2019-10-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Vad sysselsätter du dig med i Norge då? Hemmaman? För J jobbar väl och drar in stålar?

Och bor ni ihop där borta Fulen i samma boende?
Citera
2019-10-06, 13:15
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Passande inlägg! Tolka det som att din misstanke eller tro passar i mina tankar. Eller att hålla tråden levande. Risken är stor att Avel och "dasslåset" chattar här med varandra offentligt 😏
Avel och dasslåset framställer endast fakta som stödjer deras logiska spekulationer.
Alla som försvarar Karin framställer inga fakta som stödjer deras väldigt ologiska luddiga spekulationer.

Denna Karin har tydligen missbruksproblem , hon verkar dessutom bli aggressiv under påverkan.
Det har nämnts att Karin sluddrat utan att hon luktat alkohol , det kan tyda på missbruk av bensodiazepiner.
Dessa i kombination slutar aldrig bra.

Jag säger inte att Karin är anstiftare , men det är inte konstigt om hon är misstänkt.
Citera
2019-10-06, 13:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Aj aj aj, ännu ett tecken på att hon kan ha satt sprätt på ’mångmiljonarvet’ efter föräldrar?

Det går ju inte superbra för den f.d hovrättsassessorn.

Våldtagen

Inbrott i lgh

Barrikaderat sig hos bekant och hos terapeut så polisen behöver tillkallas

Misshandlad av man hon träffat på Riche

Knivskuren

Hjärnblödning/skada efter misshandel (enligt egen utsago i dom)

Bestulen på dator mm

I tid lägliga ambulanstransporter

8 gånger gipsad arm, fyra gånger opererad arm

Kronofogdeskuld för ej återbetalt belopp juristkontor

Indraget körkort

Ej betalda hyror

Bråkar och knäar hundmänniskor(?)

Misstänkt i tre fall av anstiftan misshandel/ försök till mord

Våld mot tjänsteman

Lobar

Förlorar vårdnaden

Intervention alkohol

Flashbacktråd
Hur framställdes denna knivskärning av KL med tanke på att den väl inte är anmäld och med i nån dom?
Citera
2019-10-06, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Avel och dasslåset framställer endast fakta som stödjer deras logiska spekulationer.
Alla som försvarar Karin framställer inga fakta som stödjer deras väldigt ologiska luddiga spekulationer.

Denna Karin har tydligen missbruksproblem , hon verkar dessutom bli aggressiv under påverkan.
Det har nämnts att Karin sluddrat utan att hon luktat alkohol , det kan tyda på missbruk av bensodiazepiner.
Dessa i kombination slutar aldrig bra.

Jag säger inte att Karin är anstiftare , men det är inte konstigt om hon är misstänkt.

Tack för lite support där. Jag ser KL som misstänkt. Så gör även polisen. KLs beteende senaste åren ligger henne i fatet i relation till skjutningen nu senast. Vem som än behandlat henne illa, HOL eller andra män som misshandlat, så väcker alla omständigheterna runt henne misstankar om inblandning.

Jag såg redan från start en komplex situation och därför reggade jag mig och ville vara ordentligt delaktig i tråden. Jag har läst många andra trådar men den här har varit särskilt intressant. Fram till för nån vecka sedan inget foto på KL och fram till idag inget foto på FO. Det har varit intressant att gräva i de misstänktas öden. Vi ska vara medvetna om att de medelst skattebetalarnas pengar finansierade polis- och åklagarmyndigheterna gräver långt djupare och kartlägger än vad vi alls har resurser till. Vissa användare här kanske ska skicka klagomål dit om de inte gillar att det grävs i huvudpersonernas liv.

FO är inte misstänkt på pappret men är nog bra om han kommer in och förklarar ett och annat. Om inte annat för att ta sista svängen i rätten och sitta av sitt straff. Så får vi se om han haft nån roll här. Den som skriver som Fulen här bidrar ju rejält till FOs legacy på nätet. Gör nog mer skada än nytta just nu.

Flera här verkar ha en agenda som går ut på att flytta fokus från KL till HOL. Om KL blir ”friad” i avsaknaden av bevis eller det endast blir polisiärt uppklarat så ska det finnas dimridåer i forum som det här, sökbara på nätet för gemene man, där allmänheten då ska kunna utläsa att det ”nog var något konstigt med HOL som sköt sig själv i foten med en startpistol och behandlade den friade KL så illa genom att böga och bedra samt lura henne i lägenhetsaffär m.m”.

Det är vad som pågår i tråden just nu om någon inte förstår det. Igen då för att förtydliga, en smutskastningskampanj som gynnar en senare friad KL. Tråden ska fyllas med väldigt mycket anti-HOL så allmänheten sen ska se KL som offret.
Min agenda är inte att smutskasta någon utan finns en vilja här att gå till botten med vad som egentligen har hänt.

