2019-10-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Han kanske vill hävda att han gjorde det för att de skulle slippa traumat att halva familjen, far och dotter, blev dödade.

Så omtänksamt. Hoppas hela familjen spökar för honom på nätterna i cellen.
Citera
2019-10-06, 15:27
Medlem
EnGodForlorares avatar
Sydstatsflagga på Facebook. Verkar som vi har att göra med ett högerextremt fittnylle. Kanske inte säkert att han är psyksjuk utan bara hjärntvättad. Hedersmord - eller hedersmassaker - kan vara rätt kategorisering.
Citera
2019-10-06, 15:28
Medlem
Mer obegripligt än vanliga hedersmord. I en etablerad skitkultur finns ju åtminstone släktens stöd och gillande samt civilsamhällets respektm men utan att veta gissar jag att GMs familj inte står bakom honom. Inte heller får han tillbaka henne. Eller någon alls över överskådlig framtid.

Det enda han har uppnått är ett hyggligt solitt bevis på att han inte var pojkvänsmaterial.
Citera
2019-10-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur funkar er hjärna, äger han henne och vad hade den nya pojkvännen gjort? Om hon inte längre vill vara ihop så är det bara att gå vidare. Vem vill ha en tjej som hellre vill ha en annan?

Har sett Cheaters på TV12 några gånger och många killar i USA verkar fungera enligt hedersmotiv likt muslimer. En flickvän är otrogen och killen ger sig på den nya killen som oftast är helt ovetande om att hon har pojkvän/sambo/man. Otrohet är ruttet, men det gäller att rikta sin ilska mot rätt person!
När det är en pojkvän som är otrogen brukar tjejerna ryka ihop.
Citera
2019-10-06, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Mer obegripligt än vanliga hedersmord. I en etablerad skitkultur finns ju åtminstone släktens stöd och gillande samt civilsamhällets respektm men utan att veta gissar jag att GMs familj inte står bakom honom. Inte heller får han tillbaka henne. Eller någon alls över överskådlig framtid.

Det enda han har uppnått är ett hyggligt solitt bevis på att han inte var pojkvänsmaterial.
Mer obegripligt på så sätt att han inte bara dödade den som har befläckat hans heder utan hela hennes familj och nya pojkvän. Han kan väl knappast hävda att motivet var svartsjuka när han dödade de andra.

Säg inte det. Breivik och många andra kriminella får beundrarbrev hela tiden. Det finns t o m mördare och annat avskum som gift sig med beundrare.
Citera
2019-10-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattyxne
När det är en pojkvän som är otrogen brukar tjejerna ryka ihop.
de hade gjort slut bara två månader innan, och jag misstänker otrohet eftersom hon snart hade en annan pojkvän. Det är ingen ursäkt för att mörda en människa, för att inte tala om fem.
Citera
2019-10-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Sydstatsflagga på Facebook. Verkar som vi har att göra med ett högerextremt fittnylle. Kanske inte säkert att han är psyksjuk utan bara hjärntvättad. Hedersmord - eller hedersmassaker - kan vara rätt kategorisering.
Möjligt. Vi får säkert veta mer snart. De träffade på varandra på ett café och började bråka under lördagskvällen.
Citera
2019-10-06, 15:49
Medlem
Citat:
Säg inte det. Breivik och många andra kriminella får beundrarbrev hela tiden. Det finns t o m mördare och annat avskum som gift sig med beundrare.
Men det känns ju inte riktigt värt att sitta inlåst halva livet för att få ihop det med en tjej, och då en uppenbart rubbad dessutom. Måste ju gå att lära sig några ackord på gitarr och ta en vanlig halvkorkad istället.
Citat:
de hade gjort slut bara två månader innan, och jag misstänker otrohet eftersom hon snart hade en annan pojkvän. Det är ingen ursäkt för att mörda en människa, för att inte tala om fem.
Jag tror inte att det kommer att presenteras några ens avlägset rationella motiv. Om han öht ger några hintar så kommer det nog att landa i hur det bara är hennes eget fel.
Citera
2019-10-06, 15:50
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Hade det inte räckt att skjuta extjejen och den nya pojkvännen?

Med tanke på att han tycks ha agerat i blint raseri så misstänker jag att han kanske inte funderade så noga på den saken.
Citera
2019-10-06, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Med tanke på att han tycks ha agerat i blint raseri så misstänker jag att han kanske inte funderade så noga på den saken.
Han kom till polisstationen 0600, en halvtimme efter morden. Så iskallt kan bara en psykopat agera, och helt lugnt berätta för polisen att han precis mördat fem människor.
Citera
2019-10-06, 15:57
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster
Nån som har koll på det österrikiska straffsystemet? Jag antar att det blir livstid för honom, men hur länge sitter man inne i regel då? Tog mig friheten att kolla deras facebook, hon var en söt tjej, och han verkar ha varit Österrikes svar på våra egna inavelsraggare. Mycket tragiskt.

https://www.f*cebook.com/a.exenberger

https://www.f*cebook.com/profile.php?id=100005046556922

*=a

I genomsnitt 17år. (enligt statistik fr 2019). Tittar man i ett lite längre perspektiv är de 22 1/2 år.
Citera
2019-10-06, 15:59
Medlem
Citat:
Han kom till polisstationen 0600, en halvtimme efter morden. Så iskallt kan bara en psykopat agera, och helt lugnt berätta för polisen att han precis mördat fem människor.

Jag tror att tänkte ta livet av sig efteråt men tunnade ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in