2019-10-05, 23:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men hörrni !
Varför tror Vi hela tiden att Lena var som galen efter SD ??

Hon hade ju funnit en ny person att charma in sig hos ,eller hur!?
Så det verkar inte så viktigt för henne att få SD !?

Han skulle ju med frun till USA så varför bry sig om honom ?

Enligt vännen Sh.Holmes hade Lena förlorat intresset för SD.
Citera
2019-10-06, 00:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Ja vilken vänskap, verkar mest vara kolerisk över att SD fick rajtan tajtan med prästen men iddes inte ens anmäla när vännen påstås ha sagt att SD hotat henne, för att sedan uppträda som en professionell gråterska på ABoK.
Citera
2019-10-06, 00:20
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Det är så illa att när väl SD och HD skulle på någon slags försoningsresa till USA och LW funnit en ny man att ödsla sin charm på ,då DAGEN FÖRE LW:s yngsta sons födelsedag ,då skall det DÖDAS .....

Hur taskigt var inte det,säg ?

Kunde inte personerna lugna ner sig lite och få allt att bli bra på varsitt håll istället ?

OTROLIGT ELAKT mot alla barn som ingår i dessa två familjer !

Urrrk.
Senast redigerad av landbandy 2019-10-06 kl. 00:23.
Citera
2019-10-06, 00:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Ja men man kan väl inte mörda någon för en sådan sak ?

Det var väl bra att hon förlorade intresset ,för då kunde ju -SD ägna sig helhjärtat åt HD istället ,jättebra för äktenskapet ju ,100% ?

Det är så konstigt hela den här historien ?

Och det som är det hemskaste är ju att de/den kunde mörda LW när de/den visste att pojken låg i sängen och längtade till att morgonens solstrålar skulle komma in genom fönstret och mamma L*ena skulle stå i dörröppningen och gratulera honom på hans födelsedag .

Hur kan man vara så omänsklig/a ?
Att kunna döda en mamma när den/de vet att pojken ligger därinne ,därhemma i godan ro, ovetandes, medans LW blir sönderslagen därute ?

Jag Mår illa på det här ...

Hon stod ju och slog in paketen i lugn och ro för att sen vara glad inför firandet ?
Varför tjata ut henne i kylan för att hon gå skulle iväg för att dö ?

Ondska kallas det .

Sörjer hur mänskligheten har blivit .....

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-10-06 kl. 00:48.
Citera
2019-10-06, 01:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Enligt Tinnaninna, som jag anser vara trovärdig, så sjukanmälde HD sig 14 maj.

Jaa du, Tinnaninna och Jokern tror du på.

Det säger ju det mesta om dig.
Citera
2019-10-06, 02:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det är så illa att när väl SD och HD skulle på någon slags försoningsresa till USA och LW funnit en ny man att ödsla sin charm på ,då DAGEN FÖRE LW:s yngsta sons födelsedag ,då skall det DÖDAS .....

Kunde inte personerna lugna ner sig lite och få allt att bli bra på varsitt håll istället ?

Urrrk.

Dessutom så lät GM sonen sova ensam
med öppen ytterdörr.
Citera
2019-10-06, 02:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Sådär väldigt sjuk verkar hon inte varit, för hon for land och rike runt för att jaga burkar.
Vore det en privat arbetsgivare hade hon fått sparken för länge sedan.
.
Eftersom hon satt i system att sjukskriva sig och cacha.

HD var även sjukskriven på morddagen... undrar vad hon behövde göra denna dag?

Det fetade: Det vet vi väl egentligen inte?
Den uppgiften kommer väl endast ifrån
en källa?
Citera
2019-10-06, 06:24
Medlem
Citat:

Urrrk.
Ja det är synd om barnen men det blir väl så när ego styr.
De verkar varit helt besatta av denna geocaching.
Nu sitter han ju där han sitter i häktet och en stundande rättegång så småningom här.
Citera
2019-10-06, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Varför så upprörd?
Kan du inte bara svara ja eller nej på en enkel fråga utan att försöka klistra på andra etiketter fabricerade efter dina fantasier?

Har du sett hoten som LW sagt sig fått av SD? Varför anmälde isåfall inte du dem, om nu LWs omdöme inte räckte till mer än skitanmälningar som ofredande och "misshandel" för en situation hon själv provocerat fram? Olaga hot behöver väl inte nödvändigt anmälas av den som mottar dem?

