2019-10-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
För mig var det en varningssignal när den skjutne själv anger rättsprocess och bodelning som orsak, och att det kan vara KL som anlitat torped. Med kännedom om ett långdraget händelseförlopp med sunkiga rättsprocesser till en attack mot honom i trappuppgången där han mirakulöst är närmast oskadd, för femtioelfte gången, är alla varningsklockor igång.

Nu vet vi att inget av det HOL påstod kunde styrkas.

Allvaret är att KL blev frihetsberövad på ord som saknar trovärdighet. På endast en advokats trovärdighet som grund blir en människa körd till häktet. En trovärdighet som missbrukats av en advokat i ett privat krig. Där en lägenhet är bytet.

KLs liv har blivit offentligt, trots att hon inte är en offentlig person, eller har internetnärvaro. Det har grävts fram hemska saker om henne som hon inte kan bemöta utan att bli offentlig person. HOL gav media klartecken, i sin infantila tro att han är smart och alla andra människor är dumma. HOL måste ha blivit skakad in i ryggmärgen när det inte fanns häktningsgrunder.

Min bedömning är att det var falsk tillvitelse, inte bara en teori. Där HOL tar varje chans att attackera sitt ex, som en dålig vana han inte kan bryta. Hade det gått i lås hade inte HOL ens behövt erlägga det nedprutade beloppet i bodelningen till KL, eftersom hon är en person som anstiftar mord på sina barns far. KL hade inte överlevt psykiskt och fysiskt i fängelse, med sin sköra hälsa.

Den typen av kille du beskriver när du tycker FO är den uppenbara gärningsmannen grundar sig på fördomar om andra människor. FO är kriminell med avsaknad av impulskontroll. Han är ingen torped. Han spöar upp folk när han blir arg, utan att man ber honom. Han är lättkränkt med humor, vilket dildoaffären visar där han kränker en åklagare utan att beakta konsekvenserna. Fotot visar en snygg muskelknutte som vill dejta. Jag ser en kille med gammeldags åsikter där han inte klarar av enkla krav i vardagen, när han upplever att kvinnorna tjatar.

Andra varningssignaler är att HOL anlitar juridiskt skydd genom att anlita T*homas Olsson, med aldrig varit rädd för att det ränner mördare och torpeder i trappuppgången.

En lägenhet på 204 m2 med sjöutsikt, är enligt HOL den enda platsen hans barn är trygga på, en sak han lyckats övertyga soc. kollegor och rättsväsendet om. Att det kommer våldsmän regelbundet och spöar upp HOL är inget att bry sig om, i jämförelse med hur härligt det är att bo i just den våningen.

Det handlar om hur HOL analyserar trygghet under barnens uppväxt, som gör denna sak mycket allvarlig och det ger barnen fel signaler om hur man ska leva sina liv. Ännu allvarligare är att HOL får omgivningen med sig, där en dom bekräftar rättsvillfarelser på alla nivåer.

Att lägenheten är i det dyraste segmentet på bostadsmarknaden, är ju bara en tillfällighet, när de stackars barnen ska kompenseras för att deras mamma dricker alkohol. Snygga juridiska grunder, som ersätter kassabrist.

Det jag tycker är allvarligt är när Henrik sitter och skickar bevis som han vill att man ka publicera i tråden. Färdiga texter. Varför inte lägga ut pdf? Risk för att folk ska kunna spåra? Det finns helt klart nyttiga idioter i tråden som tar emot dessa texter och publicerar. Jag har fått texter som jag sedan sett har blivit publicerade som sanningar. Henrik styr den här tråden och är helt uppenbart inte någon tyst och passiv person. Någon som styr i bakgrunden.
Citera
2019-10-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Man ser att det är han men jag har bestömt för mig att han hade hål i örat när jag såg honom.

Han kanske har hål i det öra som inte syns på bilden.
Citera
2019-10-06, 11:31
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Det jag tycker är allvarligt är när Henrik sitter och skickar bevis som han vill att man ka publicera i tråden. Färdiga texter. Varför inte lägga ut pdf? Risk för att folk ska kunna spåra? Det finns helt klart nyttiga idioter i tråden som tar emot dessa texter och publicerar. Jag har fått texter som jag sedan sett har blivit publicerade som sanningar. Henrik styr den här tråden och är helt uppenbart inte någon tyst och passiv person. Någon som styr i bakgrunden.

Hur vet du det?
Citera
2019-10-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för sammanfattningen av dina senaste hundra inlägg. KL hade inte kunnat skriva det bättre själv. Bra att någon också tar den huvudmisstänktas parti. Hon kan behöva all support hon kan få på vägen till nykterhet och en icke våldsam vardag. Heja dig!

Tack för de vänliga orden. Det är faktiskt trist att KL inte själv kan skriva enkla meningar om hur det ligger till. Ibland är det så att intelligenta personer kommer in på juristlinjen och kommer ut dumma, med skallen full av mush.

Allvaret är att de inblandade och alla de som ger HOL stöd i sitt agerande måste avhumanisera KL, för att legitimera sina gärningar, i stället för att se KLs oförmåga och skörhet.

Det beror på att grundbulten i alla civiliserade samhällen är att man sparkar inte på den som ligger. Man plockar inte av folk med hjärnskador, sjuka och alkoholiserade egendom. Det vet ni alla, och därför måste ni komma runt detta genom att smutskasta KL och få henne att framstå som ond. Ett agerande som är ett försvar, som gör att ni själva framstår som goda när ni är helt kallsinniga och försvarar det som skett.
Citera
2019-10-06, 11:40
Medlem
Citat:

Om du nu pratar om att HOL skickar in färdigskrivna bevis i tråden vad har du själv för belägg för det?

