2019-10-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Varför diskutera Lennart Bengtssons konstruerade kritik via okunniga proxys? Jag intresserar mig inte ens för någons datormodeller utan försöker ha fötterna i naturen.

Klimatkrisen handlar inte om modeller utan om att koldioxid är en sedan länge känd växthusgas. Även små men långvariga utsläpp av fossil koldioxid förändrar klimatet och anses kunna skjuta på istider. Det handlar om förnuft och självbevarelsedrifter kontra förljugenhet och kortsiktiga tvångsliknande behov.

Lyssna till Greta! Hon är den som inte kan förtränga detta obekväma hot.

Men du kan ju inte säga att du struntar i modeller som beräknar koldioxidens påverkan på klimatet, det är ju det som hela frågan handlar om. Hur mycket påverkan och vilka konsekvenser.
Ni hävdar att riskerna är omfattande medans andra hävdar att de inte är det. Några riktig bevis för vad som kommer hända om 30 år finns inte. Ni sysslar med teorier om den kommande domedagen.
Somliga lever på att skrika varg i tid och otid.

Nästa istid är så långt bort att vi definitivt inte behöver räkna med den och mänskligheten lär få betydligt större problem med en istid än en temperaturhöjning.
Sen så har vi lögnerna om fler stormar på grund av klimatförändringar.
2019-10-06, 16:00
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jag har bett dig att föra fram ett bevis för att det som Greta säger stämmer. Du kanske rent av kan peka ut ett namn på en forskare som stått uppe på en scen tillsammans med Greta?

Om du inte kan framföra ett enda bevis så blir du lika oseriös som de som hävdar att jorden är platt.
Vilka som stått på en scen med Greta vet jag inte men i stort sett hela den aktiva forskarvärlden stöder hennes synpunkter (som hon fått från dem). I våras undertecknades ett upprop i DN av 270 svenska klimatforskare som ville visa sitt stöd för henne.

https://www.dn.se/debatt/vi-klimatfo...kolungdomarna/

Citat:
Ursprungligen postat av lehs
(del 1):
Fortsättning:
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
2019-10-06, 16:03
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vi vit att Greta träffat George Soros. Vi vet också att Soros finsnsierar ett antal organisationrr som i sin tur stöttar Greta.

Vad jag vet så finns inga bevis för att Greta har träffat Soros?
2019-10-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Sannolikt ja. Det är mycket ovanligt i Syrien med vapenvilor, som ens varar en enda dag.

Vad har en dags uppehåll från strider resulterat i konkret, har stridigheterna minskat? Är man närmare en lösning på verkliga problem här och nu?

Svaret är nej så Greta har inte åstadkommit ett dugg.
2019-10-06, 16:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Inte så konstigt.
Det var Frimurarna (Marlena Ernman har förankringar där) som i samarbete med Illuminati fixade mötet i all hemlighet.
2019-10-06, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vi tar det från början.
Du skriver om vilka personer du inbillar dig att Greta Thunberg har träffat och inte har träffat.

Det visar sig att du har fel. Dessutom var det otroligt lätt att kolla om Greta Thunberg träffat Al Gore. Söker man med båda namnen hamnar resultatet överst i en sökning på Google.

Nu är du plötsligt ointresserad av Greta Thunberg.

Fast ämnet du skriver i är Kändisskvaller om Greta Thunberg, så du har missat att kolla även i vilket ämne du sprider dina falska okontrollerade påståenden.

Nu kommer det tunga argumentationsartilleriet fram.
Dumma djävel.

När det gäller kommentarer om bilden på Greta Thunberg tillsammans med George Soros har jag missat den, så länka gärna till bilden.

Hahahahah tror du att det hela står och väger på vem Greta har fotats med, det kvittar ju dårskapen
fortsätter som förut med den falska profeten och hennes sekt. Bilder kan manipuleras så släpp det.
2019-10-06, 16:12
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Inte så konstigt.
Det var Frimurarna (Marlena Ernman har förankringar där) som i samarbete med Illuminati fixade mötet i all hemlighet.
Har du en trovärdig källa på det? Är du frimurare?
2019-10-06, 16:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Nej därimot cirkulerar det en photoshoppad bild
med dom två ihop på sociala medier.
Man bör fråga sig, vem skapar en sådan och vad är syftet. Vilka är det som sprider den och dessa påståenden?
2019-10-06, 16:14
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Om vi har arbetat hårt för våra barn och det enda vi åstadkommit är materiell standard, social katastrof och ett nedsmutsat och uppvärmt jordklot så kan i alla fall jag förstå att inte alla unga uppskattar det vi gjort för kommande generationer inklusive Greta Thunberg.

Ingen vill ju att det ska vara så, men om det är så känns det ju inte särskilt bra att nu i elfte timmen skita i att göra något för att vi som kämpat ändå snart ska dö.

Att inte göra något nu blir lite som 40-talisterna och pensionssystemet som är väldigt fördelaktigt för just dem, men som de sedan gjorde om (gjorde sämre) för efterföljande generationer precis innan de själva gick i pension. Det hade varit klädsamt att inkludera sin egen generation kan man tycka.

De kan flytta ut i skogen och bygga sig en hydda och leva som sina förfäder gjorde innan vi byggde upp en civilisation, så tär det inte på miljön så mycket.
2019-10-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Garvar, vänstervridna Schulman som lever i en naiv ideologi.

Schulman är ju en idiot, skapat detta på egen hand, hahahaha den var bra. Hon är däremot en av Sveriges största pr-kampanjer och blåsningar.
Greta är ett gigantiskt luftslott byggt på ångest, lögner och bristande omvärldsanalys.
2019-10-06, 16:20
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Vilka som stått på en scen med Greta vet jag inte men i stort sett hela den aktiva forskarvärlden stöder hennes synpunkter (som hon fått från dem). I våras undertecknades ett upprop i DN av 270 svenska klimatforskare som ville visa sitt stöd för henne.

https://www.dn.se/debatt/vi-klimatfo...kolungdomarna/
Fortsättning:

De här 270 forskarna står inte bakom Gretas alarmism. Var har du läst det?

De 270 forskarna står bakom det faktum att vi har förbrukat fyra femtedelar av den co2 budget som vi får släppa ut enligt ett _avtal_. Texten som de 270 forskarna har skrivit kan du själv hitta på https://portal.research.lu.se

Du får gärna ge en referens till någon forskare som står bakom allt annat som Greta säger. För jag antar att du själv har validerat det som Greta säger och inte bara tror på saker bara för att media skriver om det?

I ett år har Greta sagt att man inte skall lyssna på henne utan att man skall lyssna på forskarna.

Det vore väl inte så svårt för Greta att iallafall skramla ihop en forskare som vill stå vid hennes sida. Dock så tror jag inte att det finns en enda forskare som vill skämma ut sig inför hela forskarvärlden och ställa sig bakom hennes alarmism.

/A
Senast redigerad av wedonthavetime 2019-10-06 kl. 16:39.
2019-10-06, 16:23
Medlem
Citat:
Skapa en gemensam fiende (klimatförändringen tex.) är faktiskt inte ett helt dumt sätt att lösa konflikter.
https://en.wikipedia.org/wiki/Optima...iveness_theory
Dessa fiender kan vara verkliga eller fiktiva.

Att kämpa mot en gemensam fiende i form av klimatförändringen (verklig eller fiktiv) kan sannolikt funka rätt bra.

Vilken gemensam fiende skulle kunna funka här på FB för att få förnekare och alarmister att samarbeta?

Haha så vi ska enas på falska premisser, inser du inte den bristande logiken i ditt resonemang?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in