis så som det ska. Det är därför som testiklarna återgår till normal/ursprunglig storlek vid HCG-bruk.

Jovisst, men blir det inte så att LH körs i botten om man kontinuerligt kör HCG, och med en kopia av LH (HCG) så kommer kroppen producera testosteron själv. Kan denna strategin ens resultera i högre testosteronhalt än att inte köra någonting alls, alltså ha naturligt LH?

Jag har tidigare uppfattat att HCG lurar hjärnan på hur mycket LH som finns i kroppen, men HCG kanske bidrar till samma funktion i samma utsträckning som LH också?
Citera
2019-10-07, 16:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag har tidigare uppfattat att HCG lurar hjärnan på hur mycket LH som finns i kroppen, men HCG kanske bidrar till samma funktion i samma utsträckning som LH också?
Hcg är en lh-mimick så den påverkar bla testiklarna att arbeta och även enzym p450 scc aktiveras, trots att hcg inte är så fruktansvärt ovanlig så är kunskapen om hur den fungerar mycket dålig.

Bara en sån sak som dosering är kunskapen mycket dålig om, kan räcka med 2x250IU per vecka vid behandling för testosteronbrist ändå skrivs det i sverige regelmässigt ut doser uppåt 4500IU per vecka.
Citera
2019-10-07, 20:03
Medlem
Så som jag uppfattat det är man 30+ och har låga värden så är det bara köra TRT livet ut det går inte att få upp dem höga via medeciner sen sluta med det .
Vill man ha barn släng in hcg med medecinen så blir du fertil .
Citera
2019-10-07, 20:50
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ja testiklarna är stora och fina igen!

Så mitt höga testosteron borde bero på den korta perioden jag använde clomid? Eftersom jag fick synproblem så kanske jag i framtiden om det skulle vara aktuellt prova Nolvadex?

Det jag råder dig att göra är en post cycle theraphy(PCT), Om det nu är som du skriver, att du skall hoppa av och försöka leva med din naturliga produktion.

MVH
Citera
2019-10-08, 10:52
Medlem
Citat:
Det jag råder dig att göra är en post cycle theraphy(PCT), Om det nu är som du skriver, att du skall hoppa av och försöka leva med din naturliga produktion.

MVH

Jag är i slutet av min PCT just nu
Citera
2019-10-08, 14:21
Medlem
Någon som kryddat sin nebido behandling med en te.x 500mg e5d testo E kur och som sen torskat? men som klarat sig pga att man har haft "testo" utskrivet?

Ens värden är ju rätt höga veckan efter nebido injektionen så det borde ju teoretiskt sett gå att komma undan när man visar sitt recept.
Känns inte som att snuten skulle lägga någon större energi på ett sånt fall utan bara lägga ner det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in