Eftersom du är en flitig medlem här och postar mycket i olika trådar, tar jag för givet att du gillar att provocera och gå i polemik.
Därför svarar jag allmänt för att undvika att idioter som du skapar trådsanningar.

Postaren jag faktiskt adresserade mig till har själv uppgivet att hin känner SD och försvarar denne i varje sak, så jag anser min fråga var berättigad.

Andra här, förutom du som är helt oinsatt i fallet och inte brytt dig om att läsa ifatt, vet att LW inte berättade om hoten, ofredandet eller ens om relationen, förutom till några väldigt nära.

Intressant, och som alla kan läsa, är att du liksom andra kvinnomisshandlare och kvinnohatare, tycker att LW "provocerade" fram olika beteenden från SD.
Våld och ofredande som du verkar tycka är hennes fel, att hon förtjänat det.
Du sällar dig till en mindre smickrande församling.
Citera
2019-10-06, 08:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Eftersom du är en flitig medlem här och postar mycket i olika trådar, tar jag för givet att du gillar att provocera och gå i polemik.
Därför svarar jag allmänt för att undvika att idioter som du skapar trådsanningar.

Postaren jag faktiskt adresserade mig till har själv uppgivet att hin känner SD och försvarar denne i varje sak, så jag anser min fråga var berättigad.

Andra här, förutom du som är helt oinsatt i fallet och inte brytt dig om att läsa ifatt, vet att LW inte berättade om hoten, ofredandet eller ens om relationen, förutom till några väldigt nära.

Intressant, och som alla kan läsa, är att du liksom andra kvinnomisshandlare och kvinnohatare, tycker att LW "provocerade" fram olika beteenden från SD.
Våld och ofredande som du verkar tycka är hennes fel, att hon förtjänat det.
Du sällar dig till en mindre smickrande församling.

Men du vet alltså inte med säkerhet om några egentliga hot har framförts mot LW från SD?
Utan det är andrahandsuppgifter?
Fick du ens kännedom om dem före mordet, eller är det något som blivit känt bland "alla" hennes vänner efter LW hittades mördad?

Det fetade, nyss gnällde du på hur någon kunde vara oförskämd att ens posta när de inte kände de inblandade personligen. Det ärju inte många av LWs närmaste vänner som postat här. Det är ju en person, men som dock delvis motsäger det du uppger. Den personen uppgav ju att LW hade förväntat sig att hennes förhållande med SD skulle fördjupas och kanske bli officiellt.

Det andra stycket i det fetade. Ja, jag tycker det är märkligt om LW inte har anmält framförda hot om hon anmält saker som "misshandeln". Nej, jag trivialiserar inte våld mot kvinnor, men trots allt avskrevs "misshandeln" med motivering att lagen ger visst utrymme till fysiskt tvång i situationer som den beskrivits av målsägande själv. I lagens mening begår hon en provokation som man har rätt att agera mot när hon försöker tvinga sig kvar i bilen. Det behöver man nog inte vara jurist för att ha en uppfattning om ens.

För övrigt är jag inte alls någon kvinnohatare, tvärtom kanske. Men könstillhörigheten ger inte i sig en ursäkt till irrationellt beteende. Med LWs utbildning så är såväl förhållandet med SD som hur hon hanterar det med "skräpanmälningar" (om det nu fanns hot som skulle kunnat anmälas) rätt så märkligt.
Fanns konkreta hot borde det väl inte varit svårt för LW att anmäla dem (istället för nonsens som framställer henne själv som labil). Så min tanke är att det kanske i slutändan inte var faktiska hot av den typ som är straffbara, utan kanske mer att de för LW i hennes situation uppfattades obehagligt för att situationen var det. Förhållandet var inte spännande längre, utan lite solkigt och skitigt.

Du måste väl erkänna att en präst som raggar på en i ett par hen vigt är som gjort för lumpna skämt? Även om händelseutvecklingen blivit en annan, att hon inte mördats och kanske gift sig med SD i sinom tid?

Vilka trådsanningar menar du att jag skulle skapat?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-06 kl. 09:31.
Citera
2019-10-06, 09:33
Medlem
Vet någon ungefär när FUP släpps?
Citera
2019-10-06, 09:49
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westerluma
Vet någon ungefär när FUP släpps?
Tror inte det är snart iaf.. :/