2019-10-05, 20:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Sådär väldigt sjuk verkar hon inte varit, för hon for land och rike runt för att jaga burkar.
Vore det en privat arbetsgivare hade hon fått sparken för länge sedan.
.
Eftersom hon satt i system att sjukskriva sig och cacha.

HD var även sjukskriven på morddagen... undrar vad hon behövde göra denna dag?

Det där är väl ett ganska kontingent påstående, just vid depression föreskriver ju en hel del läkare att man ska "ut i naturen". Visserligen förutsätts väl inte direkt tävlingsinslaget som verkar finnas i gc sammanhang.
Citera
2019-10-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon hade säkert många timmar på sitt tillgodo-konto att ta ut. Plus en chef som var välvilligt inställd.

Det är lätt att vara det när andra betalar.

Var hon sjukskriven vid tiden för USA-resan?
Citera
2019-10-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det är lätt att vara det när andra betalar.

Var hon sjukskriven vid tiden för USA-resan?

Jag har arbetat både privat och statligt. Att plocka ut ö-tid i tid föredras ofta framför pengar, är min erfarenhet. För landstinget med personal som ofta arbetar kväll/natt samt helg är det ren förtjänst.
Senast redigerad av Remark 2019-10-05 kl. 20:24.
Citera
2019-10-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har arbetat både privat och statligt. Att plocka ut ö-tid i tid föredras ofta framför pengar, är min erfarenhet.

Men nu tog hon inte ut komptid utan hon ringde och sjukanmälde sig den 14 maj
Citera
2019-10-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

OK. My bad.
Citera
2019-10-05, 21:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Tråden är sedan länge en skvallercentral och ett tillhåll för troll och mytomaner. Källa bör anges.
Citera
2019-10-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tråden är sedan länge en skvallercentral och ett tillhåll för troll och mytomaner. Källa bör anges.

Enligt Tinnaninna, som jag anser vara trovärdig, så sjukanmälde HD sig 14 maj.
Citera
2019-10-05, 22:36
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, jag är ganska säker på att det inte blir vård istället för fängelse för SD.

Betänk att även sjuka (som psykopater och narcissister)
döms till fängelse. Det handlar om huruvida GM visste vad han gjorde under tiden för brottet. Kunde han urskilja vad som är rätt och fel d.v.s. visste han att det var fel att döda Lena.

Det är misstänkta som utfört brott under exempelvis psykos som döms till vård.
Ovan inom parentes ses inte som psykiska sjukdomar; de tillhör, liksom t ex EIPS, personlighetsstörningar. En kunskap som f.ö brukar ingå i allmänbildningen.
Sjukdomar är t ex olika typer av schizofreni och bipolaritet, vilka också är medicinskt behandlingsbara. Vidare brukar man tala om narcissistiska eller psykopatiska drag då samtliga kriterier sällan kan uppfyllas. Nämnda ingår i "den mörka triaden".
Citera
2019-10-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag antar att du står bakom det som står i pm:et eftersom du postar det utan vidare kommentar. Så jag undrar vad du anser om det fetmarkerade? Hur skall LW ha skickat hoten till sig själv menar du?

🌸Det är inte särskilt svårt att ändra innehåll i exempelvis ett mail man fått. Ungefär som man kan. ändra ett inlägg man *citerar* här🌸Alla trakasserier som kommit ifrån SD:s håll. Han är knappast typen som blint lånar ut sin mobil till någon annan. Eller tror du att hon själv skrivit ner allt i ett textdokument och sett till att det kommit till polisens kännedom?

De [polisen] har väl inte fått någon anmälan rörande hot? Det är väl det som är lite av problemet, att polisen inte får reda på några hot förrän man förhör folk efter LW dödats, att LW då verkat ha berättat för något antal i bekantskapskretsen att SD hotat henne. Vilket kan vara sant eller osant.
Hur som helst så motsäger ju de uppgifterna att hon skulle varit så mån om att hemlighålla förhållandet. Fast kanske ändå inte, om hemlighållande avsåg relationen framöver.
Citera
2019-10-05, 23:03
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, jag är ganska säker på att det inte blir vård istället för fängelse för SD.

Betänk att även sjuka (som psykopater och narcissister) döms till fängelse. Det handlar om huruvida GM visste vad han gjorde under tiden för brottet. Kunde han urskilja vad som är rätt och fel d.v.s. visste han att det var fel att döda Lena.

Det är misstänkta som utfört brott under exempelvis psykos som döms till vård.
Aha, ok. Låter vettigt
Citera
2019-10-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du börjar bli löjlig nu.... sluta någon gång att krama SD.
Polisen har i sitt utredningsmaterial dessa meddelanden, ja t.o.m hela telefonen dessa skickades till.
Är du helt besatt av SD, förälskad upp över öronen i ett homoerotisk förhållande eller vad är det frågan om?
För utomstående är denna agudadyrkan av SD från er sida helt sjuklig.

Varför så upprörd?
Kan du inte bara svara ja eller nej på en enkel fråga utan att försöka klistra på andra etiketter fabricerade efter dina fantasier?

Har du sett hoten som LW sagt sig fått av SD? Varför anmälde isåfall inte du dem, om nu LWs omdöme inte räckte till mer än skitanmälningar som ofredande och "misshandel" för en situation hon själv provocerat fram? Olaga hot behöver väl inte nödvändigt anmälas av den som mottar dem?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-05 kl. 23:59.
Citera
2019-10-05, 23:46
Medlem
landbandys avatar
Men hörrni !
Varför tror Vi hela tiden att Lena var som galen efter SD ??

Hon hade ju funnit en ny person att charma in sig hos ,eller hur!?
Så det verkar inte så viktigt för henne att få SD !?

Han skulle ju med frun till USA så varför bry sig om honom ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in