2019-10-05, 22:17
Medlem
HansErics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallander
Hur nöjd Hajen är kan du följa på Isaak Griplöövs Instagram, som drivs av Hajen själv. Mycket underhållande konto

https://instagram.com/griploov?igshid=oly8vbjdef4z

Tror ni det är Hajen som skriver om Belladonna på insta? Följer kontot, roligt är det i alla fall.
Citera
2019-10-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kul att du kan din Bowie

Bellsan började blogga som 14-åring och det dröjde inte länge förrän hon blev uppmärksammad och - med hjälp av din pappa - började tjäna egna pengar på bloggandet. Hon hoppade av gymnasiet och har väl aldrig riktigt levt på samma villkor som andra ungdomar, särskilt inte ekonomiskt.
Jag tror att hon aldrig riktigt insett vilken tur hon har haft och hur rätt hon låg i tiden utan hon verkar ta framgången för given. Hon verkar genuint förvånad över att hennes kladd inte mottagits med öppna armar utomlands. Lika överraskad verkar hon vara över att hon inte slår igenom också i NY.
Som snart 30-åring är Bellsan näst intill en föredetting. Andra har tagit över hennes plats i sociala medier. Kladdbolaget och övriga delar av imperiet är i spillror.
Den framgång och de stora inkomsterna hon tog för givna finns inte längre. Det är dags att växa upp.
Jag räknar inte ut Bellsan. Hon är som en kackerlacka. Det är möjligt att hon kan uppfinna sig själv ännu en gång och kapitalisera på det dom hänt.
Önskar inte BB olycka eller något illa men hennes produkter är helt omöjliga som det ser ut idag
Citera
2019-10-05, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HansEric
Tror ni det är Hajen som skriver om Belladonna på insta? Följer kontot, roligt är det i alla fall.

Det är sannolikt han ja. Och, ja, det är ett rätt roligt konto
Citera
2019-10-05, 22:54
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Det är ju inget nytt, bara en rewrite av hennes egna blogginlägg..

..okey, plus ett litet tillägg med pingpong kommentar som försöker släta över alla problem som om det regnade..
Javisst. Men Pingis kommentar är ändå lite intressant:
Det har spekulerats om att Pingis i praktiken lämnat Löwengrip Beauty AB, men uttalandet bekräftar att Pingis fortfarande engagerad i bolaget och förmodligen kommer att vara det framöver.
Det andra som är värt att notera är att Pingis enbart pratar om produkterna . Hon säger ingenting om att de har ett starkt varumärke. Det senare förvånar mig eftersom varumärket också krisar.
Kanske betyder min spaning ingenting, men det kan också vara så att Pingis fokuserar på produkterna och en utfasning av deras koppling till personen Isabella Löwengrip.

Citat:
Du känner ingen oro framåt?

“Nej det gör jag inte. Det som gör mig lugn är att det är tydligt vad som har gått fel och vad man ska göra för att rätta till det. Det hade varit knepigare om folk inte tyckte att produkterna var bra. Men vi måste ha fokus på vår hemmamarknad.
Senast redigerad av DoraF 2019-10-05 kl. 23:21.
Citera
2019-10-05, 22:57
Medlem
Citat:
Javisst. Men Pingis kommentar är ändå lite intressant:
Det har spekulerats om att Pingis i praktiken lämnat Löwengrip Beauty AB, men uttalandet bekräftar att Pingis fortfarande engagerad i bolaget och förmodligen kommer att vara det framöver.
Det andra som är värt att notera är att Pingis enbart pratar om produkterna . Hon säger ingenting om att de har ett starkt varumärke. Det senare förvånar mig eftersom varumärket också krisar.
Kanske betyder min spaning ingenting, men det kan också vara så att Pingis fokuserar på produkterna och en utfasning av deras koppling till personen Isabella Löwengrip.
På tal om Pingis så är det ju också intressant att expressen först skrev att en källa sagt att hon var på väg ut, men sedan försvann det från artikeln. Kan ju vars Pingis själv som kontaktat dem.
Citera
2019-10-05, 23:03
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Nej, den förklaring pingis lade fram var att försäljningen bara minskat litet grand, men att deras intäkter minskat desto mer pga att de börjat sälja genom en distributör, istället för direkt. Lägger man till ett extra led mellan sig själv och slutkonsumenten så är det klart att intäkterna minskar, även om man säljer lika många förpackningar. Det är en helt rimlig förklaring, men det är ju svårt att veta om det är sant.

Hmm, det låter mycket att enbart distributören skulle halvera intäkten per produkt. Det är ju den typ av påslag som en återförsäljare gör, tex Lyko eller Apoteket? Inte nån som bara sköter lagerhållning och leverans. Men vad vet jag.
Citera
2019-10-05, 23:13
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
På tal om Pingis så är det ju också intressant att expressen först skrev att en källa sagt att hon var på väg ut, men sedan försvann det från artikeln. Kan ju vars Pingis själv som kontaktat dem.
Ja, det kanske var Pingis som hörde av sig.
Det går ju rykten om en brytning mellan Bellsan och Pingis.
Jag minns att du inte tror det, men det kan ju vara Bellsan som är på väg ut. Hennes blogginlägg på sistone antyder möjligheten.
Något är på gång.
Senast redigerad av DoraF 2019-10-05 kl. 23:20.
Citera
2019-10-05, 23:25
Medlem
Citat:
Det är lite kul att det där modigaste inlägget är en repris av något hon skrev förra sommaren

