Citat:
Ursprungligen postat av
Berra168cm
Stor humor att du inte begriper att det är trollet ondska som hävdar detta.
Men man får väl inte ha för höga krav på dig, då du insisterar på att kalla Eric för diverse öknamn pga att du enligt uppgift anser att det är bekvämt att göra så.
Jag ser det inte som öknamn. Det är väl etablerade begrepp i breda samhällsskikt. Ett namn säger ingenting egentligen, men använder man ett begrepp som t.ex. mongo så vet alla vad det är för typ av individ. För min del kunde han lika väl heta Fido eller Trofast som Eric.
Varför är en död individs namn, eller för den delen den medicinskt korrekta benämningen på hans huvuddiagnos så viktigt för dig? Det viktiga för mig är att man drar lärdom av incidenten, är man för dum för att klara sig själv ska man inte ges möjlighet att stryka omkring på stan ensam och störa allmänheten.
Utslaget i domstol var för övrigt väntat och helt i enlighet med svensk lag. Det var Eric själv (och därmed i förlängningen hans vårdnadshavare som brast i tillsynen) som orsakade situationen som blev hans död. Poliserna kan inte lastas för att de försvarar sig mot en beväpnad person som inte lägger ner vapnet utan istället höjer det mot dem när de konfronterade honom.