Light-troll ska man bemöta med fakta, humor och helst av allt ignorans.
Jag vill inte styra tråden men vi kan ju alla fråga oss vad som skulle hända om ”alla” ignorerade de som smutskastar brottsoffret och höjer Fulen-spåret till skyarna?
Citera
2019-10-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur framställdes denna knivskärning av KL med tanke på att den väl inte är anmäld och med i nån dom?

Det var hon själv i mejl via hundvakten TB bl a va?
Verkar vara sekretess på det mesta som skulle kunna gälla en evtl knivskärning. Så det finns inget vettigt bevis än för en knivskärning tycker jag. Mest fokus på alkohol och hjärnskada i alla dokument av typen aktbilagor vi sett.
Någon användare har väl rapporterat att h*n sett ärren på foto?

Edit: hittade inlägg från Rotesau om ärren där h*n också poängterar att HOL är högintressant i relation till ärren.

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

(Rotesau gjorde en exit från tråden för några veckor sedan och passade då på att låta oss veta att HOL var en otrogen bög.)
Senast redigerad av Avel 2019-10-06 kl. 14:00.
Citera
2019-10-06, 13:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Fotot tror jag är från itunekonto eller något gammalt spelkonto.

Om du är FO så har du och jag minst en gemensam bekant. Det är från tiden i Orminge. Jag kan hjälpa dig att bevisa att du är den du utger dig för att vara om du vill? Säg till när du är redo att svara på några frågor.
Citera
2019-10-06, 13:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det var hon själv i mejl via hundvakten BL bl a.
Verkar vara sekretess på det mesta som skulle kunna gälla en evtl knivskärning. Så det finns inget vettigt bevis än för en knivskärning tycker jag. Mest fokus på alkohol och hjärnskada i alla dokument av typen aktbilagor vi sett.
Någon användare har väl rapporterat att h*n sett ärren på foto?

Edit: hittade inlägg från Rotesau om ärren där h*n också poängterar att HOL är högintressant i relation till ärren.

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

(Rotesau gjorde en exit från tråden för några veckor sedan och passade då på att låta oss veta att HOL var en otrogen bög.)
"Det är slafsiga breda ärr med sekundära mindre ärr-skrap runtom, 30-40cm långa över mage och bål om jag nu minns helt riktigt.
Inte kniv, tänk trögare och större; En krossad vinflaska eller ett stort men tillräckligt vasst metallföremål. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att hon med stor kraft blivit svingad av en slipad spade, eller gått i fight med en samuraj. Så djävligt är det.
Enorm blodförlust och intensivvård, därefter kirurgi och längre avdelningsvård.
Inte ett pip om orsak till skadorna från Karin själv. Hon minns inte, hette det då... Vården larmade såklart på detta och rapporter skrevs ihop med att polis försökte höra Karin och Henrik mfl - Ingen visste något.
Det gick från att vara ett livshotande tillstånd med några av dom värsta och djupaste skärskador man kan tänka sig, till att bli ett par a4-formulär som ganska snart åkte i papperskorgen."

Låter ju snudd som mordförsök. Hade väl varit nåt att angripa HOL för, om än retroaktivt i tvisten.

Men KL väljer att det är smartast att tiga. Nån lär väl vara tacksam.
Citera
2019-10-06, 14:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Om du är FO så har du och jag minst en gemensam bekant. Det är från tiden i Orminge. Jag kan hjälpa dig att bevisa att du är den du utger dig för att vara om du vill? Säg till när du är redo att svara på några frågor.
Brukar vara snabb. Efter två försök för snart en timme sen lyser svar med sin frånvaro om FOs misshandel vid millenumskiftet.
Citera
2019-10-06, 14:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Brukar vara snabb. Efter två försök för snart en timme sen lyser svar med sin frånvaro om FOs misshandel vid millenumskiftet.

Med tanke på hur han kämpar för att få oss att tro på vem han är så borde han uppskatta att få hjälp, men han är visst inte så pratglad längre?
Citera
2019-10-06, 14:06
Medlem
Citat:

Vi fixar fram den domen i början av veckan här så vet vi vad den gäller om Fulen inte berättar. Eller har glömt begära ut de handlingarna...
Villkorlig dom blev det hursomhelst.
Citera
2019-10-06, 14:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Med tanke på hur han kämpar för att få oss att tro på vem han är så borde han uppskatta att få hjälp, men han är visst inte så pratglad längre?
Jo då. Snabb när det passar att svara på allmänt svammel och det som vore möjligt att skriva om via mer allmänna uppgifter.
Eller som nån bekant för all del. Men hur fördjupad är bakgrundskunskapen?
Citera
2019-10-06, 14:11
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jo då. Snabb när det passar att svara på allmänt svammel och det som vore möjligt att skriva om via mer allmänna uppgifter.
Eller som nån bekant för all del. Men hur fördjupad är bakgrundskunskapen?

De frågor jag har kan bara FO svara på. Det är jag helt övertygad om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in