Du klev in i tråden med infon att KL lejt torped pga HOLs affär med MN.

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Och sen det här med att vara nyttig idiot. De handlingar du lagt ut efter selektivt urval är helt ur upplysningssyfte helt utan agenda eller?

Värst vad du svängt i debatten nu sedan Fulens inlägg i debatten. Du kanske ska återgå till de lite mer lättsmälta innehållet i Bella-tråden. Om inte annat kan du väl svara på varför du publicerade sms och påstod de kom från MN när inte ens din idol Fulen hävdade det?
Citera
2019-10-06, 11:43
Medlem
Citat:

Ett skolboksexempel på projicering? Något som för övrigt KL verkar vara mästare på. Om någon styr tråden är det inte HOL. Är det inte projicering så möjligtvis paranoia/förföljelsemani.
Citera
2019-10-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Är det här FO så ser han precis som KL mycket bra ut, inte att undra på att han får Tjejer.

Det ligger ju i betraktarens öga, väldigt subjektivt. Personligen hade jag inte tittat på honom två gånger. Tycker han ser plufsig ut, med en ointelligent blick.
Citera
2019-10-06, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack för de vänliga orden. Det är faktiskt trist att KL inte själv kan skriva enkla meningar om hur det ligger till. Ibland är det så att intelligenta personer kommer in på juristlinjen och kommer ut dumma, med skallen full av mush.

Allvaret är att de inblandade och alla de som ger HOL stöd i sitt agerande måste avhumanisera KL, för att legitimera sina gärningar, i stället för att se KLs oförmåga och skörhet.

Det beror på att grundbulten i alla civiliserade samhällen är att man sparkar inte på den som ligger. Man plockar inte av folk med hjärnskador, sjuka och alkoholiserade egendom. Det vet ni alla, och därför måste ni komma runt detta genom att smutskasta KL och få henne att framstå som ond. Ett agerande som är ett försvar, som gör att ni själva framstår som goda när ni är helt kallsinniga och försvarar det som skett.

Hälsa KL att det är bättre att hon skriver här själv istället för att ha dig som spökskrivare. Trots hjärnskador och alkoholmissbruk tror jag hon får fram argumenten bättre än du.

Den skörhet du tillskriver KL har hon supit sig till. Finns långt många fler människor med värre ”hjärnskador” än KL har som funkar bättre än hon gör i relation till andra människor och myndigheter, eller?

Igen då, hennes lagbrott och våld är en bakgrund som HOL inte ens kommer i närheten av. Hans värv är att istället biträda sådana personer som KL som ständigt hamnar i trubbel med rättvisan samt sviker andra medmänniskor som försöker hjälpa till.

Amen.
Senast redigerad av Avel 2019-10-06 kl. 11:55.
Citera
2019-10-06, 11:55
Medlem
Citat:
Hälsa KL att det är bättre att hon skriver här själv istället för att ha dig som spökskrivare. Trots hjärnskador och alkoholmissbruk tror jag hon får fram argumenten bättre än du.

Den skörhet du tillskriver KL har hon supit sig till. Finns långt många fler människor med värre ”hjärnskador” än KL har som funkar bättre än hon gör i relation till andra människor och myndigheter, eller?

Igen då, hennes lagbrott och våld är en bakgrund som HOL inte ens kommer i närheten av. Hans värv är att istället biträda sådana personer som KL som ständigt hamnar i trubbel med rättvisan.

Amen.

Kanske nyttigt för en advokat att själv hamna på fel sida av pistolmynningen?
Citera
2019-10-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kanske nyttigt för en advokat att själv hamna på fel sida av pistolmynningen?

Känner du att du själv skulle ha nytta av det i din tjänsteutövning att ta några personlighetsutvecklande kulor i kroppen på väg till jobbet?
Citera
2019-10-06, 12:19
Medlem
Citat:

Igen då, hennes lagbrott och våld är en bakgrund som HOL inte ens kommer i närheten av. Hans värv är att istället biträda sådana personer som KL som ständigt hamnar i trubbel med rättvisan.

Du reggade dig i septembet 2019 enkom för att vara en aktör i denna diskussion. Hittills har du kommit med 572 inlägg där du inte imponerar på mig.

I ett internetforum agerar du försvarare. Sanningen är att du sänker HOL genom att visa aggressivitet.

Jag har tidigare påtalat att det är inte smart att underskatta andra människor, eller ställa frågor där man inte tål svaret.

Min erfarenhet av olika kaxballar är att det är en fasad, som döljer att det finns absolut inget av substans när de ska bemöta sakfrågan. Det är mycket väsen för ingenting, där man attackerar motståndaren för att få sakargument att ifrågasätta i brist på egna.

Som brottmålsadvokat är man bortskämd, eftersom man slipper vara den som kommer med grunder och tar fram bevis som styrker en talan. Det är en cosy tillvaro att besvara och ifrågasätta andras arbete. Särskilt när man kan tala om för klienten att åklagaren statistiskt vinner alla mål. Staten betalar arvoden, utan tjat med indrivning från missnöjda klienter.
Citera
2019-10-06, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snicky84
Ett skolboksexempel på projicering? Något som för övrigt KL verkar vara mästare på. Om någon styr tråden är det inte HOL. Är det inte projicering så möjligtvis paranoia/förföljelsemani.

Tänkte att HOL är även mästare på samma saker som KL, minst, "stjärnadvokaten", denna titel kommer inte för intet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in