2019-10-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Skulle du vilja bli misstagen som en våldsverkare och eventuellt riskerar att bli skjuten???

Om jag mot förmodan hade sprungit runt med ett vapen mitt i natten och riktat det mot polis samt inte gjort som jag blev tillsagd, så hade jag fått skylla mig själv ja.
Citera
2019-10-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ja inte var Eric den man var ute efter från första början, han var ju nämligen redan inlåst

Det var inte svaret på min fråga.

På vilket vis borde de sett att det var Eric Torel som stod där?
Citera
2019-10-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Om jag mot förmodan hade sprungit runt med ett vapen mitt i natten och riktat det mot polis samt inte gjort som jag blev tillsagd, så hade jag fått skylla mig själv ja.

Eric var ju lik denna våldsverkare, tycker du inte det är saftigt med 23 skott utan moteld inom ett område där människor vistas???
Citera
2019-10-06, 13:59
Medlem
Citat:
Så är det säkert, men foliehattarna här förstår inte det.. Min största fråga har varit hur man kunnat missa så mycket skott, sen finns det även frågor som hur man inte kan se att det är en downie, pappan har larmat innan att sonen är ute och showar och att den polisen jagar i självaverket var inlåst... Mycket amatörmässigt i hela ledet.. Men kom ihåg att det är bra som det är, tills det drabbar en själv...

Ja, det är märkligt att man på de grunderna inte mäktat med att fälla befälet för tjänstefel.

De som tycker att polisens agerande var korrekt (och i vissa sjuka fall, förträffligt) de har nog inte annat intresse av det här än att det känns skönt att vara hejaklack åt den som "vinner".
Helt i stuk med simpel mobbarmentalitet.

Citat:
Vad har det för betydelse? Skulle inte en person med avvikande utseende och rörelsemönster kunna trycka av ett vapen eller vadå?

Om du tänker ett steg längre, då landar du förhoppningsvis i att man då skulle kunna dra slutsatsen om att det här är inte den i ASPen potentielle polismördaren.

Jag är utöver det, jävligt tveksam till om att Eric verkligen har stått och siktat på dom.
Att de skulle ha ropat om att släppa vapnet är ju i vart fall rent skitsnack (vilket framgick av ljudfilerna).
Citera
2019-10-06, 14:01
Medlem
Citat:
Eric var ju lik denna våldsverkare, tycker du inte det är saftigt med 23 skott utan moteld inom ett område där människor vistas???

Om det är ett område där folk vistas så är det väl av ännu större vikt att personen med oberäkneligt uppträdande och viftar med vapen hindras.
Citera
2019-10-06, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Ja, det är märkligt att man på de grunderna inte mäktat med att fälla befälet för tjänstefel.

De som tycker att polisens agerande var korrekt (och i vissa sjuka fall, förträffligt) de har nog inte annat intresse av det här än att det känns skönt att vara hejaklack åt den som "vinner".

Om du tänker ett steg längre, då landar du förhoppningsvis i att man då skulle kunna dra slutsatsen om att det här är inte den i ASPen potentielle polismördaren.

Jag är utöver det, jävligt tveksam till om att Eric verkligen har stått och siktat på dom.
Att de skulle ha ropat om att släppa vapnet är ju i vart fall rent skitsnack (vilket framgick av ljudfilerna).

De sköt Eric när han var vänd med ryggen mot.. tordes tycka att " hotet" från denne minskar avsevärt iom detta!!!
Citera
2019-10-06, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm

Är du så korkad att du påstår bara för att det inte är person X man letar efter, så kan det inte vara ett hot ändå?
Citera
2019-10-06, 14:04
Medlem
Citat:
Om det är ett område där folk vistas så är det väl av ännu större vikt att personen med oberäkneligt uppträdande och viftar med vapen hindras.

Det får stå för dig, jag har inte lust att träffas av kulor vinande genom väggarna här hemma... 23 kulor dessutom, för att sedan få reda på att allt var ett missförstånd
Citera
2019-10-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Nu har jag inte följt tråden, men vet man namnen på poliserna som sköt Eric?

Se kommentar av UT64
Citera
2019-10-06, 14:06
Medlem
Citat:
Det får stå för dig, jag har inte lust att träffas av kulor vinande genom väggarna här hemma... 23 kulor dessutom, för att sedan få reda på att allt var ett missförstånd

Det är väl ingen som vill det men från att en polis begått fel till att den ska dömas för det är ganska långt.
Citera
2019-10-06, 14:10
Medlem
Citat:
Det är väl ingen som vill det men från att en polis begått fel till att den ska dömas för det är ganska långt.

Har ej hävdat att de gjorde fel, däremot har jag kritiserat träffprocent och om det var nödvändigt att skjuta 23 skott utan moteld... Sen kan man ju kritisera annat som jag nämnt i några tidigare inlägg.. Kritik för att få en bättre poliskår, för det vill vi väl alla i slutändan??
Citera
2019-10-06, 14:11
Medlem
antoneriks avatar
Citat:

Dags för mer eget ansvar och att inte förlita sig på att man är osårbar i alla lägen.

Det är väl just detta som åtalet var till för? Att utkräva eget ansvar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in