Det som slagit mig under åren är att Isabella kanske är bipolär? Mani skulle vara en rimlig förklaring till utspel om att bli världens mäktigaste kvinna, följt av återkommande perioder som den hon ger uttryck för just nu.
Citera
2019-10-05, 23:31
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Det som slagit mig under åren är att Isabella kanske är bipolär? Mani skulle vara en rimlig förklaring till utspel om att bli världens mäktigaste kvinna, följt av återkommande perioder som den hon ger uttryck för just nu.
Tja, kanske det. Något off är det med henne. Själv säger hon att hon har ADHD och autismdrag (tror att det var så hon uttryckte det).
Citat:
Nej, den förklaring pingis lade fram var att försäljningen bara minskat litet grand, men att deras intäkter minskat desto mer pga att de börjat sälja genom en distributör, istället för direkt. Lägger man till ett extra led mellan sig själv och slutkonsumenten så är det klart att intäkterna minskar, även om man säljer lika många förpackningar. Det är en helt rimlig förklaring, men det är ju svårt att veta om det är sant.

I vilket fall så har ju Bella erkänt att hon är totalt oförmögen att driva ett företag. Hon bara har massa idéer om hur det ska se ut på ytan, kontor på Strandvägen, lägenhet på Upper East Side, massa olika bolag etc. Det återkommer ju i hennes ”kanaler” också, alla foton är ju bara hon i olika miljör, utklädd till lyckad affärskvinna. Hon gör ju aldrig något på bilderna, det är bara posering. Hela hon är en pose, och hon har lyckats bygga upp en hel företagsgrupp kring det. Ett korthus till företagsgrupp förvisso. Helt makalöst egentligen.
Kan det vara så att Löwengrip också lämnat omfattande rabatter till återförsäljare via distributören för att hålla uppe volymerna? Löwengrip har ju länge sålts till nedsatt pris i flera butiker.
Senast redigerad av DoraF 2019-10-05 kl. 23:39.
Citera
2019-10-05, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av giffi

Hennes största problem är snarare att hon är genuint korkad.
Citera
2019-10-06, 02:10
Medlem
HeroesSilencios avatar
I den situationen hon är nu och befinner sig i och med sitt stora ego att bli världens nya Estee Lauder och världens mäktigare kvinna så har det sannolikt förekommit en hel del oegentligheter i bolaget sedan en tid. Det har kosta att finansiera Cannes och U.S bland annat, det har visats på blog att hon shoppar loss i N.Y efter lyckosamma affärer i miljardklassen. Ny Cartier klocka inhandlades och ny Chanel väska t ex. Allt för att bygga en hajp om hennes korståg over there. Men som förmodligen bekostats av bolag.

Jag tror att den nytillträdda Vd har uppmärksammat en hel rad med stora oegentligheter i företaget/företagen. Rena och skära grova ekobrott! Det kommer visa sig ganska snart, för jag tror personligen att hen inser att det egna kapitalet är mer än förbrukat och slog i bromsen.
Sen är frågan när det blev förbrukat för de har inte upprättat någon kontroll och balansräkning sannolikt, och med anledning av personligt ansvar i bolagen etc.
I nästan 99% av alla bolag som befinner sig i liknade situationer och befinner sig på obestånd så har det förekommit oegentligheter. Lätt att man suddar ut gråzoner i paniken för att kunna upprätthålla livstil mellan bolagens tillgångar och privat konsumtion eller göra olagliga lån ur bolaget. De gör nog allt i deras makt nu för att koka böckerna åt rätt håll, men den nya Vd'n bör vara orolig för hen kan dras med i fallet nu.

Så att det nu låter som att den nya Vd i bolaget var den som alarmerade hur det egentligen såg ut "tack och lov", signalerar egentligen att han insåg att det är en tickande bomb och så tidigt som möjligt har han alarmerat för att undkomma personligt ansvar i framtiden när Ekobrottsmyndigheten slår till. För det är bara en tidsfråga från det, och märker de att böckerna är kokade och ihoplappade så kommer det bli rena cirkusen för IL för en låååååång tid framöver. Vi kan få plötsliga nyheter inom kort på våra mobiler att IL är gripen och häktad t ex. Inget konstigt alls, det är lättare att bli häktad för Eko brott idag än skjuta en advokat halvt ihjäl på Kungsholmen.
Ekobrottsmyndigheten är sannolikt nyfikna redan nu och jobbar hårt för att gräva sig djupt ner i bolagen. De har börjat inhämta info om allt möjligt, och är det något som retar en statsanställd så är det att man står och flashar med Chanelväskor för 50-75.000 kr styck öppet samt dyra klockor.
Citera
2019-10-06, 03:03
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Hennes största problem är snarare att hon är genuint korkad.
bara 1 av 100 autistiska personer som ar savanter (smarta idioter), dom övriga ar lika dumma som oss vanliga
inte skitkorkad kanske, men baserat pa att Isabella enligt traden ar totalt outbildad (trots chanser i Schweiz o.s.v.), sa kan man uppskatta att hennes IQ ligger under